فناوری

نحوه بررسی سازگاری ویندوز 11 22H2 با کامپیوتر شما

مایکروسافت در حال کار بر روی لانچ ویندوز 11 نسخه 22H2 است و این بروز رسانی با بسیاری از ویژگی های جدید برای بهبود سیستم عامل ارائه می شود. مایکروسافت اعلام کرد که بروزرسانی 22H2 برای بهبود بهره‌ وری، امنیت و سهولت استفاده کلی سیستم طراحی شده است. انتظار می‌رود این بروزرسانی در سپتامبر 2022 عرضه شود. با این حال، مایکروسافت به‌تدریج آن را منتشر می‌کند و نسخه 22H2 را برای رایانه‌هایی با تجربه بروزرسانی خوب در اولویت قرار می‌دهد. به این ترتیب، این شرکت از یک تجربه روان با عرضه اطمینان حاصل می کند.

پس از چند هفته، بروزرسانی برای رایانه‌های بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد و احتمالا در ماه‌های اول سال 2023 در دسترس همه کاربران ویندوز 11 خواهد بود. بروزرسانی سیستم خود به 22H2 به شما بستگی دارد، بنابراین می توانید کمی بیشتر صبر کنید تا مایکروسافت هر گونه اشکال یا باگ ها را برطرف کند. می توانید وب سایت مایکروسافت را برای هر گونه مشکل شناخته شده ای که بر عملکرد به روز رسانی تأثیر می گذارد، بررسی کنید. این بروز رسانی در حال حاضر در کانال پیش نمایش انتشار برنامه Windows Insider موجود است. با این حال، می توانید آخرین ویژگی های ویندوز 11 را بدون پیوستن به برنامه اینتسایدر تست کنید.

برای بررسی اینکه آیا رایانه شما با ویندوز 11 22H2 سازگار است، باید از رجیستری ویندوز استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • کلید Windows + R را فشار دهید تا پنجره Run ظاهر شود.
  • regedit را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
  • در پنجره ویرایشگر رجیستری، به Computer > HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Microsoft > Windows NT > CurrentVersion > AppCompatFlags > TargetVersionUpgradeExperienceIndicators > NI22H2 بروید.
  • در قسمت سمت راست، کلید RedReason را پیدا کرده و باز کنید.
  • value را بررسی کنید. اگر value نمایش داده شده NONE باشد، دستگاه شما می تواند Windows 11 22H2 را اجرا کند. برای هر مقدار دیگری، نمی‌توانید به نسخه 22H2 بروزرسانی کنید.

به عنوان مثال، اگر مقدار TPM UEFISecureBoot باشد، دستگاه شما الزامات سخت افزاری ویندوز 11 را برآورده نمی کند. بنابراین، اگر هنگام ارتقاء به ویندوز 11 در دستگاهی پشتیبانی نشده، نیاز TPM را فریب داده باشید، دیگر نمی‌توانید بروزرسانی‌های دیگر را نصب کنید. در این صورت، شاید بهتر باشد که از ویندوز 11 به ویندوز 10 دانگرید کنید زیرا مایکروسافت تا اکتبر 2025 از مایکروسافت 10 پشتیبانی می کند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا