بررسیموبایل و تبلت

بررسی گوشی پوکو F4 GT

پوکو F4 GT که از اوایل سال جاری در چین به عنوان ردمی K50 گیمینگ عرضه داشته، از نظر ویژگی شگفت‌انگیز نیست، اما مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد را به بازارهای جهانی می‌آورد بدون اینکه به صراحت برچسب بازی را درج کند. خود دکمه های بازشو مغناطیسی عملکردهای مخصوص بازی را ارائه می دهند و همچنین می توانند به عنوان میانبر در استفاده عمومی استفاده کنند.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 برای بازی عالی است و توسط یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته پشتیبانی می‌شود. زیباترین آداپتور 120 واتی شیائومی در جعبه‌ی این گوشی موجود است و طبق مشخصات نوید شارژ کامل 17 دقیقه‌ای را می‌دهد. با توجه به اینکه قدرت گوشی بالا است اما سیستم دوربین F4 GT آنقدرها چشمگیر نیست. اکنون در این مقاله به نقد و بررسی نسخه جهانی پوکو F4 GT می پردازیم.

مشخصات فنی

  • بدنه: 162.5 در 76.7 در 8.5 میلی متر، 210 گرم وزن، محافظ; جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پشت شیشه‌ای، فریم آلومینیومی؛ دارای محرک‌های بازی بازشوی مغناطیسی- فیزیکی.
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچ OLED، یک میلیارد رنگ، HDR10، نرخ تازه سازی 120 هرتز، وضوح 1080 در 2400 پیکسل.
  • چیپست: 4 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1; Adreno 730.
  • حافظه: 8/12 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت حافظه داخلی
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، MIUI 13.
  • دوربین: اصلی 64 مگاپیکسل، اولتراواید 8 مگاپیکسل، ماکرو 2 مگاپیکسل.
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل
  • باتری: 4700 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 120 واتی، Power Delivery 3.0، Quick Charge 3+.
  • سایر قابلیت ها: حسگر اثر انگشت (در کنار). NFC؛ پورت مادون قرمز؛ حسگر مجاورت مجازی

درون جعبه یک کابل آداپتور 120 واتی HyperCharge قرار دارد که دارای یک فیش L شکل فانتزی با روکش آلومینیوم است. علاوه بر این یک دانگل تبدیل USB-C-to-3.5mm نیز در جعبه وجود دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

پوکو ممکن است مانند F3 GT از نام بازی F4 GT منصرف شده باشد، اما سبک تغییر خود را حفظ کرده است. نمای جلویی را گوریلا گلس ویکتوس احاطه کرده، بنابراین تا حدی در برابر ضربه مقاوم است. همچنین صفحه تختی دارد که پوکو اصرار داشته به آن اشاره کند، به این معنی که صفحه نمایش های منحنی چیز بدی هستند.

می‌تواند به خوبی این احساس را داشته باشد، به‌ویژه از منظر F4 GT – می تواند زیباتر از همیشه باشد. صفحه نمایش های منحنی نیز فضای زیادی را برای دکمه ها در قاب باقی نمی گذارند و پوکو دکمه های بسیار بزرگی رو آن قرار داده است.  در صورت استفاده نشدن، دو ماشه شانه همسطح با قاب نگه داشته می شوند تا با چفت های اختصاصی برای هر یک از آنها درگیر شوند. بیرون آوردن آنها یکی از تجربیات رضایت بخش تری است که می توانید با کنترل های مکانیکی گوشی داشته باشید و این کاری است که می توانید فقط برای اولین بار انجام دهید – بدون نیاز به بازی.

چفت‌ها دارای نقاط قرمز رنگ هستند تا زمانی که دکمه‌های شانه باز می‌شوند، نشانه‌ای بصری نشان دهند، هرچند که بیشتر جنبه طراحی دارد تا یک لمس کاربردی – پس از همه، دکمه ها در قاب ناپدید می شوند. با چفت های دکمه های شانه و خود دکمه ها، سمت راست گوشی در حال حاضر با کنترل‌ها بسیار شلوغ شده، اما یکی دیگر در اینجا نیز وجود دارد – ترکیب دکمه پاور/سنسوراثرانگشت. باز کردن قفل گوشی بسیار راحت و روان بود.

از آنجایی که به لرزش اشاره کردیم، لازم به ذکر است که پوکو F4 GT دارای یک موتور لرزش عالی است. این یک واحد محور X بسیار بزرگ است و لمسی با جزئیات ظریف ارائه می دهد. با بازگشت به دکمه‌ها، دکمه تنظیم صدا در سمت چپ گوشی، همچنین درست بالای نقطه میانی وجود دارد. فقط کمی در وسط بریدگی دارد که یک عنصر ظاهری رایج در طراحی گوشی است.

درست در کنار دکمه تنظیم صدا، یک سوراخ میکروفون وجود دارد – محل قرارگیری غیرمعمول ترین، اگرچه در زمینه پوکو منطقی است. منطق این است که شما گوشی را با دو دست در حالت افقی گرفته و احتمالاً دو میکروفون دیگر را مسدود خواهید کرد، در حالی که این مکان بدون مانع باقی می ماند. همچنین در این سمت گوشی، اسلات سیم کارت، در نزدیکی بالا قرار دارد. یک سینی نانو سیم کارت پشت به پشت در داخل جای می گیرد، اما گزینه ای برای افزایش فضای ذخیره سازی وجود ندارد. یک واشر قرمز روی سینی وجود دارد، بنابراین اقداماتی برای اطمینان از دور ماندن گرد و غبار و آب انجام شده، اما هیچ رتبه رسمی IP وجود ندارد.

دهانه های بلندگو در بالا و پایین وجود دارد و شیارهای دوتایی نیز از طرح یکسانی پیروی می کنند. در هر طرف گوشی نیز میکروفون وجود دارد، و در قسمت بالا نیز یک IR بلستر قرار دارد، در حالی که در پایین پورت USB-C قرار دارد. جک هدفون وجود ندارد، اگرچه دانگل همراه بهترین چیز بعدی است. طراحی پنل پشتی آن عمدتا مات با یک نوار برق در وسط و به همراه دو فلش بوده که به سمت داخل سوق پیدا کرده، به طوریکه حال و هوای درهای کشویی در سفینه فضایی را داریم. 

جزیره دوربین دارای بریدگی‌های فلزی شبیه فلش است که در کناره‌های شیشه با عبارت «Freezing» و «Speediest» نوشته شده است. علاوه بر این، در کنار فلش‌ها، نوارهای LED RGB نازکی وجود دارد که می‌توانند در رنگ‌های مختلف برای نشان دادن اعلان‌ها، تماس‌ها یا وضعیت باتری/شارژ شدن روشن شوند. در خارج از جزیره دوربین، فلاش LED دوگانه وجود دارد که بریدگی آن شبیه رعد و برق است. به طورکلی F4 GT دارای 162.5 در 76.7 در 8.5 میلیمتر ابعاد و 210 گرم وزن است. بنابراین، این یک گوشی بزرگ و سنگین است، اما اگر آن را در زمینه گوشی های بازی مشاهده کنید، اینطور نیست، جایی که اندازه آن تقریباً چیزی است که استاندارد می نامید، در حالی که وزن در واقع در انتهای طیف پایین است.

صفحه نمایش

پوکو F4 GT دارای یک صفحه نمایش بسیار مناسب است که تنها با ارائه نرخ تازه سازی تطبیقی دقیق تر و وضوح QHD متوقف می شود. نمایشگر 6.67 اینچی OLED دارای رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل با نسبت 20:9 (تراکم پیکسلی 395ppi)، نرخ تازه سازی 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی تا 480 هرتز است و از HDR10+ پشتیبانی می کند.

از نظر روشنایی هم خیلی خوب عمل می کند. ما در آزمایش خود 761 نیت را اندازه گیری کردیم، زمانی که گوشی روشنایی خودکار را فعال کرده و زیر نور مستقیم قرار دارد. عدد هنگام کار با نوار لغزنده به صورت دستی 468 نیت است. ممکن است بتواند نیت های بیشتری را در برنامه های HDR اعمال دهد، اگرچه پوکو هیچ ادعایی برای آن ندارد و معمولاً آن را آزمایش نمی کند. در هر صورت، گوشی از HDR پشتیبانی می‌کند و ما یوتیوب، نتفلیکس، و آمازون پرایم ویدیو را دریافت کردیم که همگی استریم های HDR را با کیفیت 1080p در مورد نتفلیکس و پرایم ویدیو ارسال می‌کنند.

بازتولید رنگ به روشی معمولی (بیش از حد) پر از ویژگی‌ها انجام می‌شود که شیائومی دوست دارد در مدل‌های سطح بالاتر استفاده کند. شما سه حالت رنگی از پیش تعیین شده (Vivid، Saturated، Original color)، با یک چرخه رنگی در زیر برای تنظیم دما در بالای سه پیش‌تنظیم کارخانه (پیش‌فرض، گرم، سرد) دریافت می‌کنید. سپس یک زیرمنوی تنظیمات پیشرفته وجود دارد که در آن دو پیش تنظیم دیگر (P3 و sRGB) به اضافه لغزنده های RGB و همچنین لغزنده هایی برای رنگ، اشباع، مقدار، کنتراست و گاما دارید.

حالت پیش‌فرض Vivid طیف رنگی گسترده‌ای را پوشش می‌دهد، اما برای نمونه‌های آزمایشی DCI-P3 ما با رنگ‌های سفید و خاکستری که به‌ویژه به سمت آبی متمایل شده‌اند، کمی دور از هدف بود. انتخاب پیش‌تنظیم گرم اندکی کمک کرد، اما تا زمانی که با چرخ رنگ سر و کله زدیم، میانگین dE2000 برابر با 1.8 و بازتولید دقیق مقیاس خاکستری به دست آوردیم. برای الگوهای sRGB به چنین چیزی نیاز نیست – حالت رنگ اصلی با میانگین dE2000 0.9 کاملاً مشخص بود. همانطور که در گذشته تجربه کردیم، حالت‌های اختصاصی P3 و sRGB در تنظیمات پیشرفته نتایج نادرستی را برای هر دو مجموعه از نمونه‌های آزمایشی به ما ارائه کردند.

عمر باتری و شارژ سریع

پوکو F4 GT از یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که به دو سلول تقسیم شده و هر یک مدار شارژ مخصوص به خود را دارد. در حالی که به سختی عملکردی پیشرو در کلاس ارائه می‌کند و باتری بزرگ‌تر می‌توانست به آن کمک کند، پوکو با آنچه که در اختیار دارد، کار شایسته‌ای انجام می‌دهد. ما 18:36 ساعت طول عمر تماس صوتی، 11:41 ساعت مرور وب Wi-Fi (با فرکانس ثابت 120 هرتز) و 13:30 ساعت پخش ویدیو (در 60 هرتز) را داشتیم. با فاکتور گرفتن در زمان آماده به کار، F4 GT امتیاز کلی دوام 81 ساعت را ثبت کرد.

دسته ای از متغیرها وجود دارند که می توانند به هر طریقی بر تعداد باتری تأثیر بگذارند، اما می توانیم بگوییم که بین نتایجی که در اینجا در مورد پوکو به دست آوردیم و آخرین پرچمداران شیائومی 12 و 12 پرو که دارای همان اسنپدراگون هستند، سازگاری نسبی وجود دارد. شاید این گوشی طولانی‌ترین دوام را نداشته باشد، اما Poco F4 GT مطمئناً یکی از سریع‌ترین‌ها برای شارژ دارد. همراه با آن سریع‌ترین شارژر شیائومی، واحد 120 واتی است که قبلاً چند بار دیده‌ایم – با پرچمداران مناسب و حتی ردمی های رده بالاتر.

ما نتایج مشابهی را در آزمایش خود، که با روشن بودن تلفن انجام می‌دهیم، دریافت کردیم، اما نیاز به توضیح دارد. هرچه تعداد شارژ کامل کمتر باشد، اخطارهای بیشتری در مورد نحوه دستیابی به آن وجود دارد، و از آنجایی که این یکی از سریع ترین نتایج ثبت شده است، به طور خلاصه به آنها اشاره می کنیم. برای اولین بار، باید حالت Boost را در تنظیمات باتری فعال کنید (خارج از جعبه است) تا سریع ترین شارژ را داشته باشید – بدون آن، شما به 20 دقیقه نگاه می کنید. پاورقی دیگر این است که بین عدد 100 درصد در نشانگر باتری و حالتی که گوشی شارژ کامل را گزارش می‌کند تفاوت وجود دارد و در تجربه ما 5 دقیقه با فعال کردن Boost و 8 دقیقه با خاموش بودن ویژگی بود.

نرم افزار و رابط کاربری

F4 GT اولین پوکوی است که MIUI 13 را روی سیستم عامل اندروید 12 اجرا می کند – دو مورد اخیر MIUI 13 داشتند، اما همچنان در نسخه قبلی اندروید بودند. طبق معمول در اردوگاه MIUI، این نسخه روکش سفارشی است که بیشتر از سیستم عامل اصلی اهمیت دارد، اما هنوز چند چیز جدید وجود دارد. با این اوصاف، ویژگی‌های بومی اندروید 12 مانند رابط کاربری ویجت‌های بازطراحی‌شده و داشبورد حفظ حریم خصوصی همچنان وجود ندارد.

F4 GT به طور خاص دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که در اکثر گوشی‌های دیگر در اکوسیستم شیائومی نخواهید یافت، بنابراین اجازه دهید با آن‌ها شروع کنیم. اول و مهمتر از همه، پاپ آپ فعال می شود. تنظیمات به شما این امکان را می‌دهند که جلوه‌های صوتی (یکی از چهار گزینه) را با استقرار یا کنار گذاشتن ماشه‌ها پخش کنید. همچنین می‌توانید با فشار دادن ماشه‌ها، نمایش انیمیشن در بازی‌ها داشته باشید و می‌توانید از بین شش گزینه رنگی انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید برای مواردی مانند راه‌اندازی دوربین یا چراغ قوه، میانبرهایی را به ماشه‌ها اختصاص دهید. هر ماشه را می توان به طور جداگانه تنظیم کرد و هر دو فشار طولانی و دوبار فشار را می توان تشخیص داد. ویژگی دیگری که F4 GT را از گوشی معمولی شما متمایز می کند، نورپردازی RGB LED در داخل جزیره دوربین در پشت است. نوارها با درخشش تا حدی ضعیف، می توانند تنظیم شوند تا شما را از تماس های دریافتی و پالس اعلان ها مطلع کنند. می‌توانید برنامه‌هایی را که آن را راه‌اندازی می‌کنند محدود کنید، به طوری که اگر روشن است بدانید که چیز خاصی است.

بقیه رابط کم و بیش استاندارد MIUI است، با پیچ و تاب های جزئی Poco؛ قابلیت نمایشگر همیشه روشن وجود دارد و نسخه کامل آن است، بنابراین می‌توانید آن را به مدت 10 ثانیه پس از ضربه زدن، واقعاً همیشه یا فقط در یک دوره زمانی برنامه‌ریزی‌شده نمایش دهید. برخی از پوکوها در گذشته تنها گزینه اول را مجاز می دانستند. به طور طبیعی، تم های AOD زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، و برخی از آنها نیز می توانند سفارشی شوند.

اگرچه F4 GT دارای چراغ های LED در پشت است، اما همچنان از افکت Notification پشتیبانی می کند. هنگامی که نوتیفیکیشن‌های جدید وارد می‌شوند، لبه‌های نمایشگر را روشن می‌کند، اما امکان سفارشی‌سازی کمی وجود دارد، به جز چند رنگ مختلف و گزینه «Starlight». قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. تنظیم خواننده آسان، بسیار سریع، و دقت فوق العاده ای دارد. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی «لمس» یا «فشار» تنظیم کنید.

بازده و کارایی

F4 GT مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 است – قدرتمندترین چیپست فعلی کوالکام، و این یکی از نقاط کلیدی فروش این گوشی و یکی از ستون های شعار “اوج قدرت” آن است. دو پیکربندی حافظه رم و فضای ذخیره سازی در دسترس است – نسخه پایه 8/128 گیگابایت است، در حالی که ما نسخه 12 گیگابایت/256 گیگابایت را بررسی کردیم. این مدل ها رم LPDDR5 و فضای ذخیره سازی UFS 3.1 دارند، بنابراین همه چیز درجه یک است.

پوکو به تبلیغ تنظیمات خنک کننده F4 GT اشاره می کند و به نظر می رسد واقعاً به آن افتخار کنیم – مساحت ترکیبی دو اتاق بخار 4860 میلی متر مربع است. بله، دو تا از آنها وجود دارد – یکی برای برد اصلی و دیگری برای مدار شارژ. مدل اصلی در نوع خود بسیار بزرگ است – حدود 38 درصد از نظر مساحت بزرگتر از شیائومی 12 پرو است.

البته این به این معنی نیست که می تواند معجزه کند، و F4 GT همچنان به 64 درصد از اوج عملکرد خود در تست CPU، با افت لحظه ای به 60 درصد کاهش یافته است. این عملکرد کم و بیش متوسط در چیپست‌های پرچمدار است و معمولاً نباید مشکلی ایجاد کند، اما رفتار متلاطم محصول پوکو تا حدودی نگران‌کننده‌تر است. کاهش فشار پردازنده F4 GT از اجرای 3DMark خودداری کرد، بنابراین ما واقعا نمی توانیم بگوییم که تست استرس چگونه بر آن تأثیر می گذارد. به طور مشابه، با GFXBench خوب بازی نمی کند، بنابراین هیچ معیار گرافیکی نتیجه ای ندارد.

کیفیت دوربین

Poco F4 GT دوربین چندان حرفی نداشته، اما هنوز تنظیمات مناسبی دارد. دوربین اصلی از یک سنسور 64 مگاپیکسلی 1/1.7 اینچی IMX686 سونی با پیکسل های 0.8µm و دیافراگم f/1.9 استفاده کرده که با فناوری Quad Bayer می تواند تصاویر 16 مگاپیکسلی ثبت کند. از طرفی سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی امنی ویژن OV08856 آن دارای پیکسل های 1.12µm و زاویه دید 120 درجه است. همچین یک سنسور 2 مگاپیکسل نیز داشته که می توان برای عکاسی ماکرو از آن استفاده کرد. در آخر هم دوربین سلفی آن شامل یک سنسور 20 مگاپیکسلی IMX596 سونی در پشت لنز 1/2.8 اینچی با دیافراگم f/2.2 است.

دوربین اصلی F4 GT در نور روز عکس های قابل قبولی می گیرد. جزئیات به خوبی واضح است و 16 مگاپیکسل در مقایسه با رقبای 12 مگاپیکسلی، به بافت های پیچیده دیگری تبدیل می شود. وقتی صحبت از عملکرد نویز به میان می‌آید، تصاویر F4 GT در میان تصاویر تمیزتر هستند و به ندرت نشانه‌ای از دانه در آسمان دیده می‌شود، اگرچه مقداری نویز در سایه‌ها قابل مشاهده است. شارپینگ به بهترین وجه به عنوان متوسط توصیف می شود – ما شاهد کاربردهای آزادتر، اما همچنین اجرای طبیعی تری هستیم.

رنج دینامیکی به طور مشابه یک نوع معامله میان جاده است. عکس‌ها به خوبی متضاد هستند، اما تا حدودی یک roll-off شارپ در نهایت وجود دارد – شاید الگوریتم HDR بتواند از یک تنظیم استفاده کند، هر چند که درست است. اگر به دنبال ظاهر محافظه‌کارانه‌تری هستید، رنگ‌ها می‌توانند تا حدی بیش از حد اشباع به نظر برسند، اما ما تمایل به اجرای زنده‌تر داریم و دوربین پوکو به خوبی با حالت ما هماهنگ است.

روشن کردن سوئیچ دوربین هوش مصنوعی به رنگ‌ها حرکت کوچکی می‌دهد و تأثیر مشابهی روی کنتراست و وضوح دارد. همه این‌ها با هم ظاهری کلی از «بیش از حد» ایجاد می‌کنند و ما ترجیح می‌دهیم آن را خاموش نگه داریم. دکمه 2x در انتخابگر سطح زوم این نوید را می دهد که قابلیت زوم دیجیتال دوربین اصلی فقط می تواند به نوعی حفظ شود. اینها در بزرگنمایی متناسب با صفحه نمایش خوب به نظر می رسند، بنابراین باید برای اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی خوب باشند، اما در برابر بررسی 1:1 به خوبی مقاومت نمی کنند.

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی چیز زیادی بزرگی برای پر کردن ندارد و همین انتظارات پایین است که در واقع نتایج نهایی را بسیار قابل قبول می کند. محدوده دینامیکی بسیار زیاد است و رنگ‌ها می‌توانند کمی متفاوت باشند – به ویژه سفید و خاکستری این تغییر بنفش کم رنگ را دارند. پردازش خودکار حالت شب در دوربین اصلی F4 GT وجود دارد، اما از نظر سرعت مانعی ندارد.

خیلی تند است با عکاسی از این طریق، تصاویری با نوردهی بسیار خوب با دامنه دینامیکی گسترده و توسعه قابل احترام در نقاط افراطی دریافت خواهید کرد، اگرچه یک ضربه ملایم در سایه ها ضرری ندارد. عکس‌ها ذره‌ای از آن رنگی که در طول روز دیدیم را از دست نداده‌اند و تراز سفیدی خودکار هم نور خیابان و هم نور داخلی را به راحتی کنترل می‌کند. جزئیات به طور کلی خوب است، به خصوص در مناطق با نور بهتر، و نویز مشکلی نیست.

جمع بندی

بازار گوشی‌های گیمینگ بازاری است که تحلیل آن به دلایلی دشوار است. جذابیت نسبتاً خاص این بخش با در دسترس بودن مدل های مختلف از منطقه ای به منطقه دیگر و طیف قیمتی که از آنچه قبلاً توسط “قاتل پرچمدار” به پرچمدار مناسب می رفت، ترکیب می شود. بنابراین در این زمینه از تلفن های بازی، Poco F4 GT بیشتر از نوع اول است. با قیمت مناسبی که به نظر می رسد، دکمه های سخت افزاری برای بهبود گیم پلی و چیپست سطح بالایی را ارائه می دهد که برای نرخ فریم بالا بسیار مهم است.

بلک شارک 5 پرو همان دو ستون یک گوشی بازی را دارد، اما ما هنوز آن را در خارج از چین نمی بینیم، بنابراین نمی توانیم آن را جایگزین آن در نظر بگیریم. به لطف چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 و جفت ماشه شانه‌ای با کلیک سریع می تواند عملکرد شما را در بازی ها تسریع بخشد. عمر باتری ممکن است در میانه راه باشد و سیستم دوربین به سختی چشمگیر باشد، اما هیچکدام به شدت بد نیستند تا بتوانند یک معامله شکن باشند، و اینطور نیست که رقبا در هر دو زمینه سطح بالایی را تعیین کنند.

نقاط قوت 

  • کیفیت ساخت خوب، طراحی بیش از حد “گیمینگ” نیست.
  • تایگرهای پاپ‌آپ کار می‌کنند و احساس خوبی دارند، LED‌های RGB در پشت عملکردی را اضافه می‌کنند.
  • صفحه نمایش، به خصوص برای بخش بازار، چیز چندانی برای دلخواه باقی نمی گذارد.
  • شارژ سریع 120 وات
  • کابل بلند با کانکتور L شکل یک لمس
  • بلندگوهایی با صدای عالی

نقاط ضعف

  • علامت‌گذاری «Freezing» و «Speediest» در پشت ما را به اشتباه می‌اندازد.
  • بدون دوربین تله فوتو
  • باتری نه چندان خوب
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا