وان پلاس نورد بادز اولین محصول صوتی این شرکت در سری Nord و همچنین ارزان‌ترین هدفون واقعا بی‌سیم آن تا به امروز است. نورد بادز که 39 دلار قیمت داشته، برای کسانی هدف قرار داده شده که بودجه کمی برای خرید یک هدفون بیسیم دارند. در نورد بادز، وان پلاس قابلیت های مفیدی نظیر حذف نویز فعال، شارژ بیسیم، کدک های سفارشی یا حتی تشخیص در گوش را به آن اضافه نکرده است، با این حال مواردی مانند رتبه IP55، شارژ سریع و چهار میکروفون با کاهش نویز هوش مصنوعی برای تماس‌ها را دریافت می‌کنید. همه اینها در یک طراحی منحصر به فرد و جالب قرار گرفته اند. بیایید ببینیم چقدر خوب عمل می کند.

طراحی و راحتی

وان پلاس نورد بادز دارای طراحی معاصر با اشکال هندسی ساده و اضلاع صاف و تمیز است. کیس شارژ به شکل قرص معمولی است، اما با کناره های صاف و لبه های تیز که متمایز به نظر می رسد. بافت روی کیس مات با حداقل درزهایی روی پنل است. حتی دکمه اتصال پشت آن با سطح کیس همسطح شده و در نگاه اول به سختی قابل مشاهده است.

هدفون ها با ساقه صاف و قرصی به روند طراحی ادامه می دهند. در قسمت بیرونی یک ناحیه مقعر و آینه مانند وجود دارد که یک سطح لمسی خازنی برای حرکات پخش است. ساقه ها کوتاه و حدود یک اینچ طول دارند. بخش گوش داخلی هدفون ها از لبه های هندسی تیز دور می شود و طراحی ارگانیک تری دارد. نوک گوش نوک های بیضی شکل جدیدی هستند که وان پلاس از زمان بادز پرو در تمام محصولات اخیر خود استفاده کرده است.

اندازه کوچک و سبک وزن نورد بادز باعث می‌شود که آنها را برای مدت طولانی راحت بپوشید، بدون اینکه به هیچ بخشی از گوش فشار بیاورید. در هنگام دست زدن به آنها باید مراقب باشید، زیرا اندازه کوچک آنها را به خصوص با انگشتان بزرگ کمی بی نظم می کند. به طور کلی کیفیت ساخت هدفون ها و کیس به طور شگفت انگیزی نسبت به قیمت مناسب هستند. این هدفون ها همچنین دارای استاندارد IP55 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند و از یک پوشش نانو اضافی برای جلوگیری از خوردگی استفاده می کنند.

نرم افزار

نورد بادز به صورت بومی در گوشی های وان پلاس پشتیبانی می شود. هنگامی که گوشی‌ها را در نزدیکی آنها باز می‌کنید، به‌طور خودکار یک پاپ آپ جفت شدن شبیه به ایرپادز ظاهر می‌شود. تنظیمات بلوتوث گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافی برای هدفون‌ها را در خود جای داده، اگرچه این منو بسیار عمیق است و باز هم مانند ایرپادز نمی‌توان آن را پیدا کرد. در گوشی‌های اندرویدی غیر وان پلاس و iOS، کاربران باید برنامه Oppo HeyMelody را دانلود کنند، که سپس همان گزینه‌های داخلی گوشی‌های وان پلاس را ارائه می‌دهد. با این حال، در زمان انتشار، اپلیکیشن iOS برای پشتیبانی از نورد بادز به روز نشد.

گزینه هایی که با نورد بادز دریافت می کنید محدود است؛ می‌توانید رفتار یک ضربه/دو/سه‌تا ضربه سنسورهای لمسی روی هدفون‌های هدفون را برای پخش/مکث، آهنگ قبلی یا بعدی و دستیار صوتی تغییر دهید. همچنین اگر نمی‌خواهید لمس تصادفی داشته باشید، می‌توانید ژست را غیرفعال کنید. به علاوه می‌توانید یک حرکت لمسی و نگه‌داشتن طولانی را برای جابه‌جایی بین دستگاه فعلی و دستگاه قبلاً جفت‌شده فعال کنید. متأسفانه، هیچ راهی برای اختصاص دادن کنترل صدا به هیچ یک از ژست‌ها وجود ندارد و مجبور هستید هر بار آن را از طریق گوشی تنظیم کنید.

همچنین یک ویژگی find my earbuds و گزینه ای برای بروز رسانی فریمور وجود دارد. واحد بررسی ما در زمان انتشار 107.107.100 بود. یک گزینه جدید با نورد بادز Sound Master EQ است. این شامل چهار ایستگاه از پیش تنظیم شده – Balanced (پیش فرض)، Bold، Serenade و Bass – به همراه گزینه ای برای ایجاد تنظیمات سفارشی اضافی با استفاده از EQ شش باند است. هر تغییری که در اینجا ایجاد می‌کنید، از جمله ایجاد و نام‌گذاری از پیش تنظیمات سفارشی جدید، روی هدفون ذخیره می‌شود و به هر دستگاه جدیدی که با آن جفت می‌کنید منتقل می‌شود.

نورد بادز فقط شامل کدک های SBC و AAC می شود. آنها از بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کنند اما هیچ جفت شدن چند دستگاه وجود ندارد. در عوض، می توانید دو دستگاه را جداگانه جفت کنید و از گزینه فوق برای جابجایی سریع به عقب و جلو استفاده کنید. یکی از فقدان قابل توجه نورد بادز عدم تشخیص داخل گوش است. این بدان معناست که هیچ پخش/مکث خودکاری برای زمانی که هدفون‌های هدفون را از گوش خود وارد یا خارج می‌کنید وجود ندارد.

بازده و کارایی

نورد بادز دارای صدایی تهاجمی با باس تقویت شده به همراه پاسخ متوسط و سه گانه بالایی است. بیس توسط یک ناحیه بیس میانی و بیس بالا که بیش از حد تاکید شده، غالب است که در کل طیف صدا ابری می شود. کیفیت بیس در اینجا قابل توجه نیست. شما فقط مقدار زیادی از آن را دریافت می کنید و بیشتر شلخته و گل آلود است.

میان رده پایین دارای تناژ ملایم و دلپذیری است، اما اغلب تحت تأثیر صدای بیس قرار می گیرد. قسمت‌های میانی بالایی نیز به‌دلیل پاسخ‌گویی بالای هدفون‌ها کوتاه شده‌اند. عملکرد سه گانه برگشتی و نرم بوده، که ارائه ابری را برای آواز و سازها به طور یکسان ایجاد می کند. تونالیته کلی بسیار بیس فوروارد است، که در نتیجه صدایی تاریک و تک بعدی ایجاد می شود. ما این واکنش بیس بیش از حد را در سایر محصولات صوتی اخیر وان پلاس دیده‌ایم، اما نورد بادز با ضربات دوگانه یک سه گانه کم تاکید نیز برخورد می کند.

خوشبختانه، از پیش تنظیمات Sound Master EQ به آن کمک می کند. پیش تنظیم “Bold” تنظیم را تا حد زیادی اصلاح می کند. قسمت بالایی آن کمی تند و رده میانی کمی فرورفته است، اما در کل، به طور قابل توجهی بهتر به نظر می رسد زیرا کار بسیار مهمی را انجام می دهد که باس را به سطوح اسمی کاهش می دهد. برای اکثر کاربران، انتخاب این از پیش تنظیم شده راهی آسان برای رفع تناژ کلی این هدفون ها است.

پیش‌تنظیم Serenade تریبل را کمی از پیش‌تنظیم Bold پایین می‌آورد و در عوض میانه‌های بالایی را تقویت می‌کند، که صدا را کمی ناز و متالیک می‌کند. درایورهای نورد بادز در قسمت‌های میانی بالایی کمی به صورت بینی و فلزی به نظر می‌رسند، که در این پیش تنظیم بیشتر به چشم می‌آید. پیش‌تنظیم Bass، بیس را حتی بیشتر افزایش داده و میانه‌ها را اندکی پایین می‌آورد، که حتی شنیدن آن را نسبت به پیش‌تنظیم متعادل پیش‌فرض دلپذیرتر می‌کند.

یک خوبی وجود داشته، این است که می توانید صرف نظر از این پیکربندی ها، خودتان به صورت سفارشی بسازید. نورد بادز عملکرد میکروفون بسیار خوبی دارد. هنگام ضبط در یک محیط ساکت، صداها کامل و طبیعی به نظر می رسند. در الگوریتم کاهش نویز محیطی ایراداتی وجود دارد، اما زیاد حواس پرتی نیست. در محیط های پر سر و صدا، کیفیت صدا تا حدی خوب است. در محیط های بسیار پر سر و صدا، هدفون های هدفون برای قابل فهم نگه داشتن صدا تلاش می کنند. نویز پس زمینه خود همیشه کم نگه داشته می شود.

نورد بادز عملکرد تأخیر خوبی برای تماشای ویدیو دارد. زمانی که ویدیو برای اولین بار شروع می شود کمی تاخیر وجود دارد، اما به سرعت همگام سازی می شود و به همین صورت باقی می ماند. تأخیر برای بازی‌های معمولی خوب است، اما همچنان باید هدفون‌های سیمی برای بازی‌های چندنفره رقابتی داشته باشید. علاوه بر این نورد بادز عملکرد اتصال قابل اعتمادی داشت. در هیچ نقطه ای قطع و وصل و قطعی غیرمنتظره در صدا وجود نداشت. نورد بادز همچنین قابلیت حذف نویز فعال ندارد. با این حال، نوک گوش کمی از نویز محیط را به صورت غیرفعال مسدود می کند، که تمرکز روی صدای در حال پخش را به جز در محیط های بسیار بلند آسان می کند.

عمر باتری

باتری بکاررفته در وان پلاس نورد بادز عمر 7 ساعته برای هدفون با شارژ کامل دارد. در تست انجام شده، توانستیم 6 ساعت و 52 دقیقه بدست بیاوریم که بسیار نزدیک به رقم ادعا شده است. وان پلاس همچنین ادعا می کند که پس از 10 دقیقه شارژ، 5 ساعت پخش می شود. در تست ما فقط توانستیم 2 ساعت و 57 دقیقه به دست بیاوریم که زمان معقولی است اما به رقم ادعا شده نزدیک نیست.

جمع بندی

وان پلاس نورد بادز یک جفت هدفون بالاتر از حد متوسط برای افرادی است که بودجه کمی دارند. آنها طراحی نسبتا منحصر به فردی دارند که همراه با عملکرد خوب میکروفون و عمر باتری مناسب، راحت است. تنظیم پیش‌فرض صوتی ناراحت کننده است، اما خوشبختانه با تنظیمات پیش فرض به راحتی قابل رفع است. پس کیفیت صدا برای محصولی در این رنج قیمت کاملا قابل قبول است. به طور کلی، چیز زیادی برای شکایت به جز عدم تشخیص داخل گوش وجود ندارد، بنابراین اگر به دنبال یک جفت هدفون مقرون به صرفه هستید، نورد بادز یک گزینه بسیار عالی است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *