نرم افزار و اینترنت

انتشار فایرفاکس 100 با پشتیبانی از زیرنویس برای ویدیو تصویر در تصویر

به دنبال برخی نگرانی ها مبنی بر اینکه ممکن است برخی از وب سایت ها را به دلیل شماره نسخه خراب کند، فایرفاکس 100 وارد شده است. در حالی که موزیلا دقیقاً این نقطه عطف را با به‌روزرسانی‌های عظیم جشن نگرفته است، ویژگی‌های جدید مفیدی هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل وجود دارد.

وقتی حالت تصویر در تصویر فعال است، مرورگر دسکتاپ اکنون از زیرنویس ها و کپشن ها پشتیبانی می کند. این یک بهبود دسترسی برای چند وظیفه‌ای است که کاربران درخواست کرده‌اند. زیرنویس‌ها و کپشن های PiP ابتدا برای یوتیوب، نتفلیکس، پرایم ویدیو و سایت‌هایی که از قالب WebVTT استفاده می‌کنند (مانند توییتر و Coursera) در دسترس خواهد بود.

یک ویژگی جدید تغییر زبان برای اولین بار نیز وجود دارد. هنگامی که شخصی برای اولین بار فایرفاکس را باز می کند، بررسی می کند که آیا زبان دستگاه او با زبان پیش فرض خود مرورگر متفاوت است یا خیر. در این صورت، از کاربر می پرسد که آیا می خواهد یکی از بیش از 100 زبان دیگر را به عنوان پیش فرض خود در فایرفاکس استفاده کند یا خیر. در همین حال، ابزار تکمیل خودکار کارت اعتباری اکنون در بریتانیا، فرانسه و آلمان در دسترس است. قبلا فقط در آمریکای شمالی فعال بود.

در اندروید، اکنون یک حالت فقط HTTPS وجود دارد. این به طور خودکار شما را به نسخه HTTPS یک وب سایت برای افزایش امنیت در هر زمان ممکن متصل می کند. موزیلا ویژگی مشابهی را در سال 2020 به مرورگر دسکتاپ و نسخه اندروید مرورگر فایرفاکس فوکوس متمرکز بر حریم خصوصی خود در ماه مارس اضافه کرد. از دیگر ویژگی های جدید موبایل فایرفاکس می توان به والپیپرهای جدید در اندروید و iOS اشاره کرد.

آخرین نسخه این برنامه تاریخچه و تب های بدون درهم و برهمی را در هر دو پلتفرم نیز ارائه می دهد. سایت های تکراری از سابقه شما حذف می شوند و موارد گروه بندی می شوند (به عنوان مثال اگر به دنبال کفش های جدید هستید، تمام گزینه هایی که به آنها نگاه کردید در زیر عبارت جستجو ترکیب می شوند). همچنین گزینه ای برای جستجوی آیتم ها در سابقه شما نیز وجود دارد. تب هایی که 14 روز است باز نشده‌اند غیرفعال می‌شوند و از نمای فوری خارج می‌شوند، اگرچه همچنان می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا