در نوامبر سال گذشته، مدیاتک دو تراشه جدید Filogic را برای دستگاه های IoT عرضه کرد. Filogic 130 و Filogic 130A یک ریزپردازنده، موتور هوش مصنوعی، زیرسیستم‌های Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 و یک واحد مدیریت انرژی را روی یک تراشه یکپارچه کرده‌اند که آنها را به انتخابی عالی برای دستگاه‌های IoT نسل بعدی با راه‌حل‌های اتصال بهتر تبدیل می‌کند.

در حالی که دستگاه های اینترنت اشیا با پشتیبانی از Wi-Fi 6 هنوز به جریان اصلی تبدیل نشده اند، مدیاتک اکنون دو تراشه Filogic دیگر را برای ارائه پشتیبانی از Wi-Fi 7 برای طیف گسترده ای از دستگاه های آینده معرفی کرده است. Filogic 880 و Filogic 380 جدید جزو اولین راه حل های Wi-Fi 7 هستند که وارد بازار شده اند. Filogic 880 براساس فرآیند 6 نانومتری ساخته شده و یک نقطه دسترسی Wi-Fi 7 را با یک پردازنده برنامه قدرتمند و واحد پردازش شبکه (NPU) ترکیب می کند تا حداکثر عملکرد پردازش Wi-Fi، اترنت و بسته را پشتیبانی کند.

مدیاتک ادعا می کند که این “بهترین راه حل روتر و دروازه صنعت برای بازارهای اپراتور، خرده فروشی و سازمانی” است. Filogic 880 یک معماری مقیاس‌پذیر ارائه می‌کند که می‌تواند تا 4×4 پنج باند را با حداکثر سرعت 36 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند. علاوه بر این، از طیف گسترده‌ای از رابط‌ها و تجهیزات جانبی پشتیبانی می‌کند و به راحتی برای موارد استفاده و برنامه‌های کاربردی مختلف قابل تنظیم است.

از سوی دیگر، Filogic 380 یک تراشه 6 نانومتری است که برای اتصال Wi-Fi 7 و بلوتوث 5.3 به وسایل الکترونیکی مصرفی، از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، نوت‌بوک‌ها، ست‌اپ باکس‌ها و استیک‌های پخش OTT طراحی شده است. قابلیت دوگانه 2×2 همزمان آن برای این دستگاه‌ها بهینه شده است، زیرا MediaTek نیز راه‌حل‌های پلتفرم مربوطه را ارائه می‌کند.

مدیاتک راه‌حل‌های پلتفرم Filogic Wi-Fi 7 جدید خود را در Computex 2022 در تایوان اواخر این ماه به نمایش خواهد گذاشت. اگرچه مدیاتک جدول زمانی عرضه دستگاه های دارای تراشه های جدید Filogic Wi-Fi 7 ارائه نکرده، گزارش های اخیر نشان می دهد که اولین محصولات با تراشه های جدید ممکن است سال آینده وارد بازار شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *