نرم افزار و اینترنت

اجرای ویندوز 10 مبتنی بر ARM64 روی سرفیس دوئو

در اوایل این ماه، گزارشی از انتشار به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید 11 را برای گوشی هوشمند دو نمایشگر خود، سرفیس دوئو، ارائه شده بود. اما در حالی کهساخت رسمی پشت بازار کلی موبایل است، به نظر می رسد که یک ساخت غیر رسمی در بازار رایانه های شخصی به روز باشد.

بر اساس گزارش ITHome، توسعه دهنده گوستاو مونس از پروژه اصلی LumiaWoA تصاویری از سرفیس دوئو که بر روی ویندوز 11 بر اساس سیستم ARM64 اجرا می شود را به اشتراک گذاشته است. پیش از این، گوستاو سیستم عامل ویندوز 10 را روی لومیا 950XL غول فناوری آمریکایی نیز بوت کرده بود. به طور مشابه، او همچنین موفق شده بود ویندوز 11 آرم را روی گوشی هوشمند با نمایشگر دوگانه نیز بوت کند.

اکنون به نظر می رسد که این پروژه با اجرای ویندوز 11 سیستم ARM64 پیشرفت بیشتری داشته است. برای کسانی که اطلاع ندارند، مایکروسافت رسما به پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل پایان داده است، بنابراین تلاش‌های توسعه‌دهندگان WoA به مدل‌های قدیمی‌تر لومیا کمک کرده تا به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند و حتی کل سیستم‌عامل خود را نیز به‌روزرسانی کنند. این توسعه دهندگان یک گروه مستقل هستند که از سال گذشته روی پروژه غیررسمی Windows on ARM کار می کنند.

این پروژه در ابتدا بر روی ویندوز 10 متمرکز بود، اما با راه اندازی ویندوز 11، آنها اکنون روی سیستم عامل جدیدتر نیز کار می کنند. گوستاو حتی تصاویری از سرفیس دوئو با ویندوز 11 را به اشتراک گذاشته است. بنابراین می توان حدس زد که این پروژه به زودی گسترش خواهد یافت و به زودی سایر دستگاه ها را نیز شامل می شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا