نرم افزار و اینترنت

اولین نسخه بتای اندروید 13 برای پیکسل های سازگار منتشر شد

پس از دو پیش‌نمایش توسعه دهندگان که به ترتیب در ماه‌های فوریه و مارس منتشر شدند، امروز گوگل اولین نسخه بتای اندروید 13 را برای آزمایش عمومی در دسترس قرار داده است. مانند همیشه با نسخه‌های بتا اندروید، نصب و بازی با آن بسیار آسان‌تر از ساخت‌های پیش‌نمایش توسعه دهندگان است.

این به دلیل طراحی است، زیرا در حال حاضر امیدواریم هیچ باگ بزرگ، وحشتناک و متوقف کننده ای وجود نداشته باشد. با این اوصاف، احتمالاً هنوز مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد، زیرا این اولین نسخه از چهار نسخه بتای برنامه ریزی شده قبل از انتشار نهایی در اواخر سال جاری است. اگر علاقه مند به آزمایش اندروید 13 بتا 1 هستید و گوشی گوگل پیکسل سازگار دارید، می توانید به وب سایت برنامه Android Beta بروید و دستگاه خود را ثبت نام کنید.

سپس باید در عرض چند دقیقه (تا چند ساعت) اندروید 13 بتا 1 را به‌عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزار OTA دریافت کنید. نسخه‌های بتای بعدی نیز مانند بروزرسانی‌های نرم‌افزار عادی، از طریق OTA برای شما ارسال می‌شوند، و همین امر در مورد نسخه نهایی hknv,dn 13 پس از پخته شدن کامل و آماده شدن برای خروج از فر، صدق می‌کند.

اگر قبلاً نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را اجرا کردید، اولین نسخه بتا (و نسخه‌های بعدی) را نیز به صورت آنلاین دریافت خواهید کرد. اندروید 13 بتا 1 با مجوزهای جدید برای دسترسی دقیق تر به فایل های رسانه و APIهای مسیریابی صوتی بهبود یافته ارائه می شود. اپلیکیشن هایی که می‌خواهند به رسانه‌های گوشی شما دسترسی داشته باشند، اکنون سه مجوز مختلف دارند که به نوع فایلی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند، دارند. – یکی برای تصاویر و عکس ها، یکی برای فیلم ها و دیگری برای فایل های صوتی. قبلاً، همه اینها در یک مجوز «media access» قرار می‌گرفتند، که در صورت اعطا، به برنامه اجازه می‌داد به همه انواع رسانه‌ها دسترسی داشته باشد.

وقتی یکی از مجوزهای جدید را اعطا می کنید، برنامه مورد نظر فقط به نوع(های) فایل رسانه مربوطه دسترسی خواندن دارد. همچنین چند پیشرفت جزئی در مسیریابی صدا و همچنین گزارش خطای بهتر برای برنامه‌هایی که کلید تولید می‌کنند وجود دارد – اما احتمالاً این موارد عمدتاً برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها جالب خواهد بود. ماه آینده در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O، این شرکت جزئیات بیشتری درباره اندروید 13 به همراه ویژگی های جدید بیشتر به اشتراک خواهد گذاشت و به احتمال زیاد نسخه بتا دوم دقیقاً در همان زمان ارائه می شود تا موارد جدید رونمایی شده را به نمایش بگذارد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا