سخت افزار

انتشار جزئیات بنچمارک های اولیه تراشه اپل M1 اولترا

بنچمارک اولیه چیپست اپل M1 Ultra به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است. با نگاهی به نتایج، آخرین پردازنده دسکتاپ این شرکت عملکرد چشمگیری را به نمایش گذاشت که حتی با یکی از قدرتمندترین تراشه های AMD نیز رقابت می کرد. این بنچمارک که توسط Benchleaks@ در توییتر به اشتراک گذاشته شده، نشان می دهد که این تراشه عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است. در نتیجه چند هسته ای در GeekBench 5، پردازنده پرچمدار برتر غول کوپرتینویی، امتیاز فوق العاده 24055 را به دست آورد.

به عنوان مرجع، M1 Ultra تقریباً به پردازنده AMD Ryzen Threadripper 3990X رسید. چیپست اپل تنها چند درصد از هیولای تیم قرمز عقب بود. به خاطر داشته باشید که Threadripper یک پردازنده 64 هسته ای است. بنابراین، بسیار تعجب آور است که می بینیم M1 Ultra که به تازگی معرفی شده، در حال حاضر با برخی از قدرتمندترین پردازنده های بازار رقابت می کند.

برای کسانی که نمی دانند، M1 Ultra اساساً دو سیستم روی چیپ M1 Max است که به یکدیگر متصل شده اند، چیزی که اپل UltraFusion می نامد. این اساساً تعداد هسته های M1 Max را دو برابر می کند و در مجموع آن را به 20 هسته می رساند. از این میان، 16 هسته عملکرد بالایی دارند در حالی که 4 هسته روی بهره وری انرژی تمرکز دارند.

به همین جا ختم نمی شود زیرا هسته های گرافیکی M1 Ultra نیز دارای 64 هسته هستند، همراه با 128 گیگابایت حافظه یکپارچه که با سرعت 800 گیگابایت در ثانیه کار می کند. این نشان می‌دهد که اپل در مورد پردازنده‌های دسکتاپ بی‌تفاوت نیست و چیپست‌ها را فقط برای نوت‌بوک‌های باریک و سبک نمی‌سازد. AMD Ryzen Threadripper 3990X تنها 4.5 درصد سریعتر از چیپست M1 Ultra بود که در مجموع تنها 20 هسته داشت. به خاطر داشته باشید که اینها هنوز هم فقط بنچمارک های مصنوعی هستند و باید منتظر بمانیم و ببینیم اجرای واقعی و آزمایش ها چه چیزی را نشان می دهند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا