موبایل و تبلت

معرفی لپ تاپ ماژولار جدید Framework با تراشه نسل 12 اینتل

شرکت Framework اعلام کرد که لپ تاپ ماژولار آن – که Laptop Framework نام دارد – اکنون با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل در دسترس است. به طور خاص، اکنون این لپ‌تاپ با پردازنده‌های سری P اینتل عرضه می‌شود که در مقایسه با مدل قبلی که از نسل یازدهم پردازنده‌های 15 واتی استفاده می‌کرد، توان حرارتی 28 واتی بالاتری دارند.

علاوه بر اینکه می‌توانید لپ‌تاپ با پردازنده‌های جدید را به‌طور کامل بخرید، Framework همچنین یک کیت ارتقاء را برای دارندگان مدل موجود می‌فروشد که به شما امکان می‌دهد بدون خرید یک لپ‌تاپ کاملا جدید، ارتقای عملکرد را دریافت کنید. برای روشن بودن، از قبل امکان تعویض مین برد در لپ تاپ Framework وجود داشت، بنابراین اگر شما یک مدل Core i5 هستید و می خواهید به Core i7 ارتقا دهید، می توانید این کار را انجام دهید.

با این حال، مشاهده ادامه آن با کیت ارتقاء نسل دوازدهم، گام بزرگی برای لپ‌تاپ‌ها است که به‌طور سنتی با همان مشخصاتی که با آن خریداری می‌شدند، گیر می‌کردند. با توجه به اینکه افزایش TDP به حرارت های مختلف نیاز دارد، به ویژه چشمگیر است. کیت ارتقاء همچنین شامل یک پوشش جدید برای رفع این مشکل است.

اگر می‌خواهید تمام قطعات را کنار هم قرار دهید و احتمالاً برخی از اجزای موجود را در اختیار دارید، خود لپ‌تاپ به عنوان یک پیکربندی از پیش ساخته شده یا به عنوان یک کیت DIY در دسترس است. این دستگاه با انتخاب شما از بین Core i5-1240P، Core i7-1260P یا Core i7-1280P اینتل ارائه می شود که حداکثر تا 14 هسته و 20 رشته دارد. همچنین می توانید تا 32 گیگابایت رم (64 گیگابایت در صورت رفتن به مسیر DIY)، 1 ترابایت حافظه SSD (2 ترابایت برای DIY)، همراه با پشتیبانی از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 دریافت کنید.

همچنین می توانید مانند مدل قبلی انواع کارت های توسعه را برای پورت ها اضافه کنید. صفحه نمایش 13.5 اینچی با نسبت تصویر 3:2 و وضوح 2256 در 1504 است که برای آن اندازه بسیار واضح است. با توجه به این نکته، Framework اعلام کرد که در حال کار بر روی یک کارت توسعه جدید است که امکان پورت اترنت 2.5 گیگابایتی را فراهم می کند.

کارت‌های توسعه Framework از یک درگاه USB Type-C برای افزودن قابلیت‌ها به لپ‌تاپ شما استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند پورت‌هایی مانند DisplayPort، HDMI، USB Type-A یا کارت‌خوان microSD اضافه کنند یا می‌توانند ماژول‌های ذخیره‌سازی با حداکثر 1 ترابایت SSD در دسترس باشند. کارت توسعه اترنت 2.5 گیگابایتی جدید به زودی عرضه می شود و قیمت آن 39 دلار خواهد بود که آن را به یکی از گران ترین پورت ها برای خرید تبدیل می کند.

لپ‌تاپ Framework با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل از امروز برای پیش‌سفارش در دسترس است و ارسال آن از ماه جولای آغاز می‌شود. قیمت پایه آن برای یک پیکربندی از پیش ساخته 1049 دلار می باشد، یا می توانید یک کیت DIY با قیمت 819 دلار خریداری کنید. قیمت کیت DIY شامل حافظه، فضای ذخیره‌سازی یا سیستم عامل نمی‌شود، بنابراین می‌توانید خودتان را بیاورید. اگر می خواهید لپ تاپ Framework موجود خود را ارتقا دهید، می توانید در لیست انتظار ثبت نام کنید تا بدانید کیت ارتقاء نسل دوازدهم چه زمانی در دسترس خواهد بود. قیمت این مورد از 538 دلار شروع می شود که شامل مین برد و روکش جدید می شود.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا