آموزش

آموزش فعالسازی و استفاده از ریموت دسکتاپ در ویندوز 11

آیا می خواهید از ویندوز 11 دسکتاپ خود در اتاق دیگری در خانه خود استفاده کنید؟ به جای پیاده روی در آنجا، می توانید از راه دور از طریق گوشی یا تبلت خود به آن دسترسی داشته باشید. اما ابتدا باید Remote Desktop را روی کامپیوتر خود فعال کنید.

نحوه عملکرد ریموت دسکتاپ

می توانید از ویژگی ریموت دسکتاپ در ویندوز 11 برای اتصال و دسترسی به رایانه خود با استفاده از ابزار دسترسی از راه دور استفاده کنید. پس از آن، می توانید کارهای ساده ای مانند بررسی دانلودها، نصب برنامه ها، یا حتی کپی فایل ها از رایانه خود انجام دهید. توصیه می کنیم از Remote Desktop فقط در شبکه خانگی خود با احراز هویت سطح شبکه استفاده کنید، که به عنوان یک لایه ورود امن در سطح شبکه عمل می کند. بنابراین، قبل از اینکه بتوانید به رایانه راه دور دسترسی پیدا کنید، باید از رمز عبور حساب کاربری ویندوز خود برای احراز هویت در شبکه استفاده کنید.

ما توصیه نمی کنیم که سرویس Remote Desktop را مستقیماً در معرض اینترنت قرار دهید. اگر می خواهید به دور از شبکه محلی خود به Remote Desktop دسترسی داشته باشید، مایکروسافت توصیه کرده یک VPN اختصاصی را راه اندازی کنید. همچنین ابزارهای شخص ثالث دیگری برای دسکتاپ از راه دور وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را امتحان کنید.

روشن کردن ریموت دسکتاپ در ویندوز 11

برای شروع، روی دکمه “Start” کلیک کنید و “Settings” را از برنامه های پین شده انتخاب کنید. از طرف دیگر، می توانید Windows+i را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا برنامه تنظیمات به سرعت اجرا شود.

سپس گزینه “System” را در نوار کناری انتخاب کنید و برروی “Remote Desktop” در سمت راست کلیک کنید.

سوئیچ Remote Desktop را روشن کنید.

در ادامه فرآیند گزینه “Yes” را در فرمان کنترل حساب کاربری (UAC) انتخاب کنید و روی دکمه “Confirm” در پنجره باز شده کلیک کنید.

بعد، دکمه کشویی کنار سوئیچ را انتخاب کنید. کادر Require devices to use Network Level Authentication Connect (Recommended) را علامت بزنید. پس از فعال کردن این گزینه، برای احراز هویت خود در شبکه لوکال، باید رمز عبور حساب کاربری ویندوز رایانه راه دور را اضافه کنید. تنها پس از احراز هویت موفق، صفحه ورود به سیستم ویندوز را مشاهده خواهید کرد.

دوباره “Yes” را در اعلان UAC انتخاب کنید و دکمه “Confirm” را انتخاب کنید تا لایه امنیتی اضافی برای استفاده از دسکتاپ از راه دور فعال شود.

استفاده از اپلیکیشن ریموت دسکتاپ برای دسترسی به کامپیوتر

می‌توانید هر ابزار دسترسی از راه دور رایگان را برای استفاده از رایانه خود از راه دور امتحان کنید، اما فقط تعداد کمی از آنها یک اپلیکیشن موبایلی دارند. نحوه دسترسی به دسکتاپ از راه دور را با استفاده از اپ مایکروسافت ریموت دسکتاپ موجود در ویندوز، مک اواس، اندروید، آیفون و آیپد نشان خواهیم داد.

نرم افزار Remote Desktop را باز کنید و روی نماد مثبت (+) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

سپس، نام کامپیوتر و جزئیات حساب کاربری ویندوز خود را تایپ کنید. در مرحله بعد، می‌توانید گزینه‌های دیگری مانند «Clipboard»، «Microphone»، «Storage» و موارد دیگر را تغییر دهید.

دکمه “Save” را در گوشه سمت راست بالا فشار دهید تا همه تغییرات نهایی شوند.

پس از این، روی کارت با نام رایانه خود ضربه بزنید تا یک جلسه دسکتاپ از راه دور شروع شود.

به خاطر داشته باشید که اگر برای مدتی قصد استفاده از آن را ندارید، باید Remote Desktop را غیرفعال کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا