نرم افزار و اینترنت

آپدیت کروم اواس 98 با قابلیت های تازه منتشر شد

در حالیکه سیستم عامل کروم راه درازی در پیش دارد تا بتواند با ویندوز و macOS هم تراز شود، اما وضعیت بسیار بهتری نسبت به چند سال پیش دارد. با گذشت زمان با ویژگی ها و افزودنی های جدید بهتر شده است. و با آخرین به روز رسانی بهتر می شود. به گفته اندروید پلیس، گوگل شروع به ارائه نسخه 98 سیستم عامل کروم در کانال پایدار کرده که پیشرفت‌ها و ویژگی‌های زیادی را به ارمغان آورده که می توان به آپدیت انتخاب‌کننده ایموجی ها، تنظیمات زبان بازنگری‌شده، میانبرهای دسکتاپ مجازی جدید، عملکرد بهبود یافته اسکرول و موارد دیگر اشاره کرد.

مهم‌تر از همه، Chrome OS 98 پشتیبانی از Unicode 14.0 را اضافه می‌کند. آخرین نسخه استاندارد یونیکد، 37 ایموجی جدید، از جمله سلام، چهره ای در حال ذوب، چهره ای که جلوی اشک را می گیرد، انگشت اشاره و موارد دیگر را به ارمغان می آورد. آخرین نسخه میانبرهای صفحه کلید دسکتاپ مجازی جدید را معرفی می کند. دسکتاپ های مجازی با سیستم عامل Chrome OS 76 در آگوست 2019 معرفی شدند. با سیستم عامل Chrome 78، گوگل میانبرهای صفحه کلید را برای راحت تر کردن استفاده از دسکتاپ های مجازی اضافه کرد.

Chrome OS 98 همچنین منوی تنظیمات زبان و پشتیبانی از «Network Based Recovery» را در دستگاه‌های منتخب اضافه می‌کند. علاوه بر این، کاربران باید هنگام پیمایش در برنامه های ARC با استفاده از ماوس متوجه عملکرد بهبود یافته شوند. در جاهای دیگر، برنامه Chrome Files پشتیبانی کامل از تم تاریک را دریافت می کند در حالی که یک flag جدید سرکوب نویز به کاربران اجازه می دهد تا نویزهای خارجی را در تماس های ویدیویی کاهش دهند.

آخرین نسخه همچنین باگ‌های شناخته شده‌ای مانند از کار افتادن تصادفی کشیدن و رها کردن در لینوکس و کانکتورهای کارت هوشمند و کارت‌خوان‌هایی که دسترسی خودکار USB را از طریق WebUSB دریافت می‌کنند، برطرف می‌کند. گوگل سیستم‌عامل کروم 98 را برای کروم بوک هایی پشتیبانی‌شده و سایر دستگاه‌های مجهز به آن شروع به عرضه کرده است. اگر به یک شبکه Wi-Fi متصل هستید، کروم بوک شما به‌طور خودکار به‌روزرسانی را دانلود می‌کند و زمانی که برای نصب آماده شد، اعلانی دریافت خواهید کرد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا