سامسونگ امروز آخرین استاندارد راه حل ذخیره سازی موبایل را در قالب Universal Flash Storage (UFS) 4.0 معرفی کرد. UFS 4.0 جدید وعده می دهد که با دوبرابر کردن سرعت خواندن به 4200 مگابایت بر ثانیه، یا اساساً دو برابر استاندارد فعلی UFS 3.1، عملکرد حافظه فلش رسانه موبایل را یک درجه بالا ببرد.

در همین حال، به نظر می رسد سرعت نوشتن بیش از دو برابر شده و از 1200 مگابایت بر ثانیه به 2800 مگابایت بر ثانیه رسیده است، اگرچه سامسونگ می گوید 1.6 برابر سریعتر است. در اینجا، هر دو اعداد عملکرد خواندن و نوشتن برای انتقال متوالی هستند، بنابراین خواندن و نوشتن تصادفی احتمالاً کندتر خواهد بود. سامسونگ به لطف سرعت انتقال 23.2 گیگابیت بر ثانیه (Gbps) UFS 4.0 در هر خط با فناوری فلاش نسل هفتم V-NAND (NAND عمودی) خود که از 176 لایه تشکیل شده، می تواند به این افزایش سرعت دست یابد. از نظر ظرفیت، سامسونگ می گوید UFS 4.0 در طعم های حداکثر 1 ترابایت در دسترس خواهد بود.

جالب اینجاست که UFS 3.1 نیز از ظرفیت‌های مشابهی برخوردار است، بنابراین ممکن است زمانی که این فناوری به بلوغ بیشتری برسد، UFS 4.0 امکان جابجایی ظرفیت‌های بیش از 1 ترابایت را فراهم کند. اما در حال حاضر 1 ترابایت حافظه داخلی فوق سریع حتی برای گران ترین گوشی ها نیز کافی است. با توجه حرکت به سمت ارقام کارایی که بزرگترین نقطه صحبت برای دستگاه های تلفن همراه است، سامسونگ می گوید UFS 4.0 نسبت به UFS 3.1 تا 46 درصد کارآمدتر است زیرا می تواند سرعت خواندن متوالی تا 6.0 مگابایت بر ثانیه در هر میلی آمپر (mA) را ارائه دهد.

همه این عملکرد و کارایی در یک فضای فشرده تنها 11 در 13 در 1 میلیمتر ممکن می شود. از نظر در دسترس بودن، تولید انبوه UFS 4.0 برای سه ماهه سوم سال 2022 برنامه ریزی شده که به این معنی است که احتمالاً در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 شاهد گوشی هایی با این استاندارد خواهیم بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *