فناوری

سامسونگ در حال توسعه تراشه های مخصوص گوشی های گلکسی است

سامسونگ یکی از معدود شرکت‌های گوشی‌های هوشمند است که پردازنده‌ها یا تراشه‌های خود را نیز توسعه می‌دهد. تراشه های اگزینوس غول کره جنوبی نتوانسته اند با پیشنهادات اپل و کوالکام مطابقت داشته باشند. با وجود اینکه سامسونگ تراشه‌هایی را تولید می‌کند، اما این شرکت یک سری پردازنده‌های انحصاری برای گوشی‌های هوشمند خود ندارد. اما در آخرین گزارشات احتمالا این روند، به زودی تغییر خواهد کرد.

طبق آخرین گزارش، سامسونگ در حال برنامه ریزی برای توسعه چیپست ها به طور انحصاری برای گوشی های هوشمند خود است. این یک گام بزرگ از سوی غول کره جنوبی است زیرا گزارش ها نشان می دهد که بخش System LSI که تراشه ها را تولید می کند و بخش Mobile eXperience (MX) برای تلفن های همراه رابطه چندان نزدیکی با هم ندارند.

ادعا می شود که برای بخش System LSI سامسونگ، واحد MX این شرکت درست مانند سایر مشتریانی است که تراشه تهیه می کنند. پردازنده های موبایل تولید شده توسط سامسونگ در گوشی های برندهای دیگر از جمله ویوو نیز استفاده می شود. این گزارش می افزاید که TM Roh، مدیر Samsung MX Business در جلسه ای اشاره کرد که سامسونگ اکنون پردازنده هایی را به طور خاص برای سری گوشی های هوشمند گلکسی خواهد ساخت.

سامسونگ در تلاش است تا تراشه های اگزینوس خود را از سایرین متمایز کند و با تراشه های برتر اپل و کوالکام برابری کند. در همین راستا، این شرکت از هسته‌های Mongoose خود به طراحی ARM روی آورد و اگزینوس 2200 تازه راه‌اندازی شده دارای GPU ساخته شده با همکاری AMD است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا