نرم افزار و اینترنت

اپلیکیشن iMovie 3.0 برای آیفون و آیپد ایجاد اولین ویدیوی شما را آسان‌تر می‌کند

در حالی که نرم‌افزار iMovie اپل همیشه یک نرم‌افزار نسبتاً قدرتمند برای ویرایش فیلم بوده است، جذابیت اصلی آن این است که راهی رایگان و ساده برای شروع ساختن ویدیوهای شخصی شماست. اما iMovie برای آیفون و آیپد هنگام باز کردن آن به طرز شگفت‌آوری مقدار کمی از مسیر را ارائه می‌دهد – این به کاربر بستگی دارد که بفهمد چگونه فیلم خود را ساختار دهد.

اپل امروز نسخه جدید اپلیکیشن iMovie 3.0 برای iOS و iPadOS منتشر کرده که به طور قابل توجهی این وضعیت را تغییر می‌دهد. این نرم افزار دارای دو حالت ایجاد جدید، Magic Movie و Storyboards است که به مردم کمک می کند تا برای اولین بار ویدیو بسازند. Magic Movie بسیاری از فرآیند ایجاد ویدیو را خودکار می کند، در حالی که هنوز فضای زیادی برای سفارشی سازی باقی می گذارد، با این فرض که می خواهید جزئیات را بررسی کنید. اپل توصیه می‌کند که با انتخاب آلبومی با کلیپ‌های ویدیویی و عکس‌های مرتبط شروع کنید، اما همچنین می‌توانید تصاویر و ویدیوها را به صورت دستی انتخاب کنید.

از آنجا، Magic Movie محتوا را تجزیه و تحلیل می‌کند و به دنبال مواردی مانند چهره‌ها، دیالوگ و اکشن می‌گردد تا بهترین بخش‌های کلیپ‌های ویدیویی را انتخاب کند و از آنجا یک فیلم همراه با انتقال و موسیقی بسازد. هنگامی که Magic Movie یک پروژه را برای شما قرار می دهد، تعداد زیادی سفارشی سازی وجود دارد که می توانید از آنجا انجام دهید. به طور طبیعی، می‌توانید عکس‌ها یا ویدیوهایی را که در پروژه نمی‌خواهید حذف کنید، و همچنین به سرعت کلیپ‌ها را برش دهید تا فقط عملکرد مورد نظرتان را نشان دهید. به‌جای استفاده از نمای تایم لاین افقی قدیمی، کلیپ‌ها و تصاویر در یک ستون سمت چپ با پیمایش عمودی قرار می‌گیرند (در آیفون، زیر پیش‌نمایش ویدیو نشان داده می‌شود).

شما به راحتی می توانید آنها را بکشید و رها کنید تا جریان ویدیوی خود را تغییر دهید. همچنین با ضربه زدن روی یک مورد در ستون سمت چپ مجموعه بزرگتری از کنترل‌های ویرایش را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی دیگر از بخش‌های بزرگ ابزارهای سفارشی‌سازی iMovie 3.0 قابلیتی به نام Styles است. این آیتم برای کل ویدیو اعمال می شود و شامل مواردی مانند فونت ها، پالت های رنگی و فیلترها، موسیقی و انتقال است. در مجموع 20 مورد برای انتخاب وجود دارد، و در حالی که می‌توانید یکی را تنظیم کنید و آن را فراموش کنید، در صورتیکه می‌خواهید کنترل بیشتری بر محصول نهایی داشته باشید، این گزینه را دارید که وارد شوید و آن ویژگی‌های اختیاری خود را تنظیم کنید.

ویژگی های Storyboards شباهت های زیادی با Magic Movie دارد، اما این یک ابزار دستی تر است. Storyboards با ارائه بیش از 20 قالب ویدیویی مختلف برای انتخاب شروع می شود – گزینه‌ها شامل تم‌های ویدیویی مانند «DIY»، «روزی در زندگی»، «نحوه کار»، «بازی»، «پرسش و پاسخ» و غیره است. وقتی یکی از آن گزینه‌ها را انتخاب می‌کنید، ستون سمت چپ با ساختاری ناهموار برای آن سبک ویدیو، شامل دسته‌های گسترده و سپس نمونه‌هایی از عکس‌های خاص، پر می‌شود.

در یک دمو، اپل یک پروژه DIY را به نمایش گذاشت که شامل دسته‌هایی مانند «مقدمه»، «نمای کلی»، «تدارکات» و غیره است. سپس هر یک از آن بخش ها با پیشنهادهایی برای انواع مختلف عکس ها پر می شود (شات واید، کلوزآپ و غیره). در حالی که واضح است که می توانید ویدیوها را از کتابخانه خود مستقیماً به این پیشنهادات وارد کنید، همچنین می توانید مستقیماً در آیفون یا آیپد خود عکس بگیرید و آن کلیپ را در اسلات قرار دهید.

همانند Magic Movie، می‌توانید هر پیشنهادی را از ستون سمت چپ دوباره سفارش دهید و حذف کنید، و ضربه زدن روی آن به شما امکان می‌دهد ویرایش‌های مرتبط‌تری را انجام دهید. استایل های جدید که بخشی از Magic Movie هستند را می توان در اینجا نیز اعمال کرد. ایده اصلی پشت Storyboards این است که به سازندگان مشتاق چارچوبی بدهد تا هنگام تلاش برای جمع‌آوری یک ویدیو از آن استفاده کنند.

هنگامی که ساخت خود را به پایان رساندید، می توانید آن را در انواع فرمت های ویدیویی، با وضوح تا 4K خروجی بگیرید. محتوای HDR که ممکن است با آن فیلم گرفته باشید نیز حفظ می شود. همچنین می توانید پروژه iMovie خود را خروجی گرفته و آن را در مک باز کنید. اما قبل از انجام این کار، باید بدانید که ویژگی‌های Storyboard و Magic Movie فقط در صورت استفاده از iMovie در آیپد یا آیفون در دسترس هستند. ویدیوهای ایجاد شده با این ابزارها با فرمتی سازگار با iMovie در مک خروجی گرفته می‌شوند، اما برای مثال، نمی‌توانید استایل ها را ویرایش یا تغییر دهید. اگر دوست دارید این ویژگی ها را در iMovie جدید امتحان کنید کافیست آن را از اپ استور برای آیفون های مجهز به iOS 15.2 یا بالاتر و یا آیپد مجهز به iPadOS 15.2 دانلود کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا