سخت افزار

آرم از تراشه های گرافیکی Immortalis-G715، Mali-G715 و Mali-G615 رونمایی کرد

رهگیری پرتو (Ray Tracing)، یک ویژگی محدود به کارت‌های گرافیک سطح بالا در کامپیوترها، بزودی در گوشی‌های هوشمند در دسترس خواهد بود. آرم خط تولید پردازنده های گرافیکی پریمیوم خود را برای بازار موبایل معرفی کرد. پردازنده گرافیکی پرچمدار به نام Immortalis محدوده آرم را فراتر از Mali گسترش می‌دهد، که امروزه در اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد.

اما با این حال، آرم خط تولید پردازنده‌های گرافیکی Mali را رها نمی‌کند. این شرکت همچنین در حال ارائه دو پردازنده های گرافیکی Mali-G715 و Mali-G615 است که عملکرد بهبود یافته ای را ارائه می دهند. پردازنده‌های گرافیکی جدید Mali، نرخ تازه سازی متغیر (VRR) را ارائه می‌کنند که نوید صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش جزئی در عملکرد بازی و موتور اجرایی بهبود یافته را می‌دهد. تفاوت اصلی بین دو پردازنده گرافیکی Mali در تعداد هسته است. در حالیکه Mali-G715 دارای 7 تا 9 هسته خواهد بود، گرافیک های Mali-G615 دارای 6 هسته هستند.

Arm Immortalis-G715 اولین پردازنده گرافیکی آرم خواهد بود که پشتیبانی سخت افزاری Ray Tracing را به طور خاص برای دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهد. این ویژگی به عنوان قدرت و تشنه منابع در نظر گرفته می شود. با این حال، آرم ادعا می کند که Ray Tracing در Immortalis-G715 تنها از 4 درصد از ناحیه هسته سایه زن استفاده می کند، در حالی که بیش از 300 درصد بهبود عملکرد را از طریق شتاب سخت افزاری ارائه می دهد.

Ray Tracing موضوع جدیدی برای دستگاه های تلفن همراه یا Arm نیست. این شرکت پشتیبانی مبتنی بر Ray Tracing را از طریق Mali-G710 ارائه کرد. چیپست مدیاتک سری دایمنسیتی 9000 قبلاً از این ویژگی برخوردار بودند. گوشی های هوشمند اندرویدی پرچمدار و پریمیوم با پردازنده گرافیکی Arm Immortalis-G715 باید اوایل سال آینده وارد بازار شوند. آرم قویاً معتقد است که بازی در گوشی های هوشمند در حال رسیدن به سطح بازی های کنسولی است. از این رو، گیمرها به زودی خواستار ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌های دستی خود هستند که در کنسول‌های بازی اختصاصی وجود دارد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا