سخت افزار

معرفی لوازم جانبی تطبیقی جدید مایکروسافت با قابلیت شخصی سازی

مایکروسافت می‌خواهد استفاده از فناوری‌های مدرن را برای یک کاربر معمولی و افراد دارای معلولیت‌های مختلف آسان‌تر کند. مایکروسافت علاوه بر افزودن ویژگی‌های دسترسی جدید به ویندوز 11، دستگاه‌های غیرمتعارف مختلفی را نیز برای استفاده از کامپیوترهای سنتی می‌سازد. به عنوان مثال، پلتفرم Xbox Adaptive Controller به شما امکان می دهد یک کنترلر منحصر به فرد برای کسانی که نمی توانند از یک گیم پد استاندارد استفاده کنند ایجاد کنید. اکنون مایکروسافت مجموعه ای مشابه برای مخاطبان غیربازی دارد.

غول نرم افزاری امروز از لوازم جانبی تطبیقی (Adaptive Accessories) جدید رونمایی کرد. ایده پشت این پروژه این است که به کاربران با نیازهای ویژه اجازه می دهد دستگاه های ورودی منحصر به فردی ایجاد کنند که می تواند جایگزین یا مکمل صفحه کلید و ماوس های معمولی شود. مجموعه لوازم جانبی تطبیقی شامل سه ابزار است:  Adaptive Hub, Adaptive Mouse, و Adaptive Buttons.

Adaptive Mouse ماژولی است که کنترل‌های اصلی ماوس را در خود جای داده است: دکمه‌های چپ و راست، چرخ و سنسور. کاربران می‌توانند ماوس را با «تایل های» پرینت سه بعدی سفارشی که با نیازهای فیزیکی خاص سازگار است جفت کنند یا از مایکروسافت استفاده کنند. دومی یک تایل با یک تکیه گاه کف دست و یک جای شست قابل تعویض (برای کاربران چپ و راست) فراهم می کند.

لوازم جانبی Adaptive Buttons حداکثر هشت دکمه قابل تنظیم را برای انجام کارهای مختلف ارائه می دهد. مانند Adaptive Mouse، کاربران می توانند کنترل ها را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنند و با استفاده از لوازم جانبی چاپ سه بعدی، فشار دادن آنها را آسان تر کنند. در نهایت، Adaptive Hub امکان اتصال حداکثر چهار دکمه بی سیم و چندین کنترل اضافی را با استفاده از جک های 3.5 میلی متری مانند Xbox Adaptive Controller می دهد.

لوازم جانبی تطبیقی جدید به خوبی با سخت افزار موجود مایکروسافت برای افراد دارای معلولیت جفت می شود. به عنوان مثال، کیت تطبیقی سرفیس که اخیراً منتشر شده است، کارکرد فیزیکی رایانه، مکان یابی پورت ها، کار با کابل ها و غیره را آسان تر می کند. لوازم جانبی تطبیقی مایکروسافت پاییز امسال به فروش می رسد، اگرچه قیمت آن در حال حاضر مشخص نیست.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا