کنسول و بازی

اپتیک گیمز موتور بازی سازی Unreal Engine 5 را منتشر کرد

نزدیک به دو سال پس از اولین معرفی، اپتیک گیمز موتور بازی سازی نسل بعدی خود را منتشر کرد. به عنوان بخشی از رویداد State of Unreal، این شرکت اعلام کرد که Unreal Engine 5 اکنون برای دانلود در دسترس است.

واضح ترین ارتقاءهای Unreal Engine جدید بر اصول رندر سه بعدی تأثیر می گذارد. سیستم هندسه Nanite به سازندگان این امکان را می‌دهد که از اشیایی با میلیون‌ها چند ضلعی استفاده کنند، در حالی که مقیاس‌بندی زیبایی دارند و نرخ فریم قابل پخش را حفظ می‌کنند. در همین حال، Lumen، نور گلوبال دینامیک را ارائه می دهد که با همه چیز از زمان روز گرفته تا چراغ قوه شخصیت سازگار است. شما نتایج اولیه‌ای را در نسخه‌ی نمایشی فناوری Epic’s Matrix Awakens مشاهده کرده‌اید – UE5 می‌تواند صحنه‌های بسیار دقیق را با نور طبیعی‌تر از آنچه در گذشته دیده‌اید، ارائه دهد.

بهبودهایی در پشت صحنه وجود دارد که باید روی بازی هایی که انجام می دهید نیز تأثیر بگذارد. اکنون ساخت بازی‌های جهان باز برای توسعه‌دهندگان بسیار آسان‌تر است، به لطف سیستم‌هایی که هم به‌طور خودکار مناطق را تقسیم می‌کنند (تا پخش استریم آنها آسان‌تر شود) و هم به چندین توسعه‌دهنده اجازه می‌دهند همزمان در یک منطقه کار کنند. ابزارهای جدید و ارتقا یافته ای برای ایجاد مدل ها، انیمیشن ها و صداها بدون تکیه به ویرایشگرهای اکسترنال وجود دارد، و شرکت هایی که فیلم ها یا تصاویر ثابت می سازند می توانند خروجی با کیفیت بسیار بالایی تولید کنند که معمولاً به یک رندر آفلاین وقت گیر نیاز دارد.

مدتی طول می کشد تا محتوا از موتور جدید استفاده کند. در بهترین حالت، استودیوها کمتر از یک سال فرصت داشته اند تا موتور را آزمایش کرده و روی پروژه های خود کار کنند. حتی Black Myth: Wukong (یکی از اولین عناوین معرفی شده Unreal Engine 5) تا سال 2023 در دسترس نخواهد بود و بازی بعدی Witcher تاریخ انتشار ندارد. با این حال، راه اندازی به طور موثر زمینه را برای موج بعدی بازی ها و جلوه های ویژه ویدیویی فراهم می کند. می‌توانید جهش قابل توجهی در واقع‌گرایی از بازی‌هایی ببینید که از پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری X/S و جدیدترین کارت‌های ویدیویی کامپیوترها بهره می‌برند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا