نرم افزار و اینترنت

گوگل سیستم عامل کروم را به پی‌سی ها و مک ها می آورد

گوگل از دسترسی زودهنگام به نسخه جدید سیستم عامل کروم به نام Chrome OS Flex خبر داده است. نسخه جدید سیستم عامل کروم که برای مشاغل و مدارس طراحی شده، برای اجرا بر روی رایانه های قدیمی و مک طراحی شده است. طبق پست وبلاگ گوگل، سیستم عامل را می توان «در عرض چند دقیقه» نصب کرد.

به گفته گوگل، Chrome OS Flex شبیه سیستم عامل کروم در کروم‌بوک به نظر می‌رسد – از همان پایه کد منبع ساخته و از همان «تحرک انتشار» پیروی می‌کند. این شرکت هشدار داد که برخی از ویژگی‌ها ممکن است به سخت‌افزار رایانه‌ای که استفاده می‌کنید وابسته باشد.

این اولین باری نیست که سیستم عامل کروم در دستگاه‌هایی که با آن‌ها عرضه نشده، نشان داده می‌شود. گوگل اخیراً Neverware را خریداری کرد که قبلاً اپلیکیشنی به نام CloudReady را می فروخت که به کاربران اجازه می داد رایانه های قدیمی را به سیستم های Chrome OS تبدیل کنند. این گمانه زنی ها را در مورد مکان بعدی که ممکن است سیستم عامل کروم و آینده آن را در فضای رایانه شخصی ببینیم، ایجاد کرد.

گوگل خاطرنشان می کند که از آن زمان خرید، ما سخت در تلاش بوده ایم تا مزایای CloudReady را در نسخه جدیدی از سیستم عامل کروم ادغام کنیم. به نظر می رسد این اولین قدم گوگل باشد. اگر می‌خواهید خودتان Chrome OS Flex را امتحان کنید، می‌توانید در وب‌سایت Chrome Enterprise اطلاعات بیشتری کسب کنید. توجه داشته باشید که سیستم عامل هنوز در حالت دسترسی اولیه است، بنابراین ممکن است با اشکالاتی مواجه شوید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا