مایکروسافت در اقدامی غیرمنتظره، اعلام کرده است که اکتیویژن بلیزارد را در یک معامله تمام نقدی به ارزش 68.7 میلیارد دلار (95.00 دلار به ازای هر سهم) خریداری کرد. این امر مایکروسافت – که در حال حاضر یک ناشر بزرگ بازی است – را به جایگاه سوم پس از سونی و تنسنت سوق می دهد.

فرنچایزهای محبوب استودیوهای اکتیویژن، بلیزارد و کینگ – “Warcraft”، “Diablo”، “Overwatch”، “Call of Duty” و “Candy Crush” را که برخی از نکات برجسته هستند – زیر چتر بازی مایکروسافت قرار می دهد. با عناوینی که در رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند محبوب هستند، این امر به مایکروسافت کمک می‌کند تا تجارت بازی خود را در همه زمینه‌ها رشد دهد.

مایکروسافت قصد دارد عناوین اکتیویژن بلیزارد را به سرویس اشتراک خود اضافه کند که در حال حاضر 25 میلیون مشترک دارد. فیل اسپنسر، مدیر مایکروسافت گیمینگ، گفت که برنامه شرکت این است که تا جایی که بتوانیم بازی‌های اکتیویژن بیلیزارد را در Xbox Game Pass و PC Game Pass، به همراه عناوین جدید و سایر بازی‌های باورنکردنی اکتیویژن بیلیزارد ارائه خواهیم داد.

این معامله بزرگ در حالی انجام می‌شود که شرکت بلیزارد ماه‌ها است درگیر روند رسیدگی به شکایات مطرح شده علیه خود است. تنها در مدت چند ماه گذشته، تقریبا 40 درصد از کارمندان اکتیویژن بلیزارد از این شرکت خارج شده‌اند. همین موضوع نشان می‌دهد که این ناشر و استودیوی بازی سازی به هیچ عنوان در شرایط نرمالی به سر نمی‌برد و همین امر خود می‌تواند یک انگیزه برای فروش حق امیتاز این شرکت به مایکروسافت باشد.

مایکروسافت به طور دقیق نحوه برخورد با حل این مشکلات را توضیح نمی دهد و تنها گفته که بابی کوتیک فعلاً به عنوان مدیر عامل اکتیویژن بلیزارد باقی خواهند ماند. به نظر می رسد پس از بسته شدن کامل معامله و پس از دوره انتقال به مایکروسافت، بابی کوتیک دیگر در این سمت نخواهد ماند. اسپنسر، رئیس سابق قسمت بازی‌های ویدیویی در مایکروسافت، اکنون مدیر عامل بازی مایکروسافت است و این شرکت می‌گوید کسب و کار اکتیویژن بلیزارد مستقیماً به اسپنسر گزارش می‌دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *