گوناگون

رونمایی اوبر از محصولات و سرویس های جدید برای مشتریان مختلف

اوبر دومین رویداد سالانه محصول خود را امروز برگزار کرد که در آن این شرکت ویژگی های جدیدی را برای مسافران تجاری، سواری گروهی و وسایل نقلیه الکتریکی ارائه کرد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت، تلاش‌های خود را برای سودآور کردن محصول اصلی اوبر از طریق کاهش هزینه‌ها و کاهش سرعت استخدام، تجدید می‌کند.

صرفاً به این دلیل که اوبر در تلاش است تا هزینه های خود را مهار کند، به این معنی نیست که برای جذب مشتریان جدید و گسترش در زمینه های جدید، از ارائه فیلدهای جدید خودداری می کند. از زمان همه‌گیری، اوبر از تلاش برای تبدیل شدن به «آمازون حمل‌ونقل» دور شده و به سمت یک نسخه ساده‌تر از خود به‌عنوان یک سرویس خودرو با کسب‌وکار پر رونق حمل و نقل حرکت کرده است.

خسروشاهی در یک پست وبلاگی گفت که مجموعه جدید محصولات اوبر در دو دسته قرار می‌گیرد: «هرجا بروید» و «هر چیزی را دریافت کنید». اولی بر حمل و نقل افراد متمرکز است، در حالی که دومی به سمت تجارت تحویل غذا و خواربارفروشی شرکت می رود.تحت «هرجا بروید»، این شرکت محصول جدیدی به نام Uber Travel را عرضه کرده که به‌طور خودکار سفرهای خدمات خودرویی را برای هر عنصر سفر آتی، چه کاری و چه شخصی، رزرو می‌کند. کاربران باید جیمیل خود را به حساب اوبر خود پیوند دهند تا الگوریتم برنامه نگاهی به پروازهای آینده، اقامت در هتل و رزرو رستوران داشته باشد. اگر از ایده دسترسی اوبر به حساب جیمیل خود لذت نمی برید، این شرکت 10 درصد پولی را که می توانید در اپلیکیشن اوبر برای سایر خدمات استفاده کنید، به عنوان تشویق ارائه می دهد.

اوبر به دنبال توسعه علاقه دیرینه خود به اتوبوس های مهمانی با محصول جدیدی به نام Uber Charter است. هدف این برنامه مشتریانی است که برای عروسی، سفرهای کاری، و موارد دیگر، هر چیزی که نیاز دارید گروه زیادی از مردم را جابجا کنید، برنامه ریزی می کنند. اکنون این رزروها را می توان از طریق اپلیکیشن Uber با قیمت اولیه انجام داد. Uber Charter اواخر تابستان امسال در سراسر آمریکا راه اندازی می شود.

اگر ترجیح می دهید برای دسته بزرگی از سواری های اوبر مثلاً برای مهمانان عروسی خود هزینه کنید، اوبر کوپن هایی ارائه می دهد. مشتریان می توانند یک کد منحصر به فرد را با مهمانان خود به اشتراک بگذارند که سپس می توانند از آن برای رزرو سواری اوبر استفاده کنند که قبلاً هزینه آن پرداخت شده است. کوپن ها همچنین برای تحویل Uber Eats کار می کنند و از طریق مشتریان Uber for Business نیز در دسترس هستند.

اوبر در حال گسترش محصول Comfort خود با افزودن وسایل نقلیه الکتریکی به ترکیب است که از UberX شیک‌تر، اما به گرانی اوبر بلک نیست. این شرکت برای خود هدف تعیین کرده که تا سال 2030 خودروهای برقی “100 درصد” در آمریکای شمالی داشته باشد. اکنون رانندگان را تشویق می کند تا از طریق یک محصول جدید Comfort Electric به خودروهای برقی روی آورند. فقط خودروهای برقی پریمیوم، مانند تسلا، پولستار، و فورد موستانگ ماخ-ای، واجد شرایط سفرهای Comfort Electric در نظر گرفته می‌شوند.

این محصول در کنار دیگر محصول EV شرکت، Uber Green قرار خواهد گرفت که به رانندگان هزینه اضافی (معمولاً 1 دلار) برای استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی می دهد. Comfort Electric اکنون در لس آنجلس، سانفرانسیسکو، سن دیگو و دبی در دسترس است و شهرهای بیشتری نیز به زودی اضافه می شوند. اوبر همچنین در حال ایجاد یک هاب جدید برای رانندگان خود است که از خودروهای الکتریکی برای کسب درآمد در این پلتفرم استفاده می‌کنند. این هاب، که در اپلیکیشن راننده اوبر فعال خواهد بود، به عنوان یک one-stop shop (اوبر این عبارت را دوست دارد) برای مقایسه هزینه‌ها بین خودروهای معمولی و خودروهای الکتریکی و یافتن ایستگاه‌های شارژ در نظر گرفته می‌شود.

اوبر همچنین در حال ارائه تعدادی از اعلانات تحت دسته “به دست آوردن هر چیزی” است. مشتریانی که صاحب یک دستگاه هوشمند Google Home هستند، اکنون می توانند از آن برای سفارش تحویل غذا از طریق Uber Eats استفاده کنند. ابتدا برای مشتریان انگلیسی زبان عرضه خواهد شد و زبان های دیگر نیز در ادامه خواهند آمد.

این شرکت همچنین با دو شرکت خودروی خودران، Serve Robotics و Motional، برای آزمایش تحویل ربات‌ها همکاری می‌کند. Serve Robotics از ربات‌های تحویل‌دهنده استفاده می‌کند که در پیاده‌روها حرکت می‌کنند، در حالی که Motional از SUV‌های هیوندای Ioniq 5 الکتریکی با دو راننده ایمنی در صندلی‌های جلو استفاده می‌کند. پایلوت های مربوطه Serve و Motional با Uber Eats برای مشتریان در منطقه لس آنجلس در دسترس خواهند بود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا