یکی از سوالاتی که صاحبان کسب و کاراز ما میپرسند این است که چگونه سایت فروشگاهی راه اندازی کنیم؟ خب ما در این قسمت از ایستگاه آی تی میخواهیم درباره این موضوع مهم صحبت کنیم تا شما عزیزان در آخر این مقاله قدرت راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی را داشته باشید پس با ما همراه باشید.

برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی چه کار‌هایی باید انجام دهیم؟

در این بخش از مقاله میخواهیم یک راهنمای کامل (چک لیست) برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی به شما عزیزان ارائه کنیم.

مرحله یک: دسته‌بندی کردن محصولات فروشگاه خود

قبل از هرچیزی سعی کنید که دریک  فایل اکسل تمامی محصولات خود را به صورت ریز‌به‌ریز وارد کنید و برای آنها دسته بندی و در صورت لزوم زیر دسته تعیین کنید. داشتن دسته بندی مناسب یکی از مهم ترین ویژگی‌های سایت شماست چرا که هرچه این دسته بندی‌های بهتر و زیباتر پیاده سازی شده باشد کاربران راحت‌تر میتوانند به محصولی که قصد خرید آن را دارند، برسند.

برای اینکه بدانید چگونه باید دسته بندی محصولات خود را انجام دهید، می‌توانید از رقبا خود ایده بگیرید ( برای ایده گرفتن از رقبا کلمه کلیدی مد نظر خود را سرچ کنید و سایت‌هایی که در حوزه مورد نظر شما فعالیت میکنند را بررسی و مشاهد کنید.)

مرحله دو: انتخاب پلتفرم مناسب برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی

برای راه اندازی سایت فروشگاهی شما 2 راه دارید:

راه اول: راه اندازی سایت فروشگاهی با کدنویسی

یکی از روش‌های راه اندازی وب سایت فروشگاهی سفارش دادن به شرکت های طراحی سایت می‌باشد. برای این منظور به یکی از شرکت‌ های طراحی سایت پیام دهید و خواسته خود را به آنها ابلاغ کنید. این شرکت‌ها پس از بررسی‌هایی که انجام می دهند مدت زمانی را که نیاز دارند تا سایت را کدنویسی کنند را  به شما میگویند (حدودا 2 الی 3 ماه) و پس از آن هم هزینه را به شما اعلام می‌کنند که این هزینه نسبت به استفاده از پلتفرم‌های موجود بسیار بیشتر خواهد بود.

یکی از مشکلات طراحی سایت با کدنویسی این است که تا زمانی که که شما بستر سایتتان را عوض نکنید، وب سایت شما باید توسط آن شرکت پشتیبانی شود و نمیتوانید با دیگر شرکت‌ها و افراد دیگر قرارداد پشتبانی ببنید و اگر شرکت در این زمینه بدقول باشد عملا کارهای شما روی نظم جلو نخواهد رفت ولی خب راه اندازی فروشگاه اینترنتی به این روش مزایای خودش را دارد که در این مقاله هدف گفتن این موارد نیست.

راه دوم: استفاده از پلتفرم‌های مطرح

یکی دیگر از راه‌های راه اندازی وب سایت فروشگاهی استفاده از پلتفرم‌هایی است که امروزه تعداد بسیار زیادی از افراد را به سمت خود کشانده است. از بهترین و معروف‌ترین این پلتفرم‌ها می‌توان به ناپ کامرس که به صورت اختصاصی در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده می شود و دیگری استفاده کردن از وردپرس است.

ناپ کامرس یک پلتفرم مشابه وردپرس است با این تفاوت که فقط برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی از این پلتفرم استفاده می‌شود ولی وردپرس طیف وسیعی از حوزه‌هایی مانند وب سایت های شرکتی، مجله ای، خبری و … را در بر می‌گیرد. اما توصیه ما استفاده از فروشگاه ساز ناپ کامرس است که اولین و بهترین نماینده ناپ کامرس در ایران می‌توان به شرکت ناپ شاپ اشاره کرد.

حمل و نقل و ارسال کالاها

پس از راه‌اندازی وب سایت لازمه که به فکر ارسال مرسوله‌های خود باشید و شرکت‌های مناسبی برای حمل و نقل انتخاب کنید. چراکه مشتریان شما پس از ثبت سفارش توقع دارند که مرسوله آنها به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن به دستشان برسد. برای این منظور لازمه که بخش ارسال مرسوله و حمل نقل وب سایت خود را تعیین کنید تا در اینصورت تجربه خوبی را در ارسال مرسوله به دست مشتریان برسانید.

تولید محتوا برای فروشگاه

زمانی‌که سایت شما راه اندازی شد حالا باید صفحات را با محتوا مناسب پر کنید. حتما به این نکته توجه کنید که محتوا سایت شما باید دسته اول باشد یعنی اینکه از جای دیگر کپی نشده باشد چون در اینصورت سئو وب سایت شما آسیب خواهد‌دید و شانس بالا آمدن در نتایج را از دست خواهید داد پس به این نکته توجه کنید.

هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی:

قیمت طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین بخش برای افرادی است که میخواهند سایت فروشگاهی داشته باشند. هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی بسته به نیاز و ویژگی‌هایی که شما نیاز دارید متفاوت است. هزینه راه‌اندازی وب سایت که می‌خواهید با کدنویسی راه‌اندازی کنید و توسط شرکت‌های تخصصی انجام می شود نامعلوم است و حدودا از 10 میلیون تومان شروع می شود و ممکن است تا چند صد میلیون تومان هم ادامه داشته باشد.

برای استفاده از پلتفرم‌های آماده مثل ناپ کامرس و وردپرس این هزینه تا حد قابل توجهی کاهش می‌باید که این هزینه از حدود 5 میلیون تا حدودا در ابتدایی‌ترین حالت شروع شده و در صورتی که شما ماژول اختصاصی داخل سایت نیاز داشته باشید ممکن است تا حدود 40 میلیون تومان و حتی بالاتر هم ادامه یابد. ولی مزایای استفاده از این پلتفرم‌های آماده بسیار بیشتر از طراحی سایت با کد نویسی است اما این موضوع باز با توجه به نیاز شما سنجیده می‌شود.

نتیجه:

ما در این مقاله سعی کردیم موارد اصلی و مهم برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی را به شما ارائه دهیم تا تصمیم‌گیری را برای شما عزیزان راحت‌تر کنیم. و در اخر توصیه می‌کنیم که برای راه اندازی وب سایت فروشگهای خود به ناپ شاپ تنها نماینده ناپکامرس در ایران اعتماد کنید.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *