نرم افزار و اینترنت

ویجت های ویندوز 11 بزودی اپلیکیشن های توسعه دهندگان دیگر را نمایش می دهد

مایکروسافت در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بیلد 2022 خود اعلام کرد که از اواخر امسال، توسعه دهندگان اپلیکیشن های شخص ثالث می توانند شروع به ساخت ویجت های تعاملی به عنوان پسوند برنامه های Win32 و PWA در ویندوز 11 کنند که کاربران می توانند آنها را در پنل ویجت ها پیدا کرده و از آنها استفاده کنند.

ویجت‌های شخص ثالث توسط پلتفرم Adaptive Cards مایکروسافت پشتیبانی می‌شوند و توسعه‌دهندگان می‌توانند از پلتفرم مذکور برای گسترش تجربیات برنامه خود و ارائه اطلاعات مفید در پنل ویجت ها استفاده کنند، حتی اگر برنامه بسته باشد. برای کاربر نهایی، ویجت‌های شخص ثالث به‌طور خودکار به پنل ویجت ها اضافه می‌شوند، هر زمان که برنامه‌ای را نصب کنید که ویجت پیشنهادی دارد. تاکنون، پنل ویجت‌های ویندوز 11 انحصاری برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت بوده است، بنابراین خوب است که شاهد باز شدن پنل برای همه برنامه‌نویس‌ها باشیم.

مایکروسافت متعهد به یک پنجره انتشار برای زمانی که پشتیبانی ویجت شخص ثالث خواهد رسید، متعهد نشده است. این شرکت می‌گوید توسعه‌دهندگان می‌توانند «آخر امسال» ایجاد این تجربیات را آغاز کنند، اما نگفته که این ویژگی به عنوان یک ویژگی پیش‌نمایش یا نسخه نهایی تولید خواهد بود.

منبع
windowscentral
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا