سخت افزار

کالبدشکافی اپل مک استودیو و استودیو دیسپلی توسط iFixit

اپل به تازگی دو محصول جدید به نام های مک استودیو و استودیو دیسپلی را عرضه کرده و اکنون، iFixit اکنون این دو محصول جدید را کالبدشکافی کرده که اجزای داخلی این دو گجت را فاش می کند.

با نگاهی به ویدیو، می‌توانیم مک استودیو مجهز به M1 Max را ببینیم. در یوتیوب، iFixit بیان کرد که اگر اپل یک مک پرو را در مک مینی فشرده کند، چیزی شبیه به جدید (مک استودیو) به دست خواهید آورد. براساس کالبد شکافی قبلی، ما از قبل می دانیم که SSD مک استودیو لحیم نشده و می توان آن را حذف کرد. بنابراین در حالی که iFixit این را تایید کرده، هنوز مشخص نیست که آیا امکان ارتقا وجود دارد یا خیر. iFixit یک اسلات یدکی روی برد منطقی پیدا کرد و یک SSD از مک استودیو دیگری قرار داد، اما کار نکرد.

از سوی دیگر، رم داخلی است و زمانی که کاربر پیکربندی خاصی را خریداری می کند، نمی توان آن را ارتقا داد. یکی دیگر از جنبه‌های قابل توجهی که در حین بازکردن به آن اشاره شد، هیت سینک عظیم بود. سیستم خنک‌کننده به یک مجموعه فن دوگانه متکی است و فن‌ها «بسیار عظیم‌تر از سایر فن‌های مک هستند. جدای از این، قسمت‌های داخلی مک استودیو پیچیده است و شامل براکت‌ها، اتصالات و پیچ‌های تورکس مختلف است که بر قابلیت تعمیرپذیری (امتیاز 6 از 10 در تعمیرات) و دسترسی کاربر تأثیر می‌گذارد. اگرچه، برای سیستم مدیریت گرمایش مورد تحسین قرار گرفت.

با ورود به استودیو دیسپلی، iFixit همچنین آخرین نمایشگر مبتنی بر بهره وری غول کوپرتینویی را از هم پاشید. در این ویدیو، نگاهی کوتاه به داخل استودیو نمایشگر می‌بینیم که کاملاً شبیه به iMac است. وب‌کم موجود در استودیو دیسپلی شبیه دوربین آیفون 11 است. اگرچه، این فقط یک مشاهده کلی بود و نه تجزیه و تحلیل خرابی مناسب، که در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا