لپ تاپ

احتمال عرضه نسخه 15 اینچی مک بوک ایر در سال آینده

اپل در اوایل این هفته از مک‌بوک ایر جدید 13.6 اینچی در WWDC رونمایی کرد که از تراشه M2 که در همان رویداد معرفی شد. با اینکه تا قبل از این ماه به فروش نمی رسد، اما طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی یک مک بوک ایر نسخه 15 اینچی است که قصد دارد آن را در اوایل بهار آینده عرضه کند و آن را به اولین لپ تاپ در این اندازه در سری ایر تبدیل کند.

مک بوک ایر 15 اینچی نسخه وسیع تری از مک بوک ایر 13.6 اینچی است که این هفته معرفی شد، به این معنی که قاب گوه ای شکلی که در مدل های قبلی دیده بودیم را نخواهد داشت. این نشریه همچنین ادعا کرد که اپل همچنین در حال کار بر روی یک لپ تاپ 12 اینچی است که برای عرضه در پایان سال 2023 یا اوایل سال 2024 برنامه ریزی شده است. اگر این اتفاق بیفتد، از سال 2019 که این شرکت تولید مک بوک 12 اینچی را متوقف کرد، این کوچکترین لپ تاپ اپل خواهد بود. اگرچه مشخص نیست که آیا این بخشی از سری مک بوک ایر خواهد بود یا سری پرو.

علاوه بر این، اپل در نظر دارد لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو پیشرفته مجهز به M2 Pro و M2 Max را تا پایان سال 2022 ارائه کند، اما ممکن است تا اوایل سال 2023 عرضه شود. این لپ‌تاپ‌ها با کد J414 و J416 در سایزهای 14 و 16 اینچی عرضه خواهند شد. طبق گزارش ها، تراشه M2 Pro در اواخر امسال وارد تولید انبوه خواهد شد و توسط TSMC انجام می شود. این پردازنده بر اساس فرآیند 3 نانومتری ساخته خواهد شد و دارای چهار هسته بازده و هشت هسته عملکردی خواهد بود. از سوی دیگر گفته می شود که M2 Max شامل 12 هسته پردازشی اصلی است که تا 38 هسته گرافیکی به یکدیگر متصل می شوند. اپل همچنین توسعه تراشه M3 را آغاز کرده است که انتظار می رود در آینده آی مک و سایر محصولات را تامین کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا