موبایل و تبلت

گوگل پیکسل 6a با تراشه تنسور معرفی شد

گوگل از گوشی پیکسل 6a، مقرون به صرفه ترین گزینه در سری پیکسل 6 رونمایی کرد. این گوشی همانند نسل قبلی پیکسل 449 دلار قیمت دارد. پیکسل 6a دارای صفحه نمایش OLED کوچکتر 6.1 اینچی با وضوح 2400 در 1080 پیکسل است. این نمایشگر تنها نرخ تازه سازی 60 هرتز در مقایسه با 90 هرتز پیکسل 6 و 120 هرتز در پیکسل 6 پرو است.

طراحی این گوشی بسیار شبیه به دو گوشی دیگر پیکسل 6 است و از فریم آلومینیومی نیز بهره می برد. با این حال، شیشه جلو از گوریلا گلکس ویکتوس به گوریلا گلس 3 کاهش یافته و اکنون پشت گوشی از پلاستیک ساخته شده است. در داخل، پیکسل 6a با همان تراشه گوگل تنسور موجود در سری پیکسل 6 اجرا می‌شود و دارای تراشه امنیتی Titan M2 است. همچنین این تراشه با 6 گیگابایت حافظه LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 ترکیب می شود.

پشت گوشی دارای یک دوربین اصلی جدید 12.2 مگاپیکسلی f/1.7 دوال پیکسل با لرزشگیر اپتیکال است. دوربین فوق عریض همان 12 مگاپیکسل f/2.2 است که در دو گوشی دیگر پیکسل 6 وجود دارد. در جلو یک دوربین 8 مگاپیکسلی f/2.0، مشابه دوربین پیکسل 6 کوچکتر قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به اتصال 5G، نمایشگر همیشه روشن، حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، بلندگوهای استریو، میکروفون دوگانه و پشتیبانی از HDR اشاره کرد. این گوشی با اندروید 12 همراه با پنج سال به روز رسانی امنیتی عرضه می شود.

پیکسل 6a دارای باتری کوچکتر 4410 میلی آمپر ساعتی است. گوگل ادعا می کند با حالت جدید Extreme Battery Saver بیش از 24 ساعت استفاده منظم و تا 72 ساعت استفاده می کند. این گوشی از شارژ سریع 18 واتی USB-PD پشتیبانی می کند اما شارژ بی سیم وجود ندارد. پیکسل 6a در سه رنگ گچی، زغالی و مریم گلی در دسترس خواهد بود. این گوشی از 21 ژوئیه به صورت آنلاین به فروش خواهد رسید و در 28 جولای در فروشگاه ها عرضه خواهد شد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا