از زمانی که همه‌گیری شروع شد، یکی از بزرگترین دردسرهای استفاده از آیفون، عدم توانایی بازگشایی قفل با Face ID به دلیل استفاده از ماسک‌هاست. اپل در نهایت Face ID را با پوشیدن ماسک “سازگار” کرد، اما محدودیت این بود که اپل واچ باید احراز هویت و متصل شود تا امکان تطبیق جزئی صورت وجود داشته باشد.

یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی که اخیراً توسط برندون بوچ در آخرین نسخه بتای iOS 15.4 کشف شده، امکان استفاده از Face ID جزئی است که هنگام استفاده از ماسک مفید است، با این تفاوت که دیگر نیازی به اتصال اپل واچ ندارد. حتی با یک ماسک، Face ID می‌تواند برای اپل پی، دانلودهای اپ استور و برنامه‌های شخص ثالث استفاده شود.

می‌توانید Face ID را با یا بدون ماسک راه‌اندازی کنید و اگر راه‌اندازی ماسک روی ماسک را انتخاب کنید، لازم نیست در حین راه‌اندازی از آن استفاده کنید. همچنین با iOS 15.4 بتا، تشخیص بهبود یافته زمانی که کاربر از عینک استفاده می کند، است. کاربران هنوز ممکن است مجبور باشند هنگام استفاده از Face ID در حین استفاده از ماسک، برخی از عینک‌های آفتابی را بردارند، اگرچه اکثر عینک‌ها باید به خوبی کار کنند. می‌توانید Face ID را تنظیم کنید تا هر جفت عینکی را که به‌طور مرتب استفاده می‌کنید شناسایی کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *