نرم افزار و اینترنت

گوگل اندروید 13 بتا 2 توسعه دهندگان را منتشر کرد

روز گذشته در جریان رویداد گوگل I/O 2022 شاهد معرفی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت نظیر پیکسل 6a، پیکسل بادز پرو، بروزرسانی های مپس و ترنسلیت و موارد دیگر بودیم.

در میان همه اینها، گوگل هنوز هم زمان برای انتشار نسخه بتا اندروید جدید پیدا کرد. ما در مورد اندروید 13 بتا 2 صحبت می کنیم، که باید از امروز برای پیکسل های ثبت نام شده عرضه شود. اگر می‌خواهید پیکسل خود را در برنامه Android Beta ثبت‌نام کنید، کافی است به این وب‌سایت بروید، جایی که لیست دستگاه‌های واجد شرایط خود را (در صورت وجود) پیدا خواهید کرد.

سپس ثبت نام با یک کلیک انجام می شود و پس از آن در عرض چند ساعت (یا کمتر) با نسخه بتا جدید به روز رسانی می شود. از آن نقطه به بعد، همه نسخه‌های بتا را به‌عنوان به‌روزرسانی‌های هوایی دریافت خواهید کرد، و همچنین نسخه نهایی اندروید 13 را که در پاییز عرضه می‌شود، دریافت خواهید کرد. نسخه بتای بعدی که در ماه ژوئن عرضه می‌شود، به چیزی خواهد رسید که گوگل آن را پایداری پلتفرم می‌نامد، به این معنی که آخرین APIهای Android 13 SDK و NDK و همچنین رفتارهای سیستم نهایی رو به روی برنامه را خواهد داشت.

اندروید 13 شامل مجوز جدیدی برای ارسال اعلان‌ها، انتخابگر عکس محافظت از حریم خصوصی، مجوزهای بهبود یافته برای جفت شدن با دستگاه‌های اطراف و دسترسی به فایل‌های رسانه، تنظیمات زبان خاص برنامه، تطبیق نمادهای برنامه با رنگ‌های تم، پشتیبانی از ویدیوی HDR، بلوتوث LE، صدا، و همچنین MIDI 2.0 از طریق USB است. همچنین تعداد زیادی پیشرفت برای تبلت‌ها و چیزهای جالب دیگری مانند حذف خودکار تاریخچه کلیپ‌بورد پس از مدت کوتاهی و کنترل رسانه‌ای که آثار هنری آلبوم را دارد، وجود دارد.

در نسخه‌های بعدی یک صفحه تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی یکپارچه جدید ارائه می‌شود که نشانگر رنگی و واضحی از وضعیت ایمنی شما ارائه می‌کند و پیشنهادهایی درباره نحوه بهبود موارد ارائه می‌دهد. گوگل اعلام می‌کند که نسخه‌های بتا امروز نه تنها برای پیکسل‌ها، بلکه برای دستگاه‌هایی از ایسوس (برای ذن فون8)، لنوو (برای تب P12 پرو)، نوکیا (هنوز فعال نشده)، وان پلاس (برای 10 پرو ) در دسترس هستند. اوپو و ریلمی (برای Find X5 Pro و GT2 Pro)، شارپ (برای Aquos sense6)، تکنو (برای Camon 19 Pro 5G)، ویوو (برای X80 Pro)، شیائومی (برای 12، 12 پرو، و پد 5) و ZTE (برای Axon 40 Ultra) می باشد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا