فناوری

انویدیا پلتفرم شبکه Spectrum Data Center را معرفی کرد

انویدیا امروز NVIDIA Spectrum-4 را معرفی کرده است که نسل بعدی پلتفرم شبکه این شرکت که عملکرد شبکه‌ای فوق‌العاده و امنیت قوی مورد نیاز برای زیرساخت مرکز داده در مقیاس را ممکن می‌سازد. NVIDIA Spectrum-4 اولین پلتفرم شبکه سراسری با سرعت 400 گیگابیت بر ثانیه در جهان، 4 برابر توان سوئیچینگ بالاتری نسبت به نسل های قبلی با 51.2 ترابیت در ثانیه ارائه می کند.

این شامل خانواده سوئیچ انویدیا Spectrum-4، انویدیا ConnectX -7 SmartNIC و BlueField -3 DPU و نرم‌افزار زیرساخت مرکز داده DOCA است تا برنامه‌های کاربردی ابری را در مقیاس بالا شارژ کند. NVIDIA Spectrum-4 که برای هوش مصنوعی ساخته شده است، زمانی که مراکز داده به طور تصاعدی در حال رشد هستند و نیاز به عملکرد فوق العاده، امنیت پیشرفته و ویژگی های قدرتمند برای فعال کردن مجازی سازی و شبیه سازی با کارایی بالا، پیشرفته و در مقیاس دارند، وارد بازار می شود. پلتفرم اترنت Spectrum-4 شامل ویژگی های کلیدی مورد نیاز برای الزامات سازش ناپذیر این فناوری ها است.

سوئیچ‌های Spectrum-4 دقت زمان‌بندی نانوثانیه‌ای را امکان‌پذیر می‌کنند – که در مقایسه با مراکز داده معمولی مبتنی بر میلی‌ثانیه، بهبودی بین پنج تا شش مرتبه بزرگی دارد. آنها همچنین با 2 برابر سریعتر پهنای باند در هر پورت، 4 برابر سوئیچ کمتر و 40 درصد مصرف برق کمتر نسبت به نسل قبلی، بافت شبکه را تسریع، ساده و ایمن می کنند. پلتفرم Spectrum شبیه سازی مکان و زمان دقیق را در پلتفرم انویدیا Omniverse برای همکاری و شبیه سازی طراحی سه بعدی و پارچه سوئیچ Spectrum-3 32 سرور OVX را برای تشکیل OVX SuperPOD به هم متصل می کند.

خانواده سوئیچ NVIDIA Spectrum-4 ASIC و SN5000 مبتنی بر فرآیند 4N بوده و شامل بیش از 100 میلیارد ترانزیستور به همراه طراحی فرستنده گیرنده ساده شده است که منجر به بهترین بازده برق در کلاس و هزینه کل مالکیت می شود. Spectrum-4 با پهنای باند ASIC مجموع 51.2 ترابیت بر ثانیه که از 128 پورت 400 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند، همراه با مسیریابی تطبیقی و مکانیزم‌های کنترل تراکم پیشرفته، RDMA را بر روی پارچه‌های اترنت همگرا بهینه می‌کند و مراکز داده را به طرز چشمگیری سرعت می‌بخشد.

Spectrum-4 ASIC دارای پیشرفته‌ترین ویژگی‌های امنیتی مانند پشتیبانی از MACsec و VXLANsec، به‌علاوه راه‌اندازی ایمن به‌عنوان پیش‌فرض از طریق ریشه سخت‌افزاری اعتماد برای کمک به اطمینان از امنیت و یکپارچگی جریان داده‌ها و مدیریت شبکه است. با پهنای باند رمزگذاری شده 12.8 ترابایتی بر ثانیه و این ویژگی های امنیتی – همچنین در DPU های BlueField-3 و SmartNIC های ConnectX-7 یافت می شود – Spectrum-4 سریع ترین و ایمن ترین پلتفرم شبکه اترنت سرتاسر موجود در بازار است. سیستم های سوئیچ BlueField-3 DPU و Spectrum-4 اواخر امسال در دسترس خواهند بود. ConnectX-7 در حال حاضر در دسترس است.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا