همانطور که در چند هفته اخیر درزهای متعدد نشان داده شد، اپل در نهایت پوشش نسل بعدی سیلیکون اپل را برداشت. تراشه جدید Apple M2 بر اساس موفقیت اولین سیستم روی چیپ مبتنی بر ARM اپل ساخته شده و بر ارائه راندمان انرژی بهتر، همراه با برخی دستاوردهای عملکرد تمرکز دارد.

به گفته اپل، تراشه جدید اپل M2 دارای همان معماری حافظه یکپارچه مانند مدل قبلی خود است، اما عملکرد بهتری را با مصرف انرژی کمتر ارائه می دهد. این تراشه دارای 20 میلیارد ترانزیستور است که 25 درصد بیشتر از M1 است. علاوه بر این، کنترلر حافظه جدید 50 درصد پهنای باند بیشتری نسبت به M1 ارائه می دهد و تا 24 گیگابایت حافظه یکپارچه را پشتیبانی می کند.

تراشه جدید اپل M2 دارای یک واحد پردازش 8 هسته ای است که از چهار هسته با کارایی بالا و چهار هسته با بهره وری بالا تشکیل شده است. به همین دلیل، اپل ادعا می کند که M2 بالغ بر 18 درصد عملکرد بهتری نسبت به Apple M1 ارائه می دهد. اپل تا آنجا پیش می رود که ادعا می کند تراشه جدید M2 بالغ بر 1.9 برابر سریعتر از یک تراشه لپ تاپ کامپیوتر 10 هسته ای است در حالی که از یک چهارم انرژی استفاده می کند.

اپل همچنین می گوید که تراشه جدید 87 درصد از قدرت یک تراشه 12 هسته ای رایانه را در حالیکه از یک چهارم انرژی استفاده کرده، ارائه می دهد. همراه با واحد پردازش ارتقا یافته، اپل M2 جدید همچنین دارای پردازنده گرافیکی نسل جدید با حداکثر 10 هسته (دو هسته بیشتر از M1) است. واحد گرافیک به تراشه جدید کمک می‌کند تا 25 درصد عملکرد گرافیکی بهتری نسبت به M1 و تا 35 درصد در حالت شیب کامل ارائه دهد. همانند CPU، اپل ادعا می کند که GPU ارتقا یافته M2 عملکرد GPU را 2.3 برابر سریعتر از یک لپ تاپ 10 هسته ای ارائه می دهد.

اپل همچنین چند ویژگی جالب دیگر را در تراشه جدید M2، از جمله Secure Enclave، موتور عصبی، موتور رسانه نسل بعدی با 8k، H.254، ویدیوی HEVC و پشتیبانی از ProRes بسته بندی کرده است. Media Engine جدید به M2 کمک می کند تا جریان های متعددی از ویدیوهای 4K و 8K را تولید کند و از نمایشگر خارجی 6K پشتیبانی کند. Apple M2 در مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو 13 به روز شده معرفی خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *