صوتی و تصویری

گیگابایت از مانیتور گیمینگ 55 اینچی مجهز به اندروید معرفی کرد

به نظر می رسد جدیدترین محصول گیمینگ گیگابایت به جای گیمرهای کامپیوتر، گیمرهای کنسول را هدف قرار داده است، چراکه مشخصات مانیتور گیمینگ S55U، بسیار عجیب است. برای شروع این مانیتور از یک پنل 54.6 اینچی Quantum Dot VA با وضوح 4K بهره می برد که گفته می شود روشنایی معمولی 500 cd/m² و حداکثر روشنایی 1500 cd/m² و همچنین نسبت کنتراست 5000 را ارائه می دهد.

این مورد به لطف نور پس‌زمینه LED مبتنی بر آرایه است، اگرچه گیگابایت فقط برای 132 منطقه استفاده کرده که کمترین تعداد مناطقی است که تا به امروز دیده ایم. نرخ تازه سازی 120 هرتز و زمان پاسخگویی آن به طور متوسط 5 میلی ثانیه است، اگرچه گیگابایت حداقل زمان پاسخگویی را نیز 2 میلی ثانیه عنوان می کند.

گفته می شود این پنل 140 درصد از فضای رنگی sRGB و 96 درصد از DCI-P3 را ارائه می دهد. همچنین از FreeSync Premium، نرخ تازه سازی متغیر و ALLM پشتیبانی می کند، که به این معنی است که بازی باید تقریباً بدون سوسو زدن باشد. استانداردهای Dolby Vision، HDR10، HDR10+ و HLG HDR نیز بخشی از این بسته هستند.

مانیتور گیمینگ S55U دو پورت HDMI 2.1 داشته که هر دو دارای سیگنال‌های 48 گیگابیت بر ثانیه هستند. همچنین دو پورت HDMI 2.0 دارد، اما فاقد DisplayPort است. سایر اتصالات شامل یک پورت USB 3.2 Gen 1 (5 گیگابیت بر ثانیه)، یک پورت USB 2.0، یک جک هدفون، یک کانکتور Toslink و یک جک اترنت نامشخص است. همچنین پشتیبانی داخلی از وای فای و بلوتوث و همچنین یک جفت بلندگوی 10 واتی وجود دارد. با وجود اینکه S55U تلویزیون نیست، نسخه نامشخصی از آنچه به نظر می رسد Android TV است را اجرا می کند و گفته می شود که از کروم کست، گوگل اسیستنت و شاید مهمتر از آن، گوگل پلی پشتیبانی می کند.

در بخش نرم‌افزاری، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مانیتور گیمینگ گیگابایت، مانند تثبیت‌کننده هدف، اکولایزر سیاه و تایمرهای متقاطع روی صفحه نمایش را دارد. گیگابایت همچنین بسته به محتوا، طیفی از تنظیمات مختلف نمایشگر را هم در حالت SDR و هم در حالت های HDR چندگانه اضافه کرده است، اگرچه به نظر نمی رسد که Dolby Vision و HDR10+ از هیچ حالت بازی پشتیبانی نمی کنند. همچنین دارای یک جفت دکمه میانبر قابل تنظیم و همچنین یک دکمه برای تقاطع روی صفحه است. هیچ صحبتی در مورد قیمت وجود ندارد، اما به احتمال زیاد بیشتر از اکثر تلویزیون های 55 اینچی که از پنل OLED استفاده نمی کنند، قیمت خواهد داشت.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا