کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی باید به سرعت مرورگر کروم را به آخرین نسخه موجود در گوگل پلی استور به روز کنند. MUO ادعا می کند که چنین معیاری برای همه کاربران ضروری است، زیرا یک آسیب پذیری با درجه بندی “بالا” ممکن است به یک برنامه مخرب اجازه دهد تا تلفن شما را کنترل کند. گوگل ادعا می کند که تا زمانی که این وصله توسط اکثریت قریب به اتفاق کاربران کروم اجرا نشود، به طور عمومی در مورد مشکل صحبت نمی کند.

این اکسپلویت را می توان با بروزرسانی کروم در گوشی هوشمند اندرویدی خود به نسخه 103.0.5060.71 برطرف کرد. به Settings > Apps > See all apps > Chrome بروید تا بدانید در حال حاضر از کدام نسخه کروم استفاده می‌کنید. اگر به پایین بروید، نسخه کرومی که در حال حاضر بر روی گوشی اندرویدی شما نصب شده، باید قابل مشاهده باشد.

اگر نسخه ای که در حال اجرا هستید قدیمی تر از 103.0.5060.71 ذکر شده در بالا باشد، باید در اسرع وقت نسخه اصلاح شده مرورگر را به روز کنید. با این حال، یک پرچم قرمز قابل توجه وجود دارد: کروم را نمی توان از اندروید حذف کرد. به نظر می رسد این آسیب پذیری به Web RTC متصل است. این پلتفرم به اشتراک گذاری صدا، ویدیو و داده های نامشخص را امکان پذیر می کند. این پلتفرم توسط توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های گفتاری و ویدیویی استفاده می شود.

این یک مشکل شدید است که براساس گزارش ها، توسط مهاجمان مخرب مورد سوء استفاده قرار گرفته است. CVE-2022-2294 شماره CVE (آسیب‌پذیری‌ها و مواجهه‌های مشترک) آن است. به گفته گوگل، “حمله ای برای CVE-2022-2294 وجود دارد.”

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *