همانطور که می دانید مایکروسافت قصد دارد در تاریخ 14 ژانویه 2020 به پشتیبانی از ویندوز 7 خاتمه دهد و بعد از این تاریخ دیگر رایانه مجهز به این ویندوز دیگر قادر به دریافت بروزرسانی امنیتی نخواهند بود.

بعد از این تاریخ شما قادر به استفاده از ویندوز 7 هستید، اما رایانه‌ شخصیتان قطعا نسبت به خطرات امنیتی آسیب پذیر می‌شود. وب سایت Kollective، آزمایشی درباره به کارگیری ویندوز 7 در 200 شرکت نرم‌افزای آمریکایی و انگلیسی انجام داده است که نتایج جالبی به همراه داشته است.

مایکروسافت برای جلوگیری از هرگونه آسیب پذیری به کاربرن توصیه کرده که به ویندوز 10 مهاجرت کنند. با این حال، طبق گزارشات منتشر شده، حدود یک پنجم سازمان‌ها و  شرکت‌های بزرگ هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنند. با اینکه بسیاری از شرکت‌ها فرآیند مهاجرت به ویندوز 10 را آغاز کرده‌اند، اما Kollective فکر می‌کند که مهاجرت چندین سال طول بکشد و بیشتر شرکت‌ها تا 14 ژانویه 2020 قادر به تکمیل فرآیند مهاجرت به ویندوز 10 نیستند.

این شرکت سال پیش اعلام کرد که برای پشتبانی از چنین کاربرانی به روزرسانی‌های امنیتی تمدید شده (ESU) را تا ژانویه 2023 ارائه خواهد کرد. به روزرسانی ESU ویندوز 7 بر اساس هر دستگاه فروخته شده و قیمت آن هر سال 2 برابر می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *