لپ تاپ

رونمایی ریزر و Lambda از لپ تاپ TensorBook

ریزر با همکاری شرکت Lambda – یک شرکت متمرکز بر یادگیری عمیق – از لپ تاپ جدید Lambda TensorBook رونمایی کرده، که برای توسعه دهندگان یادگیری عمیق طراحی شده است. لپ‌تاپ جدید سخت‌افزار ریزر را با نرم‌افزار یادگیری عمیق Lambda ترکیب می‌کند و در مورد عملکرد یادگیری ماشین، ارقام قابل‌توجهی را به رخ می‌کشد.

از نظر سخت افزاری، Razer x Lambda TensorBook به نظر بر اساس ریزر بلید 15 ساخته شده است. شاسی تقریباً یکسان است، اما شاسی مشکی و لوگوی سبز ریزر جای خود را برای ظاهری نقره‌ای با لهجه‌های بنفش باز می‌کند. شباهت ها در مورد مشخصات همچنان ادامه دارد، و به نظر می رسد این مدل یک نوع مشخص از ریزر بلید 15 2021 باشد، نه مدل 2022.

این بدان معناست که از یک پردازنده اینتل Core i7-11800H استفاده می‌کند، اما پردازنده گرافیکی بهبود یافته‌ای دارد – NVIDIA GeForce RTX 3080 Max-Q با 16 گیگابایت حافظه GDDR6 را دریافت می‌کنید، در حالی که ریزر بلید 15 دارای نسخه 8 گیگابایتی بود. همچنین دارای 64 گیگابایت رم (در دو اسلات SODIMM) و یک ترابایت SSD است.

صفحه نمایش پیکربندی سطح بالایی ندارد، اما شما همچنان یک پنل 15.6 اینچی با رزولوشن Quad HD (2560 x 1440) و نرخ تازه سازی 165 هرتز دریافت می کنید، بنابراین این تجربه بدی ندارد. این لپ تاپ همچنین دارای تمام پورت هایی است که از ریزر بلید 15 می شناسید – دو درگاه تاندربولت 4، سه پورت USB Type-A، یک HDMI 2.1، یک کارت خوان SD با اندازه کامل و یک جک صوتی ترکیبی.

در مورد نرم افزار، Razer x Lambda TensorBook مجهز به سیستم عامل Ubuntu Linux 20.04 LTS از پیش نصب شده بوده و شامل مجموعه یادگیری عمیق Lambda Stack و ابزارهایی از جمله PyTorch، Tensorflow، CUDA و cuDNN که همگی خارج از جعبه نصب شده اند، بنابراین شما باید تمام ابزارهای مورد نیاز برای بارهای کاری یادگیری ماشین را داشته باشید. اگر ویندوز را ترجیح می دهید، می توانید لپ تاپ را با پیکربندی بوت دوگانه با هر دو سیستم عامل و مجموعه یکسانی از ابزارهای ML در هر دو دریافت کنید.

بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، لامبدا ادعا می‌کند که TensorBook تا چهار برابر عملکرد یادگیری ماشینی Apple M1 Max با پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای ارائه می‌دهد و به ویژه برای کارهای ML مرتبط با بینایی سریع است. Razer x Lambda TensorBook امروز در دسترس است و قیمت آن از 3499 دلار شروع می شود، اما این شامل تمام مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری ذکر شده در بالا است. به روز رسانی ها فقط شامل پشتیبانی از بوت دوگانه ویندوز و پشتیبانی پریمیوم لامبدا می شود.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا