نرم افزار و اینترنت

Nearby Share در اندروید اکنون از انتقال گروهی پشتیبانی می کند

Nearby Share یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای انتقال عکس‌ها، ویدیوها و سایر داده‌ها از یک دستگاه اندروید یا کروم اواس به دستگاه دیگر است، مشابه نحوه عملکرد اپل ایردراپ. با این حال، این ویژگی فاقد توانایی ارسال یک فایل به چندین گیرنده به طور همزمان بوده است، که گوگل در نهایت به آن پرداخته است.

گوگل در اوایل ماه مارس سال گذشته در حال آزمایش توانایی اشتراک‌گذاری فایل‌ها در چندین دستگاه هدف بود، و در ماه سپتامبر برای برخی از افراد منتشر شد، اما تاکنون به همه دسترسی پیدا نکرده است. این عملکرد درست مانند انتقال‌های عادی Nearby Share کار می‌کند – فقط کافی است Nearby Share را از منوی اشتراک‌گذاری در هر برنامه انتخاب کنید، سپس لیستی از دستگاه‌های موجود را مشاهده خواهید کرد.

به‌طور پیش‌فرض، گوشی یا تبلت شما فقط برای افرادی ظاهر می‌شود که شما را در مخاطبین خود دارند، اما با ضربه زدن روی دکمه تنظیمات می‌توانید آن را تغییر دهید. گوگل به حداکثر تعداد دریافت کنندگان اشاره نکرد، اما زمانی که سال گذشته آن را آزمایش کردیم، حداکثر چهار دستگاه دیگر بود. این تنها یکی از چندین ویژگی بود که گوگل در روز پنجشنبه به طور گسترده عرضه کرد، از جمله ویجت Digital Wellbeing زمان صفحه نمایش، Google Photos Portrait Blur برای همه دستگاه‌های اندروید (به هر حال با اشتراک گوگل وان) و عملکرد جدید برای اپل گوگل Messages.

Nearby Share خود یک افزوده نسبتاً جدید به اندروید است، زیرا اولین بار در آگوست 2020 برای همه دستگاه‌های دارای اندروید نسخه 6.0 یا جدیدتر عرضه شد. همچنین با انتشار Chrome OS 91، در ژوئن سال گذشته، برای همه کروم‌بوک‌ها ارائه شد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا