آموزش

5 تونل منبع باز لوکال هاست برای توسعه دهندگان

راه حل های تونل سازی به شما این امکان را می دهد که یک وب سرور لوکال را در معرض اینترنت قرار دهید. آنها یک تونل امن از اینترنت عمومی به یک وب سرور در حال اجرا بر روی دستگاه لوکال شما ایجاد می کنند. این به شما و دیگران امکان می‌دهد به خدمات وب محلی دسترسی داشته باشید، وب‌قلاب‌ها را آزمایش و اشکال‌زدایی کنید و نسخه‌های نمایشی را به اشتراک بگذارید.

در این مقاله به برخی از بهترین تونل های لوکال هاست منبع باز یا پروکسی های معکوس برای توسعه اشاره خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1. Fast Reverse Proxy

در نسخه بتای 0.46.1، FRP یک ابزار پراکسی است که به کاربران اجازه می دهد تا یک شبکه لوکال را در پشت فایروال در معرض وب قرار دهند. FRP ویژگی های پیشرفته ای مانند ترافیک رمزگذاری شده، تعادل بار و نام های دامنه سفارشی را ارائه می دهد. به طور گسترده ای برای دسترسی به خدمات محلی از اینترنت، دور زدن فایروال ها و بهبود امنیت شبکه استفاده می شود.

FRP از بسیاری از سیستم عامل ها پشتیبانی می کند و در حال حاضر محبوب ترین راه حل منبع باز تونل سازی است. FRP به زبان Golang نوشته شده که یک زبان برنامه نویسی مدرن توسعه یافته توسط گوگل می باشد. یکی از نکات منفی استفاده از FRP پیچیدگی تنظیمات پیکربندی آن است. برخی از ویژگی های منحصر به فرد آن عبارتند از:

  1. تونل های ایمن و رمزگذاری شده برای انتقال بین لوکال ماشین و سرور عمومی؛ از ایمن بودن داده های شما اطمینان حاصل می کند.
  2. طراحی قوی، با اتصال مجدد خودکار و پشتیبانی برای اتصال مجدد با چندین مشتری؛ این تضمین می‌کند که تونل‌های شما حتی اگر اتصال خود را از دست بدهید، فعال و فعال می‌مانند.
  3. یک ساب دامین سفارشی برای URL عمومی شما.

می توانید ساب دامین سفارشی را در فایل پیکربندی FRP مشخص کنید و به شما امکان می دهد در آینده از آن استفاده مجدد کنید.

2. Localtunnel

Localtunnel یک راه حل تونل زنی بسیار کاربرپسند برای مبتدیان است. در حال حاضر 15000 ستاره گیت هاب و مستندات خوبی دارد. این پروژه منبع باز در دو بخش، بسته Localtunnel npm و Localtunnel-server اجرا می شود. Localtunnel یک ابزار خط فرمان و بسته npm است که به شما امکان می دهد یک سرور توسعه لوکال را در معرض اینترنت عمومی قرار دهید.

این یک تونل امن و رمزگذاری شده بین لوکال ماشین شما و یک سرور عمومی ایجاد می کند و به دیگران امکان می دهد به وب سرور لوکال شما دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر، Localtunnel-server به شما امکان می دهد سرور Localtunnel خود را بر روی یک سرور در دسترس عموم اجرا کنید. Localtunnel-server یک رابط خط فرمان ساده را فراهم می کند که شروع را آسان می کند. برای استفاده از Localtunnel-server، باید Node.js و npm را روی سیستم خود نصب کرده باشید. پس از شروع، کلاینت Localtunnel یک URL عمومی ایجاد می کند که به لوکال وب سرور شما اشاره می کند.

3. Chisel

این یکی دیگر از راه حل های تونل منبع باز است که در Golang نوشته شده است. یکی از ویژگی های کلیدی Chisel عملکرد آن است. طراحی سریع و موثر Chisel توسعه دهندگان را قادر می سازد تا حجم عظیمی از داده ها را به صورت ایمن و سریع ارسال کنند. این تونل از چندین پروتکل، از جمله TCP، HTTP، و WebSockets پشتیبانی می کند، که آن را به ابزاری همه کاره برای بسیاری از موارد استفاده می کند.

Chisel یک رابط خط فرمان ساده را ارائه می دهد که شروع آن را برای توسعه دهندگان آسان می کند. همچنین از اتصال مجدد خودکار با بسیاری از مشتریان پشتیبانی می کند و اطمینان حاصل می کند که تونل های شما فعال و فعال می مانند حتی اگر اتصال خود را از دست بدهید. این باعث می شود که یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگان باشد.

4. Rathole

Rathole یکی دیگر از راه حل های منبع باز تونل سازی یا پروکسی معکوس است که به زبان Rust نوشته شده است. توسعه دهندگان آن را به عنوان یک پروکسی معکوس برای پیمایش NAT (ترجمه آدرس شبکه) می فروشند. این تکنیک اتصالات اینترنتی را برای برنامه‌ها و دستگاه‌هایی که پشت فایروال NAT قرار دارند، برقرار و حفظ می‌کند.

فایروال های NAT معمولاً یک آدرس IP عمومی واحد را در بین چندین دستگاه به اشتراک می گذارند. با این حال، هنگام برقراری ارتباط مستقیم با دستگاه‌های پشت فایروال، مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. شما می توانید از تکنیک های پیمایش NAT برای غلبه بر محدودیت های فایروال های NAT استفاده کنید. ویژگی برجسته منحصر به فرد Rathole مصرف کم منابع آن است. در همین حال، تیم توسعه در حال کار بر روی ویژگی های بیشتری مانند بارگذاری مجدد داغ است.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا