فید زمانی بار دیگر در اینستاگرام در دسترس است؛ بیش از پنج سال پس از اینکه این شرکت برای اولین بار به یک فید با رتبه بندی الگوریتمی روی آورد، این برنامه این امکان را برای کاربران به ارمغان می آورد تا پست های فید را به ترتیب زمانی جدید ببینند. این برنامه اکنون پس از تأیید این که نسخه‌های جدید فید در دسامبر گذشته در حال کار است، این تغییر را برای همه کاربران در سراسر جهان اعمال کرد.

نکته مهم این است که گزینه جدید زمانی به طور پیش فرض روشن نیست و هیچ راهی برای کاربران وجود ندارد که الگوریتم را به طور کامل کنار بگذارند. در عوض، مردم اکنون می توانند بین سه گزینه مختلف فید خود حرکت کنند: فید الگوریتمی “home”، که پیش فرض باقی می ماند. فید «following»، که حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید به ترتیب زمانی معکوس سفارش می‌دهد. و “favorites”، که فید حداکثر 50 حساب مورد علاقه است. می‌توانید با ضربه زدن روی منوی کشویی جدید در گوشه سمت چپ بالای برنامه، بین سه فید حرکت کنید.

البته مدیر اینستاگرام در بیانیه‌ای نوشته که به مرور زمان بر اساس علایق کاربران، پست‌های متفاوتی به فید کاربران افزوده می‌شود. به نظر می‌رسد به مرور زمان در فید اصلی با شمار بیشتری از پست‌های منتشر شده از طرف کاربرانی که فالو نمی‌کنیم، روبرو خواهیم شد. اما تا زمانی که پست‌ها به ترتیب زمان انتشار ارائه شوند، چنین مشخصه‌ای قابل تحمل خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *