کروم‌بوک‌ها به دلیل مدیریت آسان‌تر در بخش نرم‌افزار و همچنین ارزان‌تر بودن آن‌ها از دستگاه‌های ویندوزی در حالی که تجربه‌ای سبک را ارائه می‌کنند، در مدارس بسیار رایج شده‌اند. همانطور که گفته شد، درست مانند یک لپ‌تاپ معمولی، کروم‌بوک‌ها نیز مستعد فرسودگی هستند، مانند ترک‌های صفحه، شل یا شکسته شدن لولاها، و مشکلات مربوط به صفحه‌کلید.

این حتی بیشتر از حد معمول رایج است زیرا این دستگاه ها معمولاً توسط مخاطبان بسیار جوان استفاده می شوند. ارسال کروم‌بوک‌ها به مراکز تعمیر می‌تواند فرآیندی پرهزینه باشد که مدیریت آن دشوار است، به‌خصوص اگر گارانتی شما تمام شود. به منظور مقابله با این مشکل، گوگل یک برنامه تعمیر کروم بوک را با همکاری با سازنده هایی مانند لنوو و ایسر ابداع کرده تا نحوه جداسازی و تعمیر دستگاه ها را برجسته کند.

سایت تعمیر اختصاصی شرکت به مدارس می‌گوید چگونه کروم‌بوک‌ها را تعمیر کنند و اجزای مورد نیاز برای تعمیر آن‌ها را شناسایی کنند. راهنماهای آنلاین سازنده نحوه تعمیر دستگاه‌های منتخب، یافتن ابزارهای ایمن مورد نیاز برای تعمیر آنها، و فرآیند دسترسی به به‌روزرسانی سیستم و موارد دیگر را نشان می‌دهند. راهنماها ظاهراً با نمودارهای مفید برای فرآیندهای مختلف، از تعمیرات جزئی گرفته تا جداسازی قطعات اصلی، کاملاً دقیق هستند.

با این حال، همانطور که توسط Ars Technica اشاره شده، اسناد فقط کارهایی را که می توانید با پیچ گوشتی انجام دهید را پوشش می دهد، بنابراین فعالیت های مربوط به لحیم کاری قابل بحث نیست. راهنماها همچنین به شما هشدار می دهند که اگر سعی کنید برای تعمیر خود اقدام کنید، ضمانت دستگاه خود را باطل خواهید کرد، بنابراین احتمالاً بهترین کار این است که تنها در صورتی که گارانتی شما تمام شده، این مسیر را دنبال کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *