موبایل و تبلت

افشای رندرها و مشخصات اوپو فایند ایکس 5 پرو

اخیراً وان پلاس همکاری خود را با هاسلبلد برای بهبود کیفیت دوربین های خود آغاز کرده است. اما انحصاری در برند ندارد و اوپو نیز از آن سود خواهند برد. اکنون اطلاعاتی از مشخصات فنی و رندرهای پرچمدار جدید فایند ایکس 5 پرو اوپو به بیرون درز پیدا کرده است. در تصاویر منتشر شده، عبارت Powered by MariSilicon روی برآمدگی دوربین بازطراحی شده، جک شده که به برند داخلی اوپو برای تراشه‌های پردازش تصویر اشاره دارد. اینها پیشرفت های اصلی دوربین X5 پرو خواهند بود زیرا این گوشی از سخت افزار مشابه X3 پرو استفاده می کند.

در بخش دوربین، می توان به دو سنسور 50 مگاپیکسلی (سونی IMX766، اندازه 1/1.56 اینچ) اشاره کرد که یکی در دوربین اصلی (پشت لنز f/1.7) و دیگری در دوربین اولترا واید (پشت لنز f/2.2) است. تراشه MariSilicon پردازش تصویر را در فضای رنگی 10 بیتی انجام می دهد و همچنین سیستم فوکوس خودکار همه جهته را با حداکثر سرعت ممکن هدایت می کند.

با این حال، دوربین تله فوتو ممکن است متفاوت باشد. به گفته WinFuture، فایند ایکس 3 پرو به دوربین 13 مگاپیکسلی با زوم هیبریدی 5 برابری مجهز خواهد شد. برای مقایسه، دوربین تله 13 مگاپیکسلی در X3 پرو تنها 2 برابر بزرگنمایی نوری را ارائه می دهد. افشای اطلاعات قبلی تنها 2 برابر بزرگنمایی اپتیکال را برای X5 پرو نشان می‌داد، بنابراین ممکن است این مورد نیز مربوط به سخت‌افزار مشابه و پردازش متفاوت باشد.

دوربین جلو تقریباً به طور قطع متفاوت خواهد بود، زیرا باید حسگر جدید IMX709 را از سری رینو 7 دریافت کند و جایگزین IMX615 قدیمی‌تر شود. این دوربین همان رزولوشن 32 مگاپیکسلی و لنز f/2.2 با 90 درجه FoV را خواهد داشت. این دستگاه نیز با افزایش ظرفیت باتری به 5000 میلی آمپر ساعت (از 4500 میلی آمپر ساعت) و افزایش شارژ تا 80 وات (از 65 وات) بهبودهای تکراری خواهد داشت. این گوشی از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند، اگرچه هنوز قدرت آن مشخص نیست.

از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی می توان به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، رم 12 گیگابایتی، حافظه 256 گیگابایتی و نمایشگر 6.7 اینچ با پنل LTPO AMOLED و رزولوشن 1440p+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز اشاره کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا