نرم افزار و اینترنت

گوگل پیش نمایش دوم توسعه دهندگان اندروید 13 را منتشر کرد

ماه گذشته گوگل اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را منتشر کرده بود. امروز این شرکت دومین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را مطابق با جدول زمانی که در ماه فوریه اعلام کرده بود، ارائه کرد. مرحله بعدی بعد از این اولین نسخه بتا خواهد بود که در ماه آوریل می رسد. سپس بتای دوم را در ماه مه، بتای سوم در ژوئن، بتای چهارم در ماه جولای (که مانند یک نامزد انتشار عمل می کند) دریافت خواهیم کرد و در نهایت شاهد نسخه پایدار خواهیم بود.

طبق معمول گوگل حتی یک ماه خاص را برای آن وعده نمی دهد، اما با قضاوت در مورد اندروید 13 گذشته باید در ماه های آگوست، سپتامبر یا اکتبر برای پیکسل های پشتیبانی شده در دسترس باشد. اندروید 13 اکنون مجوز زمان اجرا جدیدی را برای ارسال اعلان ها از یک برنامه معرفی می کند. این بدان معناست که برنامه‌هایی که اندروید 13 را هدف قرار می‌دهند، قبل از اینکه بتوانند شما را با اعلان‌های اسپم کنند، باید مجوز اعلان را درخواست کنند. به گفته گوگل، برای برنامه‌هایی که اندروید 12 یا پایین‌تر را هدف قرار می‌دهند، «سیستم جریان ارتقا را مدیریت می‌کند» از طرف توسعه‌دهندگان در دسترس است. 

برنامه‌ها همچنین می‌توانند با کاهش مجوزهایی که قبلاً اعطا شده و اکنون دیگر نیازی به آنها نیست، از حریم خصوصی کاربر محافظت کنند. البته این به توسعه دهندگان بستگی دارد که به طور داوطلبانه این را اجرا کنند. افزوده‌های دیگری نیز در این نسخه وجود دارد، مانند پکیج متن ژاپنی بهبودیافته، بهبود ارتفاع خط برای اسکریپت‌های غیر لاتین، APIهای تبدیل متن برای روش‌های ورودی حروف آوایی، و پشتیبانی از فونت‌ها و شکلک‌های نسخه 1 COLR. این یک فرمت فونت جدید و بسیار فشرده است که در هر اندازه ای به سرعت و واضح ارائه می شود.

توسعه دهندگان اکنون می توانند برنامه های خود را برای استفاده از آن انتخاب کنند، و این باید به طور جادویی کار کند، زیرا سیستم همه چیز را مدیریت می کند. اندروید 13 اکنون از بلوتوث LE Audio نیز پشتیبانی می کند، نسل بعدی صدای بی سیم که برای جایگزینی «بلوتوث کلاسیک» ساخته شده است. این برای صدای HiFi بدون هیچ گونه کاهش عمر باتری طراحی شده است و به کاربران امکان می دهد صدا را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند و پخش کنند یا حتی برای اطلاعات، سرگرمی یا دسترسی در برنامه های پخش عمومی مشترک شوند.

اندروید 13 همچنین از استاندارد MIDI 2.0 پشتیبانی می کند، از جمله توانایی اتصال سخت افزار MIDI 2.0 از طریق USB. این باعث افزایش وضوح برای کنترلرها، پشتیبانی بهتر از لحن غیرغربی، و عملکرد گویاتر با استفاده از کنترلرهای هر نت شده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا