پوکو چند سالی است که وارد بازی گوشی های هوشمند شده و اکنون چشم خود را به ساخت اکوسیستم بزرگتری از محصولات معطوف کرده است. ما در این مقاله به نقد و بررسی ساعت هوشمند پوکو واچ می پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشد. پوکو واچ دستگاهی فشرده و سبک وزن که بیشتر شبیه یک بند هوشمند است تا یک ساعت هوشمند واقعی، ترکیبی معمولی از پایش سلامت، GPS دو باند و صفحه نمایش AMOLED را ارائه می دهد. همه اینها با ادعای دو هفته عمر باتری و قیمت 79 یورویی همراه است.

طراحی و صفحه نمایش

اولین چیزی که در مورد پوکو واچ توجه می کنید، وزن آن است. با 31 گرم وزن، پوکو واچ حدود 18 گرم سنگین‌تر از Mi Band 5 است، اگرچه هنوز هم روی مچ دست سبک است. ضخامت این ساعت کمتر از 10 میلی‌متر است که آن را به یکی از باریک‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل می‌کند و حتی از اکثر بندهای هوشمند باریک‌تر است. بدنه از پلاستیک ساخته شده و دارای روکش مات در پشت است که در آن حسگر نوری و پورت را پیدا می کنید.

شما یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 1.6 اینچی AMOLED با وضوح 320 در 360 پیکسل به همراه عملکرد نمایشگر همیشه روشن (AOD) دریافت می کنید. در حالیکه صفحه نمایش برای اکثر موارد استفاده به اندازه کافی بزرگ است، اما فضای زیادی را اشغال نمی کند و حتی در مقایسه با برخی دیگر از ساعت های هوشمند کوچک به نظر می رسد. اگر به ارگونومی علاقه دارید، اندازه کوچک در واقع یک امتیاز است. واحد بررسی ما به رنگ مشکی است، اما می‌توانید ساعت پوکو را در رنگ‌های آبی و عاجی با بند‌های همرنگ انتخاب کنید. با توجه به اینکه رنگ واقعی برند پوکو است، دیدن یک گزینه زرد خوب بود.

پوکو یک بند ساعت سیلیکونی نرم 125 تا 205 میلی‌متری غیر استاندارد با سگک و گیره برای اتصال ایمن ارائه می‌کند. جنس بند هنگام لمس بسیار نرم است، اگرچه نقاط اتصال اختصاصی هستند، بنابراین نمی توانید به راحتی بندها را در حال حرکت تعویض کنید. پوکو واچ در عمق 50 متری آب (5ATM) مقاوم است و می تواند شنای شما را بدون هیچ مشکلی ردیابی کند. بسته خرده فروشی شامل ساعت و یک شارژر مغناطیسی دو پین اختصاصی است که به درگاه USB-A ختم می شود.

ویژگی ها و امکانات

سخت افزار پوکو واچ با سایز و سیستم عامل اختصاصی مشابه ردمی واچ 2 سال گذشته است. روی این ساعت اندازه گیری SpO2، نظارت 24 ساعته ضربان قلب، نظارت بر خواب و استرس را دریافت می کنید. پوکو همچنین یک گزینه پایش سلامت زنان و یک برنامه آموزش تنفس داخلی را اضافه کرد. شما می توانید بیش از 100 حالت تناسب اندام را با 17 حالت حرفه ای و 100 حالت تناسب اندام گسترش یافته نظارت کنید.

ردیابی موقعیت دو باند مستقل با پشتیبانی از موقعیت یابی ماهواره ای GPS، GLONASS، Galileo و BeiDou وجود دارد. این ساعت همچنین می‌تواند اعلان‌های برنامه‌ها را به مچ دست شما بیاورد، اگرچه نمی‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید ولی می‌توانید تماس‌ها را رد کنید. هیچ راهی برای تماس با ساعت وجود ندارد زیرا فاقد بلندگو و میکروفون است. از طرف دیگر، موتور لرزش در اینجا فوق العاده قوی است که تضمین می کند اعلان های خود را دریافت کنید.

صفحه نمایش AMOLED روی ساعت دارای قابلیت روشنایی خودکار است. همچنین، می‌توانید یکی از پنج مرحله روشنایی دستی را برای استفاده همیشه انتخاب کنید. موتور ارتعاشی پوکو واچ در تنظیمات پیش‌فرض کاملاً قوی است و حتی می‌توانید آن را از منوی تنظیمات تا سطح بالاتری افزایش دهید. پوکو واچ از طریق بلوتوث متصل می شود و برای جفت کردن ساعت و انجام تقریباً هر کاری به برنامه Mi Fitness نیاز دارید که در iOS و اندروید موجود است. این ساعت از واچ فیس های قابل تنظیم (شما می توانید حداکثر 14 استایل را در یک زمان ذخیره کنید) و واچ فیس های AOD پشتیبانی می کند که می توانید آنها را از فروشگاه واچ فیس دانلود کنید. همچنین می توانید واچ فیس سفارشی خود را با تصویر دلخواه خود بسازید.

اپلیکیشن Mi Fitness شیائومی معیارهای دقیقی را برای مانیتور فعالیت و سلامت ارائه می دهد. نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه برای ضربان قلب، اکسیژن خون و سطح خواب خود دریافت می کنید. علاوه بر این، خلاصه ها و نمودارهای روزانه با تفکیک برای هر دسته وجود دارد. پایش گام شمار، کالری سوزانده شده و داده های تمرین نیز به صورت زمانی ثبت می شود و می توانید آمار خود را با Strava همگام کنید. پوکو واچ از تشخیص خودکار تمرین نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید ساعت خواندن را به اپلیکیشن سلامتی یا Strava گوشی خود متصل کنید.

بازده و کارایی

پوکو واچ یک سیستم عامل اختصاصی را اجرا می کند که نسبتا مینیمالیستی است و از سیستم عامل هایی که در بندهای هوشمند دیده شده، دور نیست. هیچ پشتیبانی از اپلیکیشن شخص ثالث وجود ندارد، بنابراین شما با بیست اپلیکیشن داخلی گیر کرده اید. بیدار کردن ساعت، واچ فیس شما را با تمام عوارض مختلف آن آشکار می کند. می‌توانید روی صفحه دوبار ضربه بزنید تا بیدار شود یا دکمه واقع در سمت راست را فشار دهید یا حرکت چرخش مچ را تغییر دهید. نمایشگر AOD گزینه خوبی برای داشتن است زیرا می توانید زمان و تاریخ را در یک نگاه بدون آن بررسی کنید.

کشیدن انگشت به چپ یا راست شما را به ویجت‌هایتان می‌برد و می‌توانید روی آن‌ها بکشید یا مستقیماً تعامل داشته باشید. با وجود اینکه 9 ویجت اختیاری در اپلیکیشن Mi Fitness وجود دارد، می‌توانید در مجموع 7 ویجت را همزمان داشته باشید. کشیدن انگشت از بالا شما را به اعلان های خود می رساند در حالی که در جهت مخالف حرکت می کنید، تنظیمات سریع و نشانگر عمر باتری را نشان می دهد.

هنگام پیمایش در میان اعلان‌ها یک تاخیر آشکار وجود دارد که هر چه تعداد پیام‌های بیشتری را در اعلان‌ها جمع کنید کاملاً مشهود می‌شود. با این حال، ساعت انواع اعلان‌ها و زبان‌ها را کنترل می‌کند و آنها فوراً از گوشی جفت شده شما همگام‌سازی می‌شوند. پایش سلامت با سایر پوشیدنی‌های هوشمند در کلاس خود همتراز است – به این معنی که اندازه گیری ها برای مرجع شخصی خوب هستند اما به هیچ وجه درجه تشخیص پزشکی نیستند. در مقایسه مستقیم با یک پالس اکسی‌متر اختصاصی، مقادیر پوکو واچ برای اندازه‌گیری SpO2 و ضربان قلب تنها 1 درصد متفاوت بود.

نتایج نظارت بر خواب فقط برای شب قبل روی ساعت ظاهر می‌شود و نمی‌توانید مقایسه دقیقی داشته باشید مگر اینکه وارد برنامه Mi Fitness در گوشی خود شوید. زمان خواب عمومی و بیدار شدن در نقطه درست بود، اگرچه ساعت نتوانست چند تا از آب های نیمه شب من را بگیرد. این ساعت همچنین نظارت بر حرکت سریع چشم (REM) همراه با خرابی را انجام می دهد. پایش تناسب اندام رضایت بخش است، اگرچه در یک بند هوشمند چیز زیادی ارائه نمی دهد.

تنها زمینه بهبود در مقایسه با Mi Band در اینجا این است که می توانید بدون نیاز به رفتن به اپلیکیشن در گوشی خود، خوانش های تمرینی دقیق تری را در خود ساعت داشته باشید. اگر به دنبال نظارت بر دویدن خود هستید، داشتن GPS داخلی مزیت دیگری است. این ساعت همچنین جلسات شنا را با معیارهای دقیق SWOLF و تشخیص سبک شنا انجام می‌دهد که همگی در خود ساعت بعد از تمرین در دسترس هستند.

عمر باتری

پوکو واچ ظرفیت باتری 225 میلی آمپر ساعتی را با 14 روز استفاده مختلط ارائه می کند. در آزمایش ما، پوکو واچ سه تا چهار روز استفاده سنگین دوام می آورد. این شامل اعلان های ثابت، ضربان قلب 24 ساعته، اکسیژن خون، خواب و ردیابی استرس بود. با اعلان های ثابت، ضربان قلب و ردیابی SpO2 فعال شده، ساعت می تواند سه روز کامل دوام بیاورد.

با خاموش بودن گزینه‌های پیشرفته‌تر و پرمصرف‌تر، پوکو واچ به ادعای باتری دو هفته‌ای خود عمل می‌کند، اگرچه این تنها با بررسی زمان و شاید فشرده کردن چند تمرین در طول هفته است. پوکو واچ به صورت مغناطیسی از طریق یک شارژر دو پین اختصاصی شارژ می شود. در آزمایشات، 0 تا 50 درصد شارژ 35 دقیقه و شارژ کامل تا 100 درصد 75 دقیقه طول کشید.

جمع بندی

پوکو واچ یک ساعت جمع و جور خوش ساخت است که از نظر ویژگی ها بیشتر به یک بند هوشمند شباهت دارد تا یک ساعت هوشمند واقعی. این ساعت صفحه نمایش 1.6 اینچی AMOLED روشن دارد که برای استفاده روزانه به اندازه کافی واضح است و صفحه های ساعت AOD راحت را به ارمغان می آورد. تجربه نرم‌افزاری بهترین نیست و مطمئناً می‌توانید انیمیشن‌های سیستمی کند را متوجه شوید، به‌ویژه وقتی با اعلان‌ها سروکار دارید.

ردیابی سلامت و فعالیت همتراز بندهای تناسب اندام است، اگرچه از مزایای اضافی ذخیره سوابق تمرینی خود در ساعت بهره مند می شوید. عمر باتری به هیچ وجه در کلاس خود پیشرو نیست و می تواند بین سه تا چهار روز با اعلان ها در کنار ردیابی فعال سلامت و فعالیت دوام بیاورد.

ساعت پوکو با قیمت 79 یورو نسبت به چیزی که ارائه می دهد کمی گران است. اگر می‌خواهید عملکرد ردیاب تناسب اندام و عمر باتری طولانی‌تر را با یک صفحه نمایش بزرگ و روشن AMOLED داشته باشید، پوکو واچ ارزش دیدن دارد. اگر می خواهید کارهای ساعت هوشمند مانند تماس گرفتن و پاسخ دادن به اعلان ها را از مچ دست خود انجام دهید، باید بودجه خود را افزایش دهید و به جای دیگری نگاه کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *