مایکروسافت قابلیت ایموجی ها را ابتدا با ویندوز شروع کرد و این سنت در ویندوز 11 ادامه دارد. متن در سال 2022 تیره و تار و کسل‌کننده شد و ویندوز اکنون راه بهتری برای انتقال احساسات به شما ارائه می‌دهد. ایموجی ها در گوشی های هوشمند و تقریباً همه اپلیکیشن های پیام رسان در دسترس هستند. اما مایکروسافت متوجه شد که کاربران به این ویژگی در سیستم عامل نیز نیاز دارند.

بنابراین، اگر می‌خواهید به مکالمات، مقالات، پست‌ها یا تقریباً هر چیز دیگری دلچسب کنید، ویندوز 11 یک راه‌حل ایموجی داخلی برای شما دارد. ما روش‌های استفاده از ایموجی‌ها در ویندوز 11 را توضیح خواهیم داد.

آیا ویندوز 11 دارای ایموجی است؟

ایموجی ها از ویندوز 8 بخشی از سیستم عامل ویندوز بوده اند. ویندوز 11 نسبت به پیشینیان خود در بخش ایموجی بسیار پیشرفت کرده است. ایموجی ها بزرگتر و زیباتر از نسخه های قبلی خود هستند. اگر دو کیبورد ایموجی آخر را مقایسه کنید، ویندوز 10 یک طراحی شکلک پایین‌تر داشت.  ویندوز 11 طراحی را بهبود داده و آن را با طرح های ایموجی که امروزه استفاده کرده، برابر می کند.

علاوه بر این، دسته بندی ایموجی ها اکنون شامل کائوموجی، نمادهای جدیدتر، GIF و موارد دیگر است. صفحه کلید ایموجی بسیار بهتر از همتای ویندوز 10 خود به نظر می رسد و کار می کند. بنابراین، شما همان تجربه و انتخاب گسترده ای از ایجوجی ها را که در اپلیکیشن های پیام رسان استفاده کرده، دریافت می کنید.

چه چیزی در کیبورد ایموجی ویندوز 11 وجود دارد؟

این موارد اضافه شده به صفحه کلید ایموجی ویندوز 11 هستند:

  • ایموجی های بازطراحی شده: یک نگاه سریع به ایموجی های موجود در کیبورد ایموجی ویندوز 10 کافی است تا تفاوت را به شما بگوید. کیبورد ایموجی در ویندوز 11 طراحی خود را به روز کرده و آنها را برای چشم ها جذاب تر می کند. شما مجبور نیستید ایموجی های مشکی و قدیمی را تحمل کنید.
  • کاموجی ها و سمبل ها: کیبورد ایموجی ویندوز 11 اکنون کائوموجی به سبک ژاپنی را ارائه می دهد. همچنین یک بخش آیکون جداگانه اضافه شده که می توانید از آن استفاده کنید. بنابراین، اضافه کردن نمادهای مختلف ارز، نمادهای ریاضی و علائم نگارشی کلی آسان است.
  • تصاویر گیف: کیبورد ایموجی ویندوز 11 گیف ها را ادغام می کند. آنها ابزاری مطمئن برای جذاب کردن مکالمات هستند. می توانید از GIF برای کوتاه کردن گفتگو و انتقال بیشتر بدون تایپ زیاد استفاده کنید. گیف‌ها به‌ویژه برای افراد جوان بسیار مرتبط هستند، که باعث می‌شود افزوده‌ای متفکرانه به صفحه‌کلید ایموجی باشند.
  • یک ویژگی جستجوی بهبود یافته: کیبورد ایموجی جدید ویژگی جستجوی بهبود یافته ای را ارائه می دهد. ایموجی ها، استیکرها و لیست های دیگر می توانند بسیار طولانی شوند، بنابراین داشتن ویژگی جستجو مفید است. می توانید نام ایموجی را تایپ کرده و لیست جستجوی خود را محدود کنید.
  • تاریخچه کلیپ بورد: بخش تاریخچه کلیپ بورد اکنون در داخل کیبورد ایموجی در دسترس است. می توانید از آن برای دسترسی به آخرین موارد کپی شده خود استفاده کنید. این می تواند حداکثر 25 ورودی آخرین کپی را ذخیره کند و از متن، HTML و تصاویر پشتیبانی می کند.

نحوه اضافه کردن ایموجی به ویندوز 11

می توانید ایموجی ها را در هر ویرایشگر متنی که انتخاب می کنید، قرار دهید. فقط باید کیبورد ایموجی را بالا بیاورید و قسمتی را که می خواهید ایموجی در آن وارد کرده، انتخاب کنید. در اینجا روش های زیر برای قرار دادن ایموجی ها در ویندوز 11 آورده شده است:

1. استفاده از صفحه کلید و ماوس

ترکیب کلید برای راه اندازی کیبورد ایموجی در ویندوز 11 یکسان باقی می ماند. می‌توانید ایموجی‌ها را در یک اپلیکیشن داخلی یا یک ابزار تایپ یا مستندسازی آنلاین مانند Google Docs وارد کنید. کیبورد ایموجی با هر برنامه و سایتی کار می کند زیرا در سراسر سیستم عامل در دسترس است.

برای افزودن ایموجی در ویندوز 11، به صورت زیر عمل کنید:

  • هر ویرایشگر متنی مورد نظرتان را باز کنید.
  • اکنون مکان نما را در ویرایشگر متنی که می خواهید ایموجی را وارد کنید، قرار دهید.
  • کلید های . + Win را فشار دهید. برای راه اندازی کیبورد ایموجی همچنین می توانید از ترکیب کلید ; + Win استفاده کنید.
  • آخرین بخش استفاده شده به طور پیش فرض باز می شود. روی آیکون > کنار برچسب ایموجی کلیک کنید تا بخش emoji باز شود. همچنین می توانید با کلیک بر روی نماد ایموجی در نوار بالا وارد قسمت ایموجی شوید.

  • اکنون به پایین بروید و شکلک مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین می توانید از نوار جستجو برای وارد کردن نام ایموجی مورد نظر استفاده کنید.
  • روی ایموجی کلیک کنید تا آن را وارد ویرایشگر متن کنید. اگر می خواهید آن را بیش از یک بار اضافه کنید، بارها کلیک کنید.

2. استفاده از کیبورد لمسی

روش اول در صورتی مفید است که از رایانه شخصی یا لپ تاپ ویندوزی با کیبورد و ماوس/ترک پد استفاده می کنید. اما اگر از یک دستگاه صفحه لمسی در حالت تبلت استفاده می کنید، نمی توانید از صفحه کلید استفاده کنید. برای این کار باید از کیبورد لمسی برای وارد کردن متن استفاده کنید. برای وارد کردن ایموجی ها با استفاده از کیبورد لمسی، به صورت زیر عمل کنید:

  • به قسمت Taskbar رفته و روی آن راست کلیک کنید. سپس روی تنظیمات نوار وظیفه کلیک کنید.
  • به قسمت System Tray Icons بروید و گزینه Touch Keyboard را پیدا کنید.
  • بررسی کنید که ضامن فعال است یا خیر. اگر نه، روی آن کلیک کنید تا جابجایی فعال شود.

  • اکنون، آیکون سینی سیستم برای کیبورد لمسی در نوار وظیفه ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید تا کیبورد لمسی راه اندازی شود.
  • مکان نما را در ویرایشگر متن قرار دهید و سپس به کیبورد لمسی بروید.
  • به قسمت سمت چپ بالای صفحه کلید لمسی بروید. در کنار نماد تنظیمات متوجه یک نماد ایموجی خواهید شد. روی آن ضربه بزنید تا صفحه کلید ایموجی نمایان شود.
  • سپس روی نماد ایموجی در نوار بالایی ضربه بزنید تا وارد قسمت کامل ایموجی شوید.

  • روی ایموجی مورد علاقه خود ضربه بزنید تا وارد آن شوید. اگر می‌خواهید چیزی تایپ کنید، روی صفحه‌کلید ضربه بزنید تا بخش ایموجی ببندید.

3. فقط از کیبورد استفاده کنید

حتی می‌توانید ایموجی‌ها را بدون استفاده از ترک پد یا ماوس خود وارد کنید. استفاده از هر یک از اینها جریان نوشتن را قطع می کند. برای درج ایموجی ها باید با استفاده از کلیدهای جهت دار حرکت کنید. برای درج ایموجی فقط با استفاده از صفحه کلید، مراحل زیر را تکرار کنید:

  • هر ویرایشگر متن دلخواه خود را باز کنید و مکان نما را در جایی که می خواهید ایموجی ها را وارد کنید قرار دهید.
  • . + Win را فشار دهید. برای راه اندازی صفحه کلید ایموجی به طور پیش فرض بخش ایموجی اخیراً استفاده شده را باز می کند.
  • از کلیدهای جهت دار برای حرکت در هر جهتی استفاده کنید. پس از رسیدن به ایموجی مناسب، کلید enter را فشار دهید تا ایموجی درج شود.
  • اگر می خواهید به لیست کامل ایموجی بروید، کلید Tab را فشار دهید و نماد > را انتخاب کنید. سپس کلید enter را فشار دهید.
  • اکنون از کلیدهای جهت دار برای پیمایش در لیست ایموجی ها استفاده کنید. بعد از اینکه ایموجی مورد علاقه خود را پیدا کردید، کلید enter را فشار دهید.
  • سپس از Alt + Tab استفاده کنید تا به ویرایشگر متن بروید تا کیبورد ایموجی را ببندید.

کیبورد ایموجی ویندوز 11 نیازی به کپی ایموجی ها از منابع دیگر را برطرف می کند. این یک ایموجی، گیف، نمادها و مجموعه کائوموجی استادانه، همه در یک صفحه کلید ارائه می دهد. می‌توانید صفحه‌کلید ایموجی را بالا بیاورید و احساسات بیشتری به پست‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌های خود اضافه کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *