نرم افزار و اینترنت

قابلیت Automatic Verification در iOS 16 جایگزین کپچا می شود

یکی از چند ویژگی‌های جدید حریم خصوصی در iOS 16 تأیید خودکار یا Automatic Verification است – برداشت اپل از توکن‌های دسترسی خصوصی. این موارد به کاربران اجازه می دهد تا با تأیید دستگاه و اپل آی دی در صفحه ورود به سیستم، از کپچا در سایت ها و اپلیکیشن های پشتیبانی شده عبور کنند.

اپل ادعا می‌کند که این فرآیند داده‌های کاربر و اطلاعات شخصی را از سایت‌هایی که می‌خواهید وارد شوید دور نگه می‌دارد و در عین حال آدرس‌های IP شما را نیز پنهان می‌کند. Cloudflare و Fastly دو تا از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات رایانش ابری در حال حاضر برای پشتیبانی از توکن های دسترسی خصوصی از جمله تأیید خودکار اپل به کار گرفته شده اند، به این معنی که میلیون ها سایت و اپلیکیشن بزودی از ورود بدون CAPTCHA پشتیبانی می کنند.

ویژگی جدید مفید را می توان در برنامه تنظیمات در زیر بخش Apple ID > Password & Security > Automatic Verification پیدا کرد. وقتی فعال شود، اپل می‌گوید آیکلود به‌طور خودکار و خصوصی دستگاه و حساب Apple ID شما را در پس‌زمینه تأیید می‌کند و نیازی به برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها برای ارائه درخواست تأیید CAPTCHA را از بین می‌برد. قابلیت Automatic Verification در iPadOS 16 و macOS Ventura پشتیبانی خواهد شد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا