آموزش

آموزش پخش موسیقی در ساعت هوشمند

برای بسیاری از مردم، موسیقی بخشی جدایی ناپذیر از ورزش است. اما همه نمی‌خواهند تلفن خود را در حالی که در مسیرهای پیاده‌روی حرکت می‌کنند یا عرق می‌کنند، بچرخانند. اینجاست که ساعت‌های هوشمند می‌توانند بسیار مفید باشند. در حالی که تقریباً هر ساعت هوشمند به شما امکان می دهد موسیقی را روی تلفن خود کنترل کنید، یک عدد خوب نیز می تواند موسیقی را روی دستگاه پخش کند.

چه ساعت اپل، گلکسی واچ 4، گارمین، فیت بیت یا Wear OS باشد، گزینه های زیادی برای گوش دادن به موسیقی دارید. بیشتر آن بستگی به این دارد که کدام سرویس پشتیبانی می شود و ساعت شما با چه سیستم عاملی کار می کند. برخی از آنها گزینه‌هایی برای پخش آفلاین دارند، یا از طریق لیست‌های پخش قابل دانلود یا ذخیره‌سازی موسیقی داخلی. اگر ساعت هوشمند شما LTE دارد، ممکن است بتوانید موسیقی را مستقیماً روی مچ دست خود پخش کنید.

به خاطر داشته باشید که احتمالاً به یک جفت هدفون بلوتوث نیاز خواهید داشت، زیرا هر ساعت هوشمند دارای بلندگو نیست. همچنین، اگر می‌خواهید لیست‌های پخش را برای پخش آفلاین دانلود کنید، مطمئناً به اشتراک سرویس موسیقی مورد نظر خود نیاز خواهید داشت. این بدان معنا نیست که نمی توانید به صورت رایگان به موسیقی گوش دهید. شما می توانید، اما گزینه های بدون تلفن شما بسیار محدودتر خواهد بود. در ادامه به تفکیک پلیرهای اصلی بر اساس پلتفرم و نحوه شروع گوش دادن آورده شده است.

اپل واچ

ابتدا، باید مطمئن شوید که اپل واچ سری 3 یا جدیدتر دارید که آخرین نسخه ممکن watchOS را اجرا می کند. در حالی که می توانید در سری 2 به موسیقی گوش دهید، نمی توانید آخرین نسخه های سیستم عامل را روی آن نصب کنید؛ اپل پشتیبانی از watchOS 7 را متوقف کرد. همچنین، سری 2 نیز پنج ساله شده است، بنابراین به احتمال زیاد تجربه خوبی ندارید. می‌توانید با رفتن به برنامه Watch در آیفون خود، انتخاب General و سپس Software Update، بررسی کنید که آیا در watchOS به‌روز هستید یا خیر.

ساده ترین راه برای پخش موسیقی در اپل واچ، درست حدس زده اید، اپل موزیک است. نه تنها روی ساعت از قبل نصب شده، بلکه اگر یک ساعت LTE با اشتراک اپل موزیک دارید، می‌توانید مستقیماً روی مچ دست پخش کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از سیری بخواهید یک هنرمند یا عنوان آهنگ را پخش کند. همچنین می توانید کتابخانه خود را مستقیماً از برنامه Music موجود در ساعت مرور کنید. اگر ساعت LTE ندارید، می‌توانید لیست‌های پخش را برای پخش آفلاین دانلود کنید.

همچنین می‌توانید وارد برنامه Watch در تلفن خود شوید، به منوی برنامه Music بروید و از آنجا لیست‌های پخش و آلبوم‌های خود را بارگذاری کنید. اگر دوست دارید چیزها را روی یک صفحه نمایش بزرگتر تنظیم کنید، ممکن است این گزینه ساده تر باشد. علاوه بر این، اپل دارای تعداد زیادی برنامه شخص ثالث است در صورتی که قبلاً در سرویس دیگری مشترک شده باشید. پس از سال‌ها شکایت مشتریان، اسپاتیفای اکنون پشتیبانی از لیست‌های پخش آفلاین و دانلودها را در اپل واچ اضافه کرده است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اپ استور روی ساعت بروید، برنامه اسپاتیفای را دانلود کنید و وارد شوید. اسپاتیفای همچنین تا زمانی که “on Spotify” را به انتهای درخواست خود اضافه کنید، با سیری کار می کند.در حالی که اپل موزیک و اسپاتیفای رایج ترین اپلیکیشن های موسیقی برای اپل واچ هستند، گزینه های زیادی وجود دارد. Pandora و Deezer همچنین از لیست های پخش آفلاین پشتیبانی می کنند. اگر رادیو را ترجیح می دهید، برنامه هایی مانند TuneIn و iHeart Radio نیز وجود دارد. اگر ترجیح می دهید به پادکست ها گوش دهید، Overcast، اسپاتیفای و اپل پادکست نیز گزینه های خوبی هستند.

سامسونگ گلکسی واچ

اگر گلکسی واچ 4 یا واچ 4 کلاسیک دارید، می‌توانید به بخش Wear OS زیر بروید. اگر هنوز از ساعت سیستم عامل تایزن استفاده می کنید، روند کمی متفاوت است. اسپاتیفای یکی از معدود برنامه های شریک موجود در ساعت های تایزن بود، اما مدتی است که به روز شده است. کاربران در انجمن‌ها درباره تجربه ضعیف شکایت کرده‌اند، بنابراین استفاده از این برنامه را توصیه نمی‌کنیم.

بسیاری از ساعت‌های قدیمی تایزن سامسونگ – گلکسی واچ 3، گلکسی واچ اکتیو و اکتیو 2، و برای مثال گلکسی واچ – دارای فضای ذخیره‌سازی داخلی هستند تا بتوانید مستقیماً فایل‌های موسیقی را روی آن‌ها بارگذاری کنید.

چگونه کاربران اندروید می توانند از طریق برنامه Galaxy Wearable موسیقی اضافه کنند:

  • آهنگ های مورد نظر خود را بر روی گوشی خود بارگذاری کنید.
  • روی Watch settings و سپس Manage content یا Add content to your watch ضربه بزنید.
  • روی Add tracks ضربه بزنید.
  • فایل های مورد نظر خود را انتخاب کنید یا همه را در گوشه سمت چپ بالا فشار دهید.
  • پس از زدن Done، می‌توانید از طریق برنامه Music روی ساعت خود موسیقی پخش کنید.

کاربران iOS باید یک آیفون 6 یا جدیدتر دارای حداقل iOS 12 داشته باشند:

  • آهنگ های مورد نظر خود را بر روی گوشی خود بارگذاری کنید.
  • اپلیکیشن Galaxy Watch را باز کنید.
  • به تب Home در پایین سمت چپ بروید.
  • گزینه Add content to your watch را انتخاب کنید.

سامسونگ گلکسی واچ ها از فایل های MP3، M4A، AAC، OGG و WMA پشتیبانی می کند. با این حال، نمی‌توانید موسیقی را از سرویس‌های استریم مانند اسپاتیفای یا گوگل پلی که از فایل‌های رمزگذاری شده استفاده می‌کنند، خروجی بگیرید.

ساعت های هوشمند مجهز به Wear OS

اگر گلکسی واچ 4 یا واچ 4 کلاسیک دارید، این کار آسان خواهد بود. این ساعت‌ها اولین (و فعلاً تنها) ساعت‌هایی هستند که Wear OS 3 را اجرا می‌کنند. این بدان معناست که آنها گوگل پلی استور را در اختیار دارند. در حال حاضر بهترین گزینه های برنامه شما اسپاتیفای و یوتیوب موزیک هستند که هر دو از پخش آفلاین پشتیبانی می کنند. (اگرچه شما باید یک مشترک پولی باشید.) کاربران اندروید همچنین می توانند مراحل ذکر شده در بخش قبل را برای بارگذاری فیزیکی موسیقی روی ساعت دنبال کنند. با این حال، گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک از iOS پشتیبانی نمی کنند.

در حال حاضر، ساعت‌های غیرسامسونگ Wear OS دارای سیستم عامل Wear OS 2 هستند. تا زمانی که دسته جدیدی از ساعت‌های Wear OS را دریافت کنیم یا گوگل سرانجام این به‌روزرسانی را اواخر سال جاری منتشر کند، همین‌طور باقی می‌ماند. برای مدتی، کاربران Wear OS 2 واقعاً گزینه‌های خوبی برای گوش دادن به موسیقی پس از بسته شدن گوگل پلی موزیک توسط شرکت نداشتند. برنامه اسپاتیفای برای Wear OS 2 نیز عالی نیست (این بیشتر یک کنترل از راه دور با شکوه است تا یک برنامه موسیقی واقعی). اما اکنون، گوگل یوتیوب موزیک را به Wear OS 2 آورد. به خاطر داشته باشید که به اشتراک نیاز دارید و فقط می‌توانید دانلودهای آفلاین داشته باشید – بدون استریمینگ.

برای شروع، به گوگل پلی استور رفته و یوتیوب موزیک را روی ساعت خود دانلود کنید. با اکانت یویتوب خود وارد شوید و روی آهنگ یا لیست پخشی که می‌خواهید دانلود کنید ضربه بزنید و سپس آیکون دانلود را فشار دهید.

ساعت های هوشمند فیت بیت

تا حد زیادی ساده ترین راه برای گوش دادن به موسیقی در ساعت هوشمند فیت بیت استفاده از Spotify، Deezer یا Pandora است. برنامه Spotify بیشتر یک برنامه کنترل موسیقی است. از پخش آفلاین پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین گوشی شما باید نزدیک باشد و برنامه فیت بیت در پس‌زمینه اجرا شود و به اینترنت متصل باشد. شما همچنین به یک حساب Spotify Premium نیاز دارید.

Pandora و Deezer روی سری های Fitbit Ionic (که اخیراً فراخوان شده است)، Sense و Versa (به استثنای Versa Lite) از قبل نصب شده اند. شما باید یک اشتراک پولی برای هر یک از خدمات و همچنین اتصال Wi-Fi داشته باشید. کاربران Deezer می‌توانند لیست‌های پخش خود را دانلود کنند، در حالی که کاربران Pandora می‌توانند ایستگاه‌های بیشتر پخش شده یا ایستگاه‌های Workout انتخاب شده محبوب خود را دانلود کنند.

همچنین می‌توانید از برنامه Fitbit Connect برای انتقال فایل‌های خود به دستگاه خود استفاده کنید (تنها استثناها Fitbit Sense، Versa Lite Edition و Versa 3 هستند). این برنامه برای دانلود رایگان است – فقط کافی است تا انتهای صفحه به پایین بروید.

ساعت های هوشمند گارمین

در حال حاضر، گارمین از چهار سرویس اصلی پخش موسیقی پشتیبانی می کند: Spotify، Amazon Music، Deezer و iHeartRadio. می توانید تمام برنامه ها را از طریق فروشگاه Connect IQ دانلود کنید. (دوباره، باید اشتراک داشته باشید.) اما هنگامی که برنامه مورد نظر را دانلود کردید، به ویجت موسیقی/رسانه ساعت خود بروید. از آنجا می توانید سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید و از شما خواسته می شود که به حساب خود وارد شوید. پس از انجام این کار، می توانید همگام سازی موسیقی و لیست های پخش خود را آغاز کنید.

اکثر ساعت‌های گارمین دارای ذخیره‌سازی موسیقی هستند. شما می توانید لیست را در اینجا بررسی کنید. اما مانند Fitbits، بارگیری کتابخانه های شخصی شما روی ساعت می تواند یک فرآیند خسته کننده باشد. شما باید برنامه Garmin Express را بر روی رایانه خود دانلود کنید و از آنجا، دستورالعمل های گام به گام گارمین را برای کاربران مک و ویندوز در مورد نحوه مدیریت موسیقی و فایل های صوتی خود دنبال کنید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

    1. برای انتقال باید اپلیکیشن مخصوص شرکت را در گوشی ریخته و همانند ساعت های دیگر آهنگ خود را در دستگاه خود انتقال دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا