دوربین های دیجیتال

رونمایی DJI از دو گیمبال جدید و سیستم بیسیم Transmission

شرکت چینی DJI که بیشتر به خاطر کوادکوپترها و پهپادها خود شناخته می شود، در سال های اخیر با پیشنهاداتی برای فیلمسازان، دامنه فعالیت خود را گسترش داده است. سال گذشته این شرکت اولین دوربین سینمایی جدید خود را با نام Ronin 4D معرفی کرد. امروز، دو گیمبال جدید و یک سیستم بیسیم DJI Transmission را معرفی و عرضه می‌کند که همگی چند ترفند ساده از Ronin 4D گرفته است.

RS 3 را می توان جانشین RSC 2 دانست که DJI در سال 2020 منتشر کرد. این گیمبال کوچکتر از دو گیمبال تازه منتشر شده بوده که بر روی بلند کردن شما و آماده شدن برای ضبط در سریعترین زمان ممکن متمرکز شده است. مکانیزم قفل محور جدید پس از روشن شدن گیمبال به طور خودکار آزاد می شود و به شما امکان می دهد زودتر فیلمبرداری را انجام دهید. همراه با پایه‌های آزاد سریع جدید، باید در وقت گرانبهای شما صرفه‌جویی کند و نیازی به ایجاد تعادل مجدد بازوها بین شاترها را از بین ببرد.

RS 3 همچنین دارای پشتیبانی جدیدی از دکمه شاتر بلوتوث است، به این معنی که نیازی به اتصال کابل کنترل دوربین نخواهید داشت و فقط می توانید دکمه ضبط را به صورت بی سیم فعال کنید. DJI از “20 درصد بهبود عملکرد نسبت به RSC 2” نقل قول می‌کند، که به طور قابل توجهی هنگام فیلمبرداری در زوایای پایین، دویدن با گیمبال یا فیلم‌برداری از یک وسیله نقلیه در حال حرکت، همه چیز را صاف می‌کند. مانند RSC 2، این گیمبال از حالت SuperSmooth پشتیبانی می‌کند که هنگام فیلم‌برداری با لنزهای زوم محکم‌تر تا 100 میلی‌متر، تثبیت‌کننده بیشتری را اضافه می‌کند.

گیمبال جدید همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی OLED بسیار بزرگتر 1.8 اینچی است که به شما کمک می کند تنظیمات را در حال حرکت بدون نیاز به اتصال آن به برنامه Ronin انجام دهید. دستگیره یک سوئیچ کشویی فیزیکی اضافه کرده تا فیلم‌برها بتوانند بین حالت‌های دنبال کردن پان، دنبال کردن حرکت و شیب و حالت FPV جابجا شوند.

دستگیره باتری قابل تعویض کاملاً جدید با عمر باتری 12 ساعت در مقایسه با عمر باتری 14 ساعته RSC 2 اندکی کاهش یافته است. اما 12 ساعت هنوز زمان زیادی است و از شارژ سریع 18 واتی PD پشتیبانی می کند. اگر بتوانید گیمبال را برای این مدت طولانی نگه دارید، به شما کمک می کند. همچنین وزن RS 3 برابر با 2.8 پوند (1.3 کیلوگرم) است که آن را کمی سنگین تر از مدل قبلی خود می کند (2.67 پوند یا 1.2 کیلوگرم) و حداکثر بار آزمایش شده 6.6 پوند یا 3 کیلوگرم را به اشتراک می گذارد.

اما، اگر فکر می کنید 3 کیلوگرم ممکن است برای دستگاه دوربین شما خیلی کم باشد، باید نگاهی به DJI RS 3 Pro بیندازید. حداکثر ظرفیت بارگیری 10 پوند (4.5 کیلوگرم) – مشابه مدل قبلی خود، RS 2 – است و باید بیش از مقدار کافی باشد. اگرچه بازوهای RS 3 Pro از یک تکه فیبر کربن برش نخورده ساخته شده اند، RS 3 Pro فقط کمی سنگین تر از RS 2 بوده و وزن آن 3.3 پوند (1.5 کیلوگرم) است.

درست مانند RS 3، مدل RS 3 Pro هم تمام ویژگی های ذکر شده در بالا را به اشتراک می گذارد: قفل محور خودکار، کنترل شاتر بلوتوث، صفحه نمایش لمسی OLED 1.8 اینچی و دکمه حالت فیزیکی روی دسته. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد زیرا RS 3 Pro از فناوری متمرکز روی لیدار Ronin 4D استفاده می کند. جفت شدن با موتور فوکوس بهبودیافته، DJI Lidar Range Finder قادر است لنزهای دستی شما را به لنزهای فوکوس خودکار تبدیل کند. از سوی دیگر ActiveTrack اختصاصی DJI که اکنون ActiveTrack Pro نام داشته، با بهبود تشخیص و ردیابی سوژه، عکس‌های ثابت و متمرکز را در موقعیت‌های سخت‌تر حفظ می کند.

آخرین محصول معرفی شده در رویداد لانچ DJI، راه حل ویدیویی بی سیم DJI است که به سادگی DJI Transmission نامیده می شود. اگر با دوربین Ronin 4D DJI آشنا هستید، این شبیه به نظر می رسد. این یک فناوری انتقال است که امکان نظارت و کنترل از راه دور دوربین شما، RS 3 Pro یا هر دو را به طور همزمان فراهم می کند. O3 Pro transmission امکان ارسال ویدیو تا 6 کیلومتر با کیفیت 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه را با نظارت صوتی زنده فراهم می کند. باند DFS (انتخاب فرکانس پویا) بین فرکانس های 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز متناوب می شود تا کانال های انتقال صاف و بدون تداخل را فعال کند. البته، کاربران می توانند به صورت دستی کانال های خاص خود را در مجموعه های بزرگتر انتخاب کنند تا از هرگونه درگیری بین چندین دستگاه جلوگیری شود.

این سیستم دارای یک فرستنده است که در بالای دستگاه مورد نظر شما قرار می گیرد و یک گیرنده در قالب یک مانیتور 7 اینچی دارد. مانیتور روشن 1500 نیت از یک فرستنده با چندین گیرنده و دو حالت انتقال پشتیبانی می کند. حالت Broadcast تعداد نامحدودی گیرنده را قادر می سازد تا بر تولید نظارت کنند، در حالی که حالت کنترل، نظارت و کنترل از راه دور دستگاه ها را می توان با دو گیرنده انجام داد.

گیمبال های جدید DJI RS 3 و RS 3 Pro از امروز با قیمت های پایه 549 و 869 دلار در دسترس خواهند بود. هر دو گیمبال را می‌توان به‌عنوان یک بسته‌بندی ترکیبی که همراه با لوازم جانبی فراوانی به همراه دارد، خریداری کرد. RS 3 Combo شامل یک دسته اضافی، یک موتور فوکوس جدید، یک کیف حمل و غیره است. این گزینه برای شما 719 دلار هزینه خواهد داشت. باندل Combo RS 3 Pro همچنین یک صفحه بازگشایی سریع، یک نگهدارنده تلفن، موتور فوکوس جدید، فرستنده تصویر Ronin و موارد دیگر را با قیمت 1099 دلار اضافه می کند. فروش DJI Transmission در سپتامبر سال جاری آغاز شده و با قیمت 2499 دلار به فروش می رسد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا