آموزشسخت افزار

آشنایی با اصطلاح mAh و تاثیر آن بر باتری و شارژر

هنگامی که در حال خرید یک گوشی یا شارژر قابل حمل هستید، مطمئناً با اصطلاح میلی آمپر ساعت یا مخفف mAh مواجه می شوید. مطمئن نیستید که این یعنی چه؟ این یک مفهوم ساده بوده و فهمیدن آنچه نیاز دارید نسبتا آسان است.

میلی آمپر ساعت چیست؟

میلی آمپر ساعت واحدی است که به سادگی توان را در طول زمان با علامت اختصاری mAh اندازه گیری می کند. برای اینکه ایده بهتری در مورد نحوه عملکرد این دستگاه داشته باشیم، می‌توانیم به چند میلی آمپر نگاه کنیم. میلی آمپر اندازه گیری جریان الکتریکی، به ویژه یک هزارم آمپر است. آمپر و میلی آمپر قدرت جریان الکتریکی را اندازه گیری می کند. ساعت‌ها را به این اضافه کنید، و اندازه‌گیری می‌کنید که این جریان چقدر می‌تواند با آن قدرت جریان داشته باشد.

به عنوان مثال باتری را در نظر بگیرید. اگر آن باتری بتواند جریان خروجی یک میلی آمپر را به مدت 1 ساعت حفظ کند، می توانید آن را باتری 1 میلی آمپری بنامید. یک میلی آمپر مقدار کمی نیرو است، بنابراین این باتری چندان کاربردی نخواهد بود. عملاً، ما شاهد استفاده از mAh در هر وسیله الکترونیکی با باتری هستیم، از گوشی ها گرفته تا اسپیکرهای بلوتوث. این دستگاه ها از نظر ظرفیت از صدها میلی آمپر ساعت تا هزاران میلی آمپر ساعت متغیر هستند، اما همه آنها به یک روش اندازه گیری می شوند.

نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که میلی آمپر ساعت تنها معیاری از ظرفیت است. آنها تعیین نمی کنند که شارژر شما با چه سرعتی یک دستگاه خاص را شارژ کند. این در شارژرها بسته به عوامل مختلفی متفاوت است، مانند اینکه آیا آنها از شارژ سریع پشتیبانی می کنند یا خیر.

میلی آمپر ساعت و ظرفیت شارژر

متوسط ظرفیت باتری این روزها بین 2000 تا 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری‌ها در مقایسه با گوشی های تاشو و گوشی های هوشمند قدیمی‌تر، باتری‌های بسیار بزرگ‌تری هستند. اما با پیشرفته تر شدن گوشی ها، تقاضا برای باتری ها افزایش یافته و در نتیجه عمر باتری به طور کلی کاهش می یابد. این بدان معناست که شارژرهای قابل حمل محبوب تر از همیشه هستند.

برای استفاده واقعی، یک شارژر قابل حمل می خواهید که حداقل به اندازه هر چیزی که می خواهید شارژ کنید، ظرفیت باتری داشته باشد. به هر حال، یک شارژر قدیمی با ظرفیت 2000 میلی آمپر ساعتی برای آیفون 13 پرو مکس با باتری 4352 میلی آمپر ساعتی کار زیادی انجام نمی دهد. شارژری با ظرفیت تقریباً برابر با گوشی یا تبلت شما بهتر از هیچ است، اما در این مورد، بزرگتر تقریباً همیشه بهتر است.

گفته می شود، نیازها می توانند بین افراد بسیار متفاوت باشند. اگر می خواهید گوشی هوشمند خود را هنگام کمپینگ شارژ کنید، شارژری با ظرفیت بالاتر می خواهید، زیرا احتمالاً فرصت های کمتری (در صورت وجود) برای شارژ مجدد خواهید داشت. به دنبال چیزی در همسایگی 20000 باشید، به خصوص اگر برای سفرهای طولانی تر برنامه ریزی می کنید. از طرف دیگر، اگر گاهی اوقات در پایان روز نیاز به شارژ کمی دارید، یک شارژر 10000 میلی آمپر ساعتی برای نیازهای شما کافی خواهد بود.

آیا چیزی به عنوان ظرفیت بیش از حد وجود دارد؟

در حالی که ظرفیت شارژر بزرگ‌تر جنبه‌های منفی دارد، اما تعداد زیادی از آنها وجود ندارد و هیچ‌کدام خطرناک نیستند. داشتن شارژر با ظرفیت میلی آمپر ساعت بیشتر از نیاز شما به دستگاه شما آسیب نمی رساند. در عوض، نقطه ضعف اصلی یک شارژر با ظرفیت بیشتر از نیاز شما اندازه است. ظرفیت بیشتر به معنای باتری های بزرگتر است، که گاهی اوقات به فضای بیشتری برای خنک کردن نیاز دارند، بنابراین شارژر بسیار بزرگتری خواهید داشت.

اگر در مسیر پیاده روی از یک شارژر استفاده می کنید، ممکن است ناخوشایند باشد، اما پکیج هوشمند می تواند این مشکل را حل کند. نقطه ضعف دیگر باتری با ظرفیت بیشتر این است که شارژ مجدد آن زمان بیشتری می برد. این اغلب آنقدرها هم که تصور می‌کنید بد نیست، اما اگر روزانه از شارژر استفاده می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید سریع شارژ شود.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا