ادوبی پریمیر پرو (نسخه ژوئن 2022) حاوی چندین بروزرسانی و ویژگی است که برای سرعت بخشیدن به کار سازندگان رسانه های اجتماعی و ویرایشگرهای ویدیو طراحی شده است. اکنون برای مشترکین Adobe Creative Cloud در دسترس است. ویژگی‌های جدید و به‌روز در این نرم‌افزار ویرایش ویدیو، بر ایجاد جریان‌های کاری کارآمدتر، و در عین حال افزودن ابزارهای افزایش عملکرد و پشتیبانی تمرکز دارد.

همچنین دارای یک Essential Workspace جدید بوده که شامل یک فضای کاری ویدیویی عمودی، شیب‌های جدید برای ضربه‌ها و افکت‌های سایه، جلوه‌های شتاب‌دهنده GPU، بهبود گردش کار پروکسی، و پشتیبانی سخت‌افزاری محبوب برای دوربین RED V-RAPTOR و کدگذاری H264/HEVC در دستگاه‌های Apple M1 است. فضای کاری جدید Essentials و Vertical Video با قرار دادن پنل ها در یک گردش کار دستی از چپ به راست، چیدمان را بهینه می کند. این نیاز به جابجایی فضاهای کاری برای همه عملکردهای اصلی Premier Pro را که برای محیط های تک صفحه ای مانند لپ تاپ ها بسیار مناسب هستند، برطرف می کند.

ویژگی جدید فضای کاری ویدیوی عمودی یا Vertical Video به طور خاص برای سازندگان رسانه های اجتماعی ساخته شده که در نسبت تصویر 9:16 کار می کنند، جایی که مانیتور برنامه به راحتی در سمت راست فضای کاری قرار می گیرد. نشان‌ها و واترمارک‌های پروکسی به تمایز رسانه منبع و پراکسی‌ها در حین ویرایش کمک می‌کنند. گزینه سوزاندن واترمارک های پروکسی هرگونه مشکل شناسایی مربوط به پراکسی ها را حذف می کند. علاوه بر این، فایل‌های پروکسی اکنون به‌طور پیش‌فرض به فرمت ProRes هستند، که فرمت بهتری برای استفاده در هنگام کار با پراکسی‌ها است.

بهبودهای مفیدی در قسمت گرافیکی محصول نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند با اعمال جلوه‌های رنگارنگ از طریق ضربه‌ها، سایه‌ها و درخشش، گرادیان‌های خطی و شعاعی و سایر تکنیک‌های چشم‌گیر، تأثیر بصری کاراکترها و گرافیک‌ها را افزایش دهند. این ویژگی برای تزئین شخصیت‌های آسیایی مورد استفاده در ساخت ویدیوهای ژاپنی و کره‌ای مفید است. ویرایشگر ویدیو با جلوه‌های جدید با شتاب دهنده GPU، از جمله Magnify و Wave Warp، تقویت شده که عملکرد، پخش و رندر گرافیکی بهتری را به همراه دارد.

علاوه بر این، Premiere Pro اکنون از دوربین پرکاربرد RED V-Raptor پشتیبانی می‌کند و کدگذاری H264/HEVC را در دستگاه‌های اپل M1 بهبود داده است. طبق ادعای ادوبی، نرخ بیت فایل‌های کدگذاری‌شده H264/HEVC در سیستم‌های Apple M1 اکنون به اندازه نرخ بیت فایل‌های کدگذاری‌شده در سیستم‌های مک اینتل است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *