از اوایل ماه مه 2022، توییتر آزمایش ویژگی جدید خود را با نام Twitter Circle آغاز کرد. با شروع به عنوان یک آزمایش محدود، به کاربران بیشتری گسترش یافته است. این ویژگی راهی را ارائه می دهد تا توییت های شما به مخاطبان اختصاصی تری برسد. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی های Circle پرداخته و نحوه دسترسی به آن را توضیح می دهیم.

توییتر Circle چیست؟

این قابلیت به شما امکان می دهد حداکثر 150 کاربر را برای اضافه کردن به یک گروه خصوصی Twitter Circle انتخاب کنید. در این حلقه، فقط کاربران اضافه شده می توانند توییت های شما را مشاهده کرده و به آنها پاسخ دهند. در زمان راه اندازی، توانایی ایجاد یک Circle به تعداد معینی از افراد در سطح جهانی محدود می شود. اما هر کسی در توییتر که به یک Circle توییتر دعوت شده باشد همچنان می تواند با آن Circle تعامل داشته باشد.

در حالیکه Communities توییتر به شما اجازه می‌دهند با افراد جدید ارتباط برقرار کنید، افکار خود را به اشتراک بگذارید و در بحث‌هایی که برایتان مهم است شرکت کنید، Twitter Circle برای اشتراک‌گذاری توییت‌های شخصی با افراد معدودی است. این روش مشابه روشی است که می توانید یک استوری را فقط با کلوز فرندها در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

توییتر Circle چگونه کار می کند؟

شما فقط می توانید یک توییتر Circle با حداکثر 150 نفر ایجاد کنید. هر زمان یک توییت ارسال کنید، می توانند به مانند کلوز فرند اینستاگرام، آن را به برای اشتراک گذاری در Circle انتخاب کنید. گزینه های ارائه شده Everyone یا Twitter Circle هستند. هر کسی که به Circle توییتر شما دسترسی داشته باشد، مجاز است توییت شما را لایک کند و روی آن نظر بگذارد، اما گزینه بازتوییت پست شما برای آنها در دسترس نخواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که آنها هنوز هم می توانند از توییت شما اسکرین شات یا عکس بگیرند، بنابراین چیزی که باعث محرومیت شما از توییتر شود، پست نکنید.

چگونه به توییتر Circle دسترسی پیدا می کنید؟

اگر می‌خواهید حلقه توییتر خود را ایجاد کنید، ما مراحلی را اضافه کرده‌ایم که شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کند.

  • وارد حساب توییتر خود شوید.
  • در بالای صفحه اصلی خود، کادر محاوره ای را پیدا خواهید کرد که در آن توییت های خود را تایپ می کنید. روی این کلیک کنید.
  • اگر به این ویژگی دسترسی دارید، یک پاپ آپ ظاهر می شود و می توانید با استفاده از این ویژگی شروع به کار کنید. یک پاپ آپ دیگر نحوه عملکرد Circle توییتر را توضیح می دهد. آن را خوانده و روی Got it کلیک کنید.

  • سپس به یک پاپ آپ هدایت می شوید که از شما می خواهد Twitter Circle خود را ویرایش کنید.

  • توییتر افرادی را از فالوورهای فعلی به شما توصیه می کند. این جایی است که شما افرادی را که در Twitter Circle شما خواهند بود را اضافه می کنید.

  • هنگامی که Circle خود را ایجاد کردید، به سادگی توییت خود را تایپ کرده و ارسال آن به Twitter Circle را انتخاب کنید.

Twitter Circle یک گزینه ویرایش بسیار آسان دارد که می توانید آن را در گزینه های انتخاب مخاطب پیدا کنید. با کلیک بر روی منوی کشویی Everyone گزینه ای را به شما نشان می دهد که بین توییت کردن برای همه یا فقط حلقه توییتر خود یکی را انتخاب کنید. در کنار تعداد افراد موجود در حلقه خود، گزینه ویرایش را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی آن می توانید کاربران را از حلقه اضافه یا حذف کنید. توجه به این نکته مهم است که در حالیکه Twitter Circle هنوز در حال گسترش است، همه کاربران به این ویژگی دسترسی نخواهند داشت.

آیا می توانید یک Twitter Circle را ترک کنید؟

توییتر برای خروج از حلقه توییتر سه گزینه مختلف را در اختیار شما قرار می دهد: unfollow، block و mute. اگر فردی را لغو فالو کنید، شما را از حلقه توییتر او حذف می‌کند، اگرچه او همچنان می‌تواند شما را دوباره به حلقه اضافه کند، حتی اگر دوباره او را دنبال نکنید. انتخاب بلاک کردن شخصی در حلقه توییتر به این معنی است که شما هر دو از حلقه او حذف می شوید و همچنین نمی توانید محتوایی را که او در فید خود پست می کند مشاهده کنید. در نهایت، اگر هیچ یک از گزینه‌های بالا برای شما جذابیت نداشت، می‌توانید کاربر دیگری را بدون مسدود کردن یا لغو فالو کردن، بی‌صدا کنید. توییتر به شما امکان می دهد بین نادیده گرفتن نویسنده یا مکالمه یکی را انتخاب کنید.

Twitter Circle مزایای محدود کردن دسترسی به پست های شما را ارائه می دهد تا بتوانید مخاطبان مختلف را برای استفاده شخصی و حرفه ای هدف قرار دهید. هر کسی که از حساب خود برای بیش از یک هدف اصلی استفاده می کند، اکنون می تواند به راحتی توییت های مربوط به موضوع را برای انتخاب افراد گروه خود ارسال کند. تنها نکات منفی محدودیت دسترسی به ویژگی و امکان ایجاد تنها یک Circle است. اما با گسترش این ویژگی، احتمالاً شاهد تغییرات بیشتری خواهیم بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *