نرم افزار و اینترنت

معرفی Twist، زبان برنامه نویسی توسعه یافته توسط MIT برای محاسبات کوانتومی

دانشمندان علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT (CSAIL) یک زبان برنامه نویسی جدید برای محاسبات کوانتومی توسعه داده اند. این زبان که “Twist” نامیده می شود، به طور خاص با هدف پرداختن به مسائل درهم تنیدگی داده ها است. اگر توسط جامعه توسعه‌دهندگان به کار گرفته شود، Twist می‌تواند به کاهش باگ‌ها، خطاها و بهبود کیفیت داده‌ها کمک کند.

محاسبات کوانتومی بسیار پیچیده تر از محاسبات سنتی است. با این حال، درست مانند هر کامپیوتری که امروزه وجود دارد، حتی کامپیوترهای کوانتومی نیز به یک زبان برنامه نویسی نیاز دارند تا توسعه دهندگان بتوانند از قابلیت های آنها استفاده کنند. زبان مناسب می تواند به سوق دادن فناوری از یک علم تجربی به استفاده اصلی کمک کند.

کامپیوترهای کوانتومی با زبان های برنامه نویسی سنتی خوب کار نمی کنند. این ماشین ها از کیوبیت ها برای رمزگذاری اطلاعات به صورت صفر یا یک یا هر دو به طور همزمان استفاده می کنند. محاسبات کوانتومی عمدتاً با “درهم تنیدگی” (Entanglement) سروکار دارد، یک ضریب محاسباتی برای انواع کیوبیت ها، که به معنای قدرت زیادی است. جدای از اصطلاحات فنی، این بدان معناست که این کامپیوترها روش های بسیار پیچیده تری برای خرد کردن داده ها در مدت زمان بسیار کوتاه دارند.

در حین کار با کیوبیت ها، کامپیوترهای کوانتومی باید با درهم تنیدگی داده ها مقابله کنند. MIT ادعا می‌کند که زبان Twist می‌تواند توصیف و تأیید کند که کدام بخش از داده‌ها در یک برنامه کوانتومی درگیر شده‌اند. خوشبختانه، Twist از نحوی استفاده می کند که یک برنامه نویس کلاسیک می تواند به راحتی آن را بفهمد. Twist می تواند به کاهش پیچیدگی مرتبط با محاسبات کوانتومی کمک کند. این می تواند به توسعه دهندگانی که به زبان های برنامه نویسی رایج مهارت دارند کمک کند تا بدون وارد شدن به پیچیدگی های فناوری با رایانه های کوانتومی کار کنند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا