پس از شایعات، برند نوبیا سرانجام از سری جدید رد مجیک 7 رونمایی کرد. مدل پرو اولین گوشی گیمینگ با دوربین زیر نمایشگر است. نوبیا همچنین تراشه سفارشی Red Core 1 را معرفی کرد که به انجام برخی از وظایف مرتبط با بازی اختصاص دارد.

بیایید به سیستم خنک‌کننده بهبودیافته – ICE 8.0 – نگاه کنیم، زیرا قدرت واقعی سری 7 در اینجاست؛ دارای یک فن است که مانند قبل با سرعت 20000 دور در دقیقه می چرخید، با این حال، نوبیا یک “مجرای هوای کانیون” اضافه کرد که به ورودی هوای دوم متصل می شود. این جریان هوا را 35 درصد نسبت به نسل‌های قبلی افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا چیپست 3 درجه سانتی‌گراد کمتر از قبل باشد. مجرای هوای کانیون فلزی مسئول 2.4 درجه سانتیگراد این بهبود است.

همه اینها بر روی خنک نگه داشتن اسنپدراگون 8 نسل 1 متمرکز شده تا فرکانس های CPU و GPU آن را بالا نگه دارد. کمی دیگر به چیپست و فن آن باز خواهیم گشت، اجازه دهید در ادامه در مورد صفحه نمایش صحبت کنیم. هر دو رد مجیک 7 و 7 پرو دارای پنل های 6.8 اینچی AMOLED، وضوح 1080 در 2400 پیکسل (20:9) و پوشش کامل DCI-P3 هستند. با این حال، آنها در پیکربندی خود متفاوت هستند. برای شروع، صفحه نمایش پرو از 10 بیت پشتیبانی می کند و روشنایی آن 700 نیت در مقابل 600 نیت است.

مهمتر از آن، نرخ نمونه برداری لمسی دارد که تا 960 هرتز با نرخ نوسازی صفحه نمایش 120 هرتز می رسد. جالب توجه است که مدل معمولی نرخ نمونه برداری لمسی پایین تری، 720 هرتز، اما نرخ تازه سازی بالاتر، 165 هرتز را ارائه می دهد. محرک های شانه به 500 هرتز (در نسل قبلی 450 هرتز) بهبود یافته اند، به این معنی که نرخ پاسخ به 7.4 میلی ثانیه می رسد. این یکی از مسئولیت های تراشه Red Core 1 است که به افزایش صدا و لرزش و همچنین افکت های نورپردازی بازی نیز می پردازد.

دو نکته دیگر در مورد نمایشگر قابل ذکر است. اول اینکه هر دو گوشی صفحه نمایش بدون ایراد دارند. رد مجیک 7 پرو این کار را با دوربین زیر نمایشگر (اولین دوربین در بخش خود) انجام می دهد که از آرایش پیکسل های سه پایه و سیم کشی موجی برای حفظ شفافیت تا حد ممکن استفاده می کند. نسخه معمولی رد مجیک 7 به سادگی دوربین جلو را در قاب بالایی قرار می دهد.

و دوم، برنامه ارتقا یافته Red Magic Studio به شما امکان می دهد به صورت بی سیم صفحه نمایش را با فرکانس 120 هرتز میرور کنید. اگر بیشتر می‌خواهید، با یک آداپتور HDMI یا خروجی ویدیوی USB-C می‌توانید تا 165 هرتز را به یک نمایشگر سازگار انتقال دهید. همچنین می توانید گیم پلی را با فرکانس 120 هرتز (با فرمت H.264 1080p) ضبط کنید.

هر دو گوشی با Red Magic 5.0 خارج از جعبه عرضه می شوند. این رابط کاربری مبتنی بر اندروید 12 با برخی از ترفندها برای کاهش زمان پاسخگویی و بهبود عملکرد است. Red Magic Game Space به شما کمک می کند تا محرک های شانه را برای هر بازی پیکربندی کنید و همچنین گوشی را برای عملکرد یا استقامت باتری تنظیم کنید.

بالاخره به شارژ می رسیم. کولر هوا در اینجا نیز بسیار مهم است زیرا مدل پرو با توان 135 وات شارژ می شود و می تواند باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خود را در 15 دقیقه به طور کامل پر کند. فن اطمینان حاصل می کند که گرمای حاصل در حین انجام آن کنترل می شود. نسخه معمولی، با توان شارژ 120 واتی می تواند باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی آن را در 17 دقیقه پر می‌کند. به هر حال، هر دو گوشی با شارژرهای 165 واتی USB-C عرضه می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها برای شارژ کردن لپ‌تاپ‌های گیمینگ سازگار، نه فقط گوشی، استفاده کنید.

از آنجایی که ما دوباره صحبت در مورد سیستم خنک کننده را شروع کردیم، در اینجا چند جزئیات بیشتر وجود دارد. فن ممکن است خیلی سریع بچرخد، اما صدای زیادی تولید نمی کند – 28 دسی بل. دمای هسته پردازنده را تا 16 درجه سانتیگراد (60.8 درجه فارنهایت) کاهش می دهد و عملکرد پایدار را در جلسات طولانی بازی تضمین می کند. این به تنهایی این کار را انجام نمی دهد، ICE 8.0 دارای یک ساختار خنک کننده نه لایه است که شامل مواد اتلاف حرارت فاز مرکب، یک ژل جدید رسانای حرارتی، یک محفظه بخار و یک صفحه گرافیتی است.

اگر این کافی نیست، لوازم جانبی توربو کولر جدید یک فن خارجی اضافه می کند که اتلاف گرما را تا 17 درصد بهبود می بخشد در حالی که 3 دسی بل بی صداتر از لوازم جانبی رقیب است (البته همه با جلوه های نور RGB). رد مجیک 7 در نسخه‌های Cyber Neon، Night Knight و Deuterium Transparent Edition عرضه خواهد شد. دو مورد اول دارای نور پس‌زمینه RGB برای آرم Red Magic و چراغ‌های تنفسی هستند. Deuterium Transparent Edition نور RGB را نیز به فن اضافه می کند (که از طریق شیشه شفاف قابل مشاهده است) تا نمایش را بهتر کند. مدل پرو در نسخه‌های Cyber Neon، Polar Black Night و Deuterium Blade Transparent Edition با پیکربندی‌های مشابه با موارد فوق عرضه می‌شود.

به لحاظ قیمتی مدل 8/128 گیگابایت به قیمت 630 دلار و مدل 12/256 گیگابایت نیز به قیمت 4900 یوان به فروش می رسد. برای نسخه پرو، قیمت اعلام شده برای پیکربندی 12/128 گیگابایت 740 دلار، 128/256 گیگابایت 5300 یوان و 18 گیگابایت/1 ترابایت نیز 7500 دلار است. کولر توربو جدید (در رنگ خاکستری یا شفاف) به قیمت 200 یوان به فروش می رسد، خنک کننده معمولی مغناطیسی جادویی قرمز 300 یوان است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *