نرم افزار و اینترنت

قابلیت Privacy Guide گوگل کروم دسکتاپ برای توضیحات تنظیمات ایمنی آنلاین

نسخه پایدار آتی گوگل کروم برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ دارای «Privacy Guide» است که به کاربران مرورگر وب کمک می‌کند تنظیمات حریم خصوصی، ایمنی و امنیت آنلاین را درک و اجرا کنند. در حالی که کروم همیشه اکثر این تنظیمات را داشته است، گوگل ادعا می کند که کنترل حریم خصوصی و امنیتی باید آسان تر قابل درک باشد.

Privacy Guide قرار است یک گشت و گذار ساده و گام به گام از کنترل‌های حریم خصوصی و امنیتی موجود در کروم باشد. گوگل راهنمای جدید را در مرکز مهندسی ایمنی گوگل (GSEC) توسعه داده است. گوگل در یک پست وبلاگی که این ویژگی را اعلام کرد، توضیح داد که هدف اصلی پشت این رویکرد هدایت‌شده جدید برای تنظیمات ایمنی و حریم خصوصی، کمک به کاربران برای درک «چرا» در پشت هر تنظیمات است.

هر تنظیم در Privacy Guide تلاش می‌کند تا استدلالی را در پشت آن ارائه دهد و اینکه چگونه فعال کردن یا غیرفعال کردن آن بر تجربه مرور تأثیر می‌گذارد. تور هدایت‌شده تنظیمات حریم خصوصی در حال حاضر کنترل‌هایی را برای کوکی‌ها، همگام‌سازی سابقه، مرور ایمن، و بهبود جستجو و مرور ارائه می‌دهد. گوگل اطمینان داده است که تنظیمات و توضیحات بیشتری را بر اساس بازخورد کاربران اضافه خواهد کرد.

نسخه پایدار فعلی گوگل کروم 100.0.4896.75 است. گوگل اعلام کرده است که کارت جدیدی برای راهنمای حریم خصوصی در تب «Privacy and security» در تنظیمات نسخه 100 کروم یا بالاتر در هفته‌های آینده ظاهر می‌شود. این بدان معناست که غول جستجو می‌تواند یک به‌روزرسانی کوچک افزایشی برای ارائه این ویژگی منتشر کند یا همان را در کروم v101 قرار دهد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا